Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 01. apríla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Fiat 500C - stopercentný talian

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.07.2010

Ťažko sa píše o Fiate 500C.
Fiat 500C - stopercentný talian
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Ťažko sa píše o Fiate 500C. Väčšinu z toho, čo vám chcem povedať už viete alebo vás to možno ani nezaujíma. Fiat 500, resp. nový kabriolet 500C je auto, ktoré predáva hlavne jeho vzhľad. Auto je bezpochyby krásne zvonku i zvnútra. Po zvezení s novým kabrioletom môžeme však s kľudným svedomím vyhlásiť, že aj keď by ste si ho kúpili čo i len bez vyskúšania, ľutovať príliš nikdy nebudete.

Fiat 500C nie je úplne tradičný kabriolet, ale pokračuje v stopách svojho predchodcu, pôvodnej 500vky. Nečakajte teda úplne otvorené nebo nad hlavami, 500C používa látkovú strechu, ktorú postupne zhŕňa nad kufor (zmenšený na 185 litrov). Postupne. Pri otváraní strecha pozná dve polohy. V prvej sa strecha zhrnie tak na 65%, pričom vodič stále dokáže použiť pre výhľad dozadu aj miniatúrne zadné okienko (zároveň osoby na zadných minisedadlách môžu byť ešte stále pokojné, žiadna víchrica nehrozí) a v druhej polohe sa zhrnie úplne. Vtedy už pre výhľad dozadu môžete použiť iba spätné zrkadlá na bokoch auta. Vzadu už aj poriadne fúka, no zároveň získavate ten správny pocit á la kabriolet. Pri prvej polohe v aute inak vládne stále celkom ticho a pri rozprávaní nemusíte výrazne zvyšovať hlas. V tej druhej musíte už dávať poriadne nahlas aj rádio. Škoda inak, že vo Fiate nepoužili iný, menej reflexný povrch na budíku, ktorý pred sebou má vodič – akonáhle stiahnete strechu, prestanete takmer úplne vidieť obsah najmenšieho budíka, v ktorom sa nachádzajú zväčša údaje z palubného počítača. Rýchlosť však vidno dostatočne a jazda s otvoreným autom je veľmi podobná bežným kabrioletom. Vidíte i cítite jemné chvenie, dobre známe majiteľom všetkých kabrioletov (najmä vozidiel typu CC) a vzduch vás radostne obteká zo všetkých strán.

Ak však potrebujete dať strechu na jej pôvodné miesto, prídu prvé komplikácie. Stlačíte tlačidlo na zatváranie strechy, tá sa posunie do polohy jedna (65% strechy otvorenej). Stlačíte opäť, posunie sa do novej polohy (10% strechy otvorenej). A ak chcete strechu úplne zatvoriť – musíte tlačidlo odteraz držať až do konca. Škoda, nie je to úplne praktické. Podobné to je aj s oknami. Dole idú automaticky. Nazad už je to iné. Vodičove sa vráti automaticky hore, no spolujazdec si musí tlačidlo držať po celý čas. So strechou súvisí ale ešte niekoľko vecí, ktoré nás zarazili. Ak chcete na otvorenie strechy použiť kľúč – môžete. Podržíte tlačidlo otvárania a auto okrem odomknutia odhrnie strechu do polohy 1(65% strechy otvorenej. Ak by ste ju ale chceli takto aj zatvoriť, nemáte šancu. Musíte vojsť do auta, zapnúť zapaľovanie, strechu prácne zatvoriť tak, ako sme popísali vyššie. V aute nájdeme aj niekoľko ďalších podobných chytákov, tie však prehliadneme ľahšie vďaka jazde.

Fiat 500C má oproti pôvodnému autu prepracovaný podvozok, ktorý má teraz nové stabilizátory a mierne odlišné tlmiče, čo je pri jazde výrazne cítiť. Na 15 palcových kolesách (úplne postačujúcich aj z hľadiska vzhľadu, či jazdy) auto príjemne žehlí mnoho nerovností, na ktorých zvyklo v minulosti odskakovať a všetko to robí aj s príjemnejším zvukovým sprievodom. Prostredie okolo vodiča je vskutku pôsobivé. Naše štedro vybavené auto malo výborné sedadlá a celý interiér bol zladený tak bezchybne, že doslovne vzal dych mnohým z nás, ktorí si do auta počas testu sadli. Z hľadiska funkčnosti by sa ale opäť našlo niekoľko drobností. Tlačidlá rádia by mohli byť lepšie prístupné aj pre chlapské prsty a chýbala nám aj krytá, prípadne uzamykateľná schránka pred spolujazdcom (niet kam odložiť ani odnímateľnú navigáciu tak, aby zostala úplne ukrytá pred zvedavými očami, či nebodaj rukami).

Zaujalo nás aj tlačidlo Sport. To, podobne ako v ostatných Fiatoch, mení charakter reakcie na plyn a odozvu riadenia. Páči sa nám, že zmenu cítiť naozaj výrazne a okamžite, no zároveň ak auto máte v bežnom režime – nikdy by ste nepovedali, že máte pod kapotou 100koňový motor s obsahom 1.4 litra. Jeho reakcie boli miestami ospalé ( náš agregát by ale pravdepodobne ešte potreboval niekoľko tisíc kilometrov na ideálne zabehnutie, v dobe testu mal za sebou iba necelých 6000 kilometrov), aj keď spotreba bola počas testu veľmi slušná. V meste sa pohybovala na hranici 7 litrov, mimo mesta rýchlo spadla na približne 6.5 litra. Na diaľnici však motor už príliš síl na rozdávanie nemá, aj keď pri 130 točí 3500 otáčok ( na 6tom prevodovom stupni inak potešujúco presne radiacej prevodovky) a tak sme sa často pristihli pri prianí silnejšieho agregátu.

Náš verdikt? S chybami, ale príťažlivý Talian. Vylepšený podvozok urobil autu medvediu službu, jazda v ňom je príjemným zážitkom a typické jemné chvenie kabrioletov toto iba umocňuje. Škoda iba tých drobností so strechou, o ktorých sme písali vyššie. Ak si ku nim prirátame aj ceny lepšie vybavených áut (základnú cenu 13 200 EUR obchode utratí iba málokto), auto málinko stratí na váhe racionality. To je ale vec, ktorá je pre cieľovú skupinu úplne nepodstatná. 500C robí všetko ostatné bezchybne. Dokáže ohúriť aj tých, o ktorých by ste to nikdy nepovedali a zážitky spoza volantu rýchlo prekričia ostatné sťažnosti. Navyše, vyzerá jednoducho, no naozaj rozkošne. Tieto dojmy potvrdzuje aj drvivá väčšina populácie, ktorá na 500C zamilovane hľadela počas všetkých dní, ktoré auto strávilo jazdením, parkovaním, alebo obyčajným postávaním v parkovacích boxoch v našej spoločnosti. Ak sa vám páči, zmestíte sa dovnútra a máte naňho, nerozmýšľajte.
 
Vítame:
- Vylepšený podvozok
- Jednoznačne vzhľad, atmosféra na palube
- Existenciu podobných áut pre radosť

Chýba nám:
- Lepšia pozícia za volantom
- Silnejší agregát
- Doladenie maličkostí ovládania strechy
- Krytý úložný priestor v oblasti pre posádku




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 11 rokmi
Marsahll Mathers, teda Eminem jednoducho nezaháľa.
pred 4 rokmi
Ribit je žabiak s vážnou krízou identity.
pred 9 rokmi
Súrodenci Florine a Lucien sa rozhodnú stráviť deň svojich narodenín premýšľaním o význame slov Voľnost – Rovnosť – Bratstvo.
pred 7 rokmi
A ak ste mali doteraz pocit, že doba je pretechnizovaná, to ste zrejme ešte nepočuli o Klout skóre.
pred 8 rokmi
Nemám vhodné oblečenie, musím si kúpiť novú karimatku, nechcem sa zbytočne potiť, mne netreba cvičiť... Aká je tvoja obľúbená výhovorka, keď sa ti nechce cvičiť?
pred 6 rokmi
Ide o vôbec prvú celosvetovú dohodu, ktorá bude regulovať obchod s konvenčnými zbraňami vo svete.
pred 7 rokmi
Parlament neprijal opozičné uznesenie k mimoriadnej schôdzi o situácii v školstve, v ktorom SDKÚ-DS, KDH a SaS vyjadrovali vážne znepokojenie nad stavom školstva na Slovensku.
pred 6 rokmi
Chalani z Pary predvedú od 25. do 26. júla na festivale s rodinnou atmosférou svoje energické hity a fanúšikov roztancujú dokonca rock and rollom!

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT