Jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich voľbu zákazníka pri kúpe auta tejto veľkosti je vnútorný priestor. Fiesta je preto opäť väčšia. Dĺžkou 3920 mm je teraz spolu s triom VW (Fabia, Polo, Ibiza) už takmer za hranicou triedy malých áut.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich voľbu zákazníka pri kúpe auta tejto veľkosti je vnútorný priestor. Fiesta je preto opäť väčšia. Dĺžkou 3920 mm je teraz spolu s triom VW (Fabia, Polo, Ibiza) už takmer za hranicou triedy malých áut. Aby ale čo najmenej stratila zo svojej obratnosti a agility jej vonkajšie rozmery sa zväčšili len nepatrne. Je iba o 90 mm dlhšia, o 45 mm širšia ale až o 100 mm vyššia. Najmarkantnejší pokrok zaznamenala Fiesta vo vnútornom priestore. Široká karoséria a najdlhší rázvor náprav v triede vytvárajú neobyčajne priestranný interiér. Napriek vyššej polohesedenia majú prední pasažieri o 70 a zadní o 20 mm viac miesta na hlavu. Rovnako sa zlepšil aj priestor pre nohy
vpredu aj vzadu (+ 40 mm). Pravé vodičovo koleno síce obmedzuje široký stredový panel a vľavo od spojkového pedála tiež veľa miesta nezostalo, zato vzadu je pre kolená dostatok miesta. Osoby merajúce do 190 cm tam s hlavou nebudú mať problém, traja sa ale vedľa seba pohodlne neodvezú.
Batožinový priestor má jednoduchý a praktický tvar a objemom 284 l predčí viacerých svojich konkurentov. Škoda len, že Ford pokračuje so svojou nie veľmi šťastnou filozofiou delených zadných operadiel a sedákovou lavicou. Trochu to uberá na variabilite inak skvele obstavaného a precízne dielensky vypracovného interiéru. Vo vnútri dominuje prehľadne navrhnutý prístrový panel s funkčne zoradenými a dobre čitateľnými meracími prístrojmi. Nič nemožno vyčítať ani dobre dosažiteľným ovládacím prvkom stredového panelu. Po odchýlení predných bočných dverí vás čakajú výborne tvarované sedadlá s optimálnym bočným vedením upevnené v správnej výške. Spolu s výškovo nastaviteľným kožou obtiahnutým volantom vytvára vodičovo sedadlo jedinečnú polohu sedenia za volantom akú zažijete iba vo väčšom Focuse. Sedadlá (predné aj zadné) sú príjemne tvrdé a dostatočne veľké. Dobré hodnotenie si nová Fiesta zaslúži za jemne ovládateľnú spojku a ľahké a presné radenie prevodových stupňov.
Minulá Fiesta mala dobre nastavený podvozok ale nová je z tohto hľadiska špičkou medzi malými autami. V zákrutách jemne nedotáčavá sa aj na hranici priľnavosti správa neutrálne, po ubratí plynu sa mení na mierne pretáčavú. Tieto zmeny v správaní sa dejú mäkko a keďže ich vodič očakáva, vďaka presnému riadeniu s posilňovačom ich dokáže hravo skorigovať. Výborné hodnoteny si podzovok zaslúži aj preto, že smerová stabilita nejde na úkor komfortu cestovania. Veľké prepruženie a jemne nastavené tlmiče sa starajú o príjemný komfort pruženia, ktorý sa ani pri plnom zaťažení auta výrazne nemení.
Testovanú Fiestu poháňal druhý najsilnejší zážihový motor v ponuke, 1,4-litrový 16V štvorvalec s výkonom 58 kW/80 k pri otáčkach 5700 1/min a krútiacim momentom 124 Nm pri otáčkach 3500 1/min. Z nízkych otáčok a na druhom a treťom prevodovom stupni zrýchľuje aj s hendikepom robustnej a ťažkej karosérie pomerne solídne. Keď sme však vyrazili za mesto, jeho pružnosť na dvoch najťažších prevodoch bola priemerná. Pri predbiehaní ho musíte preto držať dlhšie vo vysokých otáčkach. Napriek tomu možno Fiestu 1,4 označiť za pomerne živé malé auto s kultivovaným a dobre utlmeným motorom. Z 0 na 100 km/h s ním Fiesta zrýchľuje za 13,2 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 168 km/h. Priemerná spotreba
počas nášho testu neprekročila 8 l na 100 km.