Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Fiat Panda 0,9 TwinAir - medveď na časy krízy

Hodnotenie: 7 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 08.10.2012

Malé auto s malým dvojvalcom znie ako vynikajúca kombinácia, ktorá môže spolu dobre fungovať. Nová Panda tretej generácie je väčšia, praktickejšia a najlepšie sa bude cítiť v meste.
Fiat Panda 0,9 TwinAir - medveď na časy krízy
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Nový Fiat Panda na prvý pohľad vychádza z dizajnu predchodkyne, ktorá sa predáva aj naďalej, napríklad v Čechách pod názvom Panda Classic. Novinka si nechala takmer rovnakú siluetu, no narástla a vyzerá modernejšie, pribudli jemnejšie oblé krivky. Vysoká karoséria pôsobí robustne, no pri tom priateľsky a milo vďaka sympatickej prednej maske. Medzi hmlovkami a hlavnými prednými svetlometmi pribudlo denné svietenie, to nepoužíva LED diódy ale klasické žiarovky. V meste najexponovanejšie miesta karosérie, teda dvere a zadný nárazník, sú chránené pred poškodením laku praktickými plastovými lištami.
Fiat Panda 0,9 TwinAir 01
Malé mestské vozidlo vyzerá veľmi moderne a sviežo.

Otvorme teda dvere tohto medvedíka a nastúpme dnu. Vďaka vyššej karosérii je nastupovanie veľmi pohodlné. Na prvý pohľad zaujme tvar zaobleného štvorca – nazvime ho štvorco-kruh. Ten figuruje doslova všade – kľučky, reproduktory, ovládanie klimatizácie, odkladacie priestory – všetko v tvare štvorca s oblými rohmi. Pred očami na prístrojovom paneli sú hneď tri, po stranách jeden pre otáčkomer a druhý pre rýchlomer, menší stredný patrí displeju palubného počítača. Veniec volantu našťastie zostal klasický, ale stred je kruho-štvorcový. Tempomat by sme tu hľadali márne, nemožno ho mať ani v najvyššej verzii, ani za príplatok, prácu s plynom si treba odrobiť. Radiaca páka je umiestnená vyššie a blízko volantu, čo vyhovuje, ale výstupok, z ktorého vychádza, obmedzuje priestor vodičovej pravej nohy. Aj tvar hlavice páky (samozrejme štvorec so zaoblenými rohmi) si vieme predstaviť aj lepší. Zvláštny tvar, tento krát by sme ho nazvali „kruhodĺžnik“, má aj páka ručnej brzdy, nejde však o nič, na čo by sa nedalo zvyknúť. Pred radiacou pákou sa už na dnešnú dobu netradične usadilo ovládanie predných okien, zadné okná treba otvárať ručne, elektrický pohon nie je možný. Okolo rádia je plast lesklý viac než treba a hneď na ňom vidno odtlačky prstov. Ostatné plasty prístrojovej dosky sú síce tvrdé, no chyby v spracovaní nie sú badateľné. Majú na vyše praktický povrch, veľká časť z nich na sebe nesie maličké písmená PANDA, aby pasažieri pri pozornom pohľade na ne vedel, v akom aute sedí.
Fiat Panda 0,9 TwinAir 02
V originálnom interiéri vládne tvar zaobleného štvorca.

Vnútorný priestor je na pomery mini-áut nadpriemerný vpredu a dokonca aj vzadu, kde je dostatok miesta na hlavu aj pre vyššie osoby, za čo vďačí Panda vysokej karosérii, ktorej neklesá strecha. Horšie je to s pozdĺžnym priestorom na nohy, ak sú za sebou usadené nadpriemerne vysokí jedinci. Šírka predurčuje auto iba pre dve osoby na zadnej lavici. Vďaka vyššiemu posedu má vodič do okolia vynikajúci výhľad, dôležitý hlavne pre jazdu v meste. Pohodlie v sedadlách bez výraznejšieho tvarovania je postačujúce skôr na kratšie trasy, veď Panda je auto určené primárne do mesta. Nepohodlné sú však tvrdé opierky hlavy, ktoré sa k príjemnému prevedeniu zvyšku sedadiel vôbec nehodia a k lepšiemu komfortu chýba aj lakťová opierka. Na každodenné presuny v okolí mesta a po meste je však interiér postačujúci a aj celkom praktický, vysoký je aj počet užitočných odkladacích priestorov na drobnosti. Kabína Pandy je jednoducho príjemné a originálne prostredie.
Fiat Panda 0,9 TwinAir 03
Panda dopraje priestor aj štvorci, vpredu sa sedí nad očakávania dobre.

S objemom batožinového priestoru na úrovni 225 litrov patrí Panda medzi mini-autami k najschopnejším vozidlám. Zadné sedadlá nie sú v základe delené a treba si priplatiť, inak treba sklápať celé operadlo, čím sa auto sa stane dvojmiestnym. Vtedy sa objem značne zväčší, no na podlahe vznikne vysoký schod. Menej ohybných a slabších poteší nízko položená nakladacia hrana kufra. Ďalším praktickým príplatkovým prvkom je sklopné sedadlo spolujazdca, ktoré umožní prenášať aj dlhé predmety, napríklad koberec.
Fiat Panda 0,9 TwinAir 04
V prípade väčšieho nákupu možno priestor na náklad takmer zdvojnásobiť.

V testovanej Pande sa po naštartovaní ozval klepot dvojvalca 0,9 TwinAir, ktorý dobre poznáme už z Lancie Ypsilon a Fiatu 500. Jeho charakteristický zvukový prejav sa prenáša do kabíny na voľnobehu aj počas jazdy, na diaľnici je už naozaj hlučný. Utlmenie sa talianskym inžinierom až tak dobre nepodarilo, hluk navyše pri rozjazde sprevádzajú aj mierne vibrácie. Malo-objemový motor sa odpláca nízkou spotrebou, predovšetkým v režime ECO, kedy obmedzí výkon 57 kW a krútiaci moment na 100 Nm. V meste tak jazdí medzi 5 a 5,5 litra na 100 kilometrov a mimo mesta sa dá dostať pokojným štýlom pod 4,5 litra na stovku. Na diaľnici sa spotreba pohybovala okolo 7 litrov, do tohto prostredia sa však Panda vyslovene nehodí kvôli hluku a chýbajúcemu tempomatu, za ktorý sa nedá ani priplatiť. Motor sa vôbec nedá nazvať lenivým, po vypnutí ECO režimu je obzvlášť živý a spotreba stúpne o pol, maximálne jeden liter. K dynamike mu prispieva prepĺňanie, s ktorým dosahuje max. krútiaci moment už pri 1900 otáčkach, po plný záprah 85 koní treba dostať ručičku otáčkomera na číslo 5500.
Fiat Panda 0,9 TwinAir 05
Dvojvalec s rapkavým zvukom je živý a nepotrebuje k tomu veľa paliva.

Kolesá v rohoch karosérie podporujú stabilitu, no výška auta sa premieta do náklonov karosérie, ktoré však vždy ostávajú pod kontrolou a vozidlo zostáva v zákrutách isté. Prispieva k tomu aj tuhšie naladenie podvozku, zároveň pritom neutrpel komfort a auto uspokojivo tlmí nerovnosti. V základnej výbave chýba ESP, kvôli čomu dostala Panda v testoch EuroNCAP len štyri hviezdičky, za stabilizačný systém si teda treba priplatiť. Radenie päťstupňovej prevodovky je úplne v poriadku, páka ide hladko a presne po vymedzených dráhach bez kladenia veľkého odporu. Takisto riadeniu nie je čo vytknúť, je citlivé, relatívne strmé a má príjemný odpor. Ponúka aj režim City, v ktorom má posilňovač obzvlášť silný účinok, čo sa hodí napríklad pri parkovaní.
Fiat Panda 0,9 TwinAir 06
Revírom pre Pandu je predovšetkým mesto, na diaľnicu sa veľmi nehodí.

Fiat Panda sa po viac ako 30 rokoch výroby pomaly stáva legendou a vo svojej kategórii je silným hráčom so širokou ponukou motorov a dobrým podvozkom. Navyše je agilná, dobre sa ovláda a je praktická, takže si nájde priaznivcov hlavne medzi staršími generáciami, no vďaka štýlovosti kľudne aj medzi ženami. Stále zostáva cenovo dostupným vozidlom, v najnižších verziách však chýba mnoho výbavy (napríklad ESP či rádio), ktorú potom treba naháňať príplatkami. Vtedy sa jej cena začne šplhať k sumám, za ktoré Pandapomaly prestáva stáť a oplatí sa ísť do niečoho iného. Do mestskej džungle vynikajúci spoločník, na diaľnici a na dlhších cestách však dá jasne najavo, že to nie je jeho šálka kávy a necíti sa tu príliš doma.

Motor
: 0.9 TwinAir Turbo
Objem valcov
: 875 cm3
Max. výkon
: 62,5 kW (85 k) / 5 500 ot./min
Max. krútiaci moment
: 145 Nm / 1 900 ot./min
Max. rýchlosť
: 190 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 11,2 s
Palivo
: Benzín
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 5-stupňová manuálna
Dĺžka
: 3 653 mm
Šírka
: 1 643 mm
Výška
: 1 551 mm
Rázvor náprav
: 2 300 mm
Prevádzková hmotnosť
: 975 kg
Objem batožinového priestoru
: 225 l
Spotreba mesto
: 5,0 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 3,8 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 4,2 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 5,0 l/km
Objem palivovej nádrže
: 37 l


 

19 obrázkov / Malé auto s malým dvojvalcom znie ako vynikajúca kombinácia, ktorá môže spolu dobre fungovať.
Fiat Panda 0,9 TwinAir
Fiat Panda 0,9 TwinAir
Fiat Panda 0,9 TwinAir
Fiat Panda 0,9 TwinAir
Fiat Panda 0,9 TwinAir
Fiat Panda 0,9 TwinAir




Hodnotenie: 7 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Primárne sa zameriavame na reality v okrese Bra...
Spoločnosť iNOVA sys s.r.o. pre Vás vyvinie web...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Umelecký kováč Ján Kaniansky z Handlovej hľadá ...
Ponúkame prácu pre šikovných a spoľahlivých ľud...

72 500.00 €
Na predaj záhrada, rozloha 730 m2
189 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 250 m2
153.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 18 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Organizátori uvažovali pre minulotýždňové povodne aj nad presunutím festivalu, nakoniec sa však rozhodli ho ponechať na pôvodnom mieste.
pred 6 rokmi
Internetová encyklopédia Wikipedia preruší v stredu na 24 hodín svoju činnosť v angličtine na protest proti návrhom zákona proti internetovému pirátstvu.
pred 5 rokmi
Slovensko prestalo byť podľa Zmajkovičovej zelené, ale je bilboardové.
pred 8 rokmi
Tak toto už možno naozaj nazvať umením.
pred 3 rokmi
WHO oznámila v utorok v Ženeve, že v prípade epidémie eboly je etické podať chorým aj na ľuďoch doteraz netestovaný liek.
pred 4 rokmi
Thomas Puskailer je na roztrhanie! Popri hudbe, divadle a modelingu stíha aj ďalšie aktivity. Najbližšie vystúpi na akcii Dúhový PRIDE.
pred 5 rokmi
Vlani sa narodilo 1 231 Jakubov a 924 Sofií. Populárne boli aj mená ako Samuel, Adam, Natália či Nela
pred 6 rokmi
Tínedžerský americký ido Hannah Montanu netreba dlho predstavovať. Ide o dievča vlastným menom Miley Cyrus, ktorá sa stala fenoménom a vzorom väčšiny dievčat a mladých slečien.

 
 
 

Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Nový album IVANA MER Early Works
Prečítajte si viac o tomto albume.
Nový album IVANA MER Early Works
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Produkcie sa opäť ujal Greg Haver, ktorý stojí i za mimoriadne úspešnou poslednou nahrávkou Rockfield.
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.