Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 14. októbra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Fiat 500 0,9 Twin-Air - retro štýl na cestách

Hodnotenie: 8 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 26.03.2012

Na slovenských cestách je Fiat 500 stále pomerne raritou a svoju cieľovú skupinu hľadá skôr medzi mladými ľuďmi, ktorí nepotrebujú auto na rodinné účely, ale na zábavu.
Fiat 500 0,9 Twin-Air - retro štýl na cestách
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Súčasný Fiat 500 prišiel na trh v roku 2007 ako nástupca modelu Seicento, no s jasným dizajnérskym odkazom na svoje korene v starej päťstovke Nuova z roku 1957. Tá bola vo svojej dobe autom pre masy, ktoré bolo dostupné a doslova ľudové. Dnešný nástupca stavia na vzhľade svojho predka, no so značnou dávkou modernizácie a zamerania na individualitu a retro štýl.

Na slovenských cestách je Fiat 500 stále pomerne raritou a svoju cieľovú skupinu hľadá skôr medzi mladými ľuďmi, ktorí nepotrebujú auto na rodinné účely, ale na zábavu. Tým má toto auto určite čo ponúknuť po každej stránke, po tej motorickej má robiť podporu nový motor 0,9 TwinAir Turbo, ktorý mal premiéru práve v tomto vozidle v roku 2011 a okamžite získal prvé miesto v súťaži medzinárodnej súťaži Motor roka 2011. Mnoho prestížnych titulov pre seba získalo aj auto samotné a niet sa čomu diviť.
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Originálny dizajn miniauta je neokukaný a stále na ulici priťahuje pohľady.

Malá 500-vka zaujme na prvý pohľad, jednoznačne ide o auto, ktoré si ľudia na ulici všimnú a v prípade testovaného kusu bledomodrej farby to platilo dvojnásobne. Retro dizajn sa niekomu páči a niekomu nie, podobne to platí aj u tejto mini-fiatky. Kladne hodnotíme hlavne detaily ako chrómované kľučky dverí, nárazníky a mnoholúčové hliníkové disky kolies, ktoré celok vynikajúco dotvárajú. Jednotlivé prvky je možné navoliť pol milióna kombinácií. Na výber je zo širokej palety farieb laku, čalúnenia, polepov a iných úprav umožňujúcich doladiť auto podľa vlastných predstáv.
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Auto dáva svoje meno najavo na detailoch v interiéri aj exteriéri.

Dizajn pripomínajúci obdobie polovice minulého storočia sa snaží presadiť aj v interiéri. Nastupuje sa doň cez veľké dvere, cez ktoré sa nastupuje aj na zadné sedadlá. Pasažieri na zadných sedadlách nemajú veľa priestoru ani na hlavu, ani na nohy, pohodlne sa na nich usadia iba naozaj malé osoby, aj to pritom pred nimi nemôže sedieť niekto podstatne vyšší. Dve osoby sa však v miniaute usadia tak pohodlne ako len chcú. Sedadlá majú správnu tvrdosť aj dostatočné bočné vedenie, prekvapila nás veľká plocha sedákov, vodiča však trochu obmedzuje stredový panel, ktorý je blízko k jeho pravej nohe. V nájdení tej najideálnejšej polohy bráni iba výškovo nastaviteľný volant.
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Posádka sa vnútri cíti dobre, interiér je jednoduchý a funkčný.

Priestor pre posádku pôsobí trochu stroho, ale príjemne. Vodič má pred sebou volant s hrubším vencom, za ktorým je jeden budík, zobrazujúci všetky podstatné informácie. Po pravej strane je hore ovládanie rádia, pod ním ovládače klimatizácie a radiaca páka s ovládaním okien. V stredovom tuneli je priestor na dva nápoje, ostatné veci treba odložiť do dverí, doklady vojdú aj do malej poličky naľavo od volantu. Skrinka pred spolujazdcom je malá a nezatvárateľná, malé predmety sa dajú odložiť ešte do odklápacej skrinky pod pákou. V malom aute predsa len nemôžeme čakať veľké odkladacie priestory, čo platí aj pre kufor s objemom 185 litrov. Pre väčšie náklady bude nutné sklopiť zadné sedadlá, čím získame objem 610 litrov.
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Batožinový priestor postačí iba na bežný náklad menších rozmerov.

Fiat 500 však nie je auto na vozenie nákladu, ale na prepravu osôb, ideálne dvoch. Po otočení kľúčikom sa zapnú svetlá denného svietenia a rozrapoce sa motor, vnútri však hlukom neobťažuje. Pri vyšších otáčkach sa jeho charakter prejavuje viac a vibrácie sa prenášali intenzívnejšie, k takému retro-kúsku sa však takýto zvuk hodí. Na jazdu si treba trochu zvyknúť, viac koní nastupuje od 3 000 otáčok až do 5 500, kedy dosiahne výkon maxima a veľmi rýchlo upadne. Maximálny krútiaci moment 145 Nm však dosahuje motor TwinAir Turbo pri necelých 2 000 otáčkach, kam sa ručička otáčkomera dostane veľmi rýchlo. V režime ECO sa krútiaci moment obmedzí na 100 Nm a indikátor radenia nabáda k preradeniu na vyšší stupeň skôr, aby sa dosiahla minimálna spotreba, oproti bežnému režimu dosahuje úsporu asi pol litra na 100 km.
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Dvojvalec prepĺňaný turbom s autom hýbe dostatočne svižne.

Fiat 500 je hlavne auto do mesta, poteší teda mestská spotreba na úrovni 4,4 l/100km, k šetreniu paliva prispieva aj vypínateľný Start-Stop systém. Mimo mesta si vypýtal motor 5,2 litra na 100 km a na diaľnici vďaka ťažkému prevodu piateho stupňa 5,7 litra, s ťažkou nohou a vytáčaním motora do otáčok však spotreba atakovala miestami aj 7,5 l/100 km. Priemer testu skončil na čísle 5,3l/100 km čo nie je zlý údaj, aj keď výrobca udáva menej, dojazd auta na 35l nádrž je viac ako 600 kilometrov.

Samotnú jazdu hodnotíme pozitívne, podvozok je relatívne tvrdý a v zákrutách sa karoséria nenakláňa, ale s dávkou komfortnosti, aby s posádkou veľmi neotriasal. Riadenie je presné no účinok posilňovača mohol byť trochu menší. Ovládateľnosť auta je vynikajúca, prospieva jej hlavne nízka hmotnosť a umiestnenie kolies v rohoch karosérie, čo je obrovskou výhodou hlavne pri cúvaní. So zadným parkovacím senzorom len ťažko nájsť agilnejšie auto na parkovanie v stiesnených mestských podmienkach.
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Cez predné dvere sa nastupuje aj na zadné sedadlá.

Fiat 500-vka spĺňa všetko, na čo bola navrhnutá. Je to auto, ktoré má robiť radosť a naplniť túžbu po originalite. Nemá byť iba lacným autom ako jej predchodca spred 50 rokov, ale má splniť aj priania náročných klientov. Za týmto účelom je možné dovybaviť si auto luxusnejšími prvkami, testovaný kus mal napríklad strešné okno, parkovacie senzory, multimediálny systém Blue&Me a xenónové reflektory. Koniec koncov tento Fiat vôbec nie je lacné auto, za sumu na jeho cenovke sa dajú kúpiť väčšie autá, no zďaleka nie tak štýlové. Fiat 500 je proste určený pre tých, ktorí ho naozaj chcú – a tým ponúkne to, čo od neho čakajú a určite ich nesklame.

Motor
: 0.9 TwinAir Turbo
Objem valcov
: 875 cm3
Max. výkon
: 63 kW/85 k pri 5500/min
Max. krútiaci moment
: 145 Nm pri 1900/min
Palivo
: benzín
Pohon
: predná náprava
Prevodovka
: 5-stupňová manuálna
Dĺžka
: 3546 mm
Šírka
: 1627 mm
Výška
: 1488 mm
Rázvor náprav
: 2300 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 930 kg
Užitočná hmotnosť
: 440 kg
Celková hmotnosť
: 1370 kg
Objem batožinového priestoru
: 185/610 l
Objem palivovej nádrže
: 35 l


 

29 obrázkov / Retro štýl na cestách
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Fiat 500 0,9 Twin-Air
Fiat 500 0,9 Twin-Air




Hodnotenie: 8 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Steve Jokes
pred 8 rokmi
Na slovenských cestách je Fiat 500 stále pomerne raritou a svoju cieľovú skupinu hľadá skôr medzi mladými ľuďmi, ktorí nepotrebujú auto na rodinné účely, ale na zábavu. Odkaz na článok: http://auto.server.sk/redakcne-testy/fiat-500-0-9-twin-air-retro-styl-na-cestach/

sexy auticko... aka je cena?

 

Diskusné príspevky (6)

Fotografia
PYRANHA
pred 8 rokmi
auto pre teplošov, presne ako MINI.
Fotografia
Steve Jokes
pred 8 rokmi
fuuu, takto z ostra, aj hetero ludom sa mozu taketo auta pact :)
Fotografia
Anonym
pred 8 rokmi
toto auto je vyslovene srdcová záležitosť, pre tých, čo sam im páči retro štýl, a hodí sa skôr pre ženu, aj keď jeden herec myslím na ňom jazdil, a ten myslím je hetero. Podľa cenníka stojí v akcii 11900,- + strešné okno 840,-: http://www.fiat.sk/UserFiles/File/cenikySK/500.pdf.
Fotografia
Anonym
pred 8 rokmi
Auto pre teplošov... túto vetu môže napísať akurát tak človek s IQ húpacieho koníka a s jeho predstavami o aute ako z filmu Rýchlo a Zbesilo... no v skutočnosť je určite iná 1, auto nemá 2, má auto bez vkusu 3, má nejakú haraburdu a myslí si že je pán :) Enjoy it (Mr. PYRANHA)
Fotografia
Anonym
pred 8 rokmi
Presne tak, predava sa v roznych farbach a upravach, dokaze vyzerat aj dost drsne. Abarth ani nehovorim, ten ma drsny aj vykon
Fotografia
Anonym
pred 8 rokmi
FIAT 500 je pekné auto, pre ženy.
Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Vláda už minulý týždeň podporila poľskú stranu pri organizovaní ZOH Krakov 2022.
pred 8 rokmi
Na našej planéte je mnoho miest, kde kedysi prekvital rušný život. Príčiny vyľudnenia sú rôzne – epidémie, vojny, živelné katastrofy, ekonomické problémy.
pred 8 rokmi
Vyslovujeme mu dôveru v plnej miere a to hlavne z dôvodu jeho doterajších aktivít a jeho nasadenia v práci pre rómsku komunitu, píšu Rómovia v otvorenom liste premiérovi.
pred 10 rokmi
To, že je voda základnou zložkou nevyhnutnou pre život, je všeobecne známe.
pred 4 rokmi
Jesenné potulky po Slovensku so SOREOU so zľavami
pred 7 rokmi
Nikon 1 V2 je prvým fotoaparátom vybaveným technológiou Nikon 1 druhej generácie. Stavia na úžasnej rýchlosti a prenosnej konštrukcii.
pred 17 rokmi
Uvedené skutočnosti platia v rovnakej miere pre športové výkony stredne vytrvalostného charakteru, trvajúce asi od 2 do 8 minút.
pred 4 rokmi
Exkluzívna kolekcia tých najlepších francúzskych súčasných filmov sa opäť stretla s mimoriadnym záujmom diváckej obce i filmových profesionálov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT