Tak, ako sme sľubovali v predchádzajúcom článku, druhý deň testovania sme zasvätili rýchlejšej verzii Seatu Exeo.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Tak, ako sme sľubovali v predchádzajúcom článku, druhý deň testovania sme zasvätili rýchlejšej verzii Seatu Exeo, vybavenej prepĺňaným agregátom o objeme dva litre s výbavou Sport. Dobre známy motor vybavený priamym vstrekovaním, ktorý nájdeme pod kapotou takmer všetkých koncernových vozidiel.
V Exeu dostal do vienka štandardných 147kW, teda rovných 200 koní, ktoré odovzdáva pri 5100 otáčkach. Maximálna hodnota krútiaceho momentu 280Nm vrcholí uspokojivo nízko, už pri 1800 otáčkach, čo v praxi prispieva k nenútenej a uvoľnenej jazde, keďže nemáte žiaden dôvod hnať sa za výkonom niekam do vysokých otáčok. No a tiež, k lepšej spotrebe. Seat udáva 10.9 litra na sto v meste, 5.8 mimo neho a 7.7 v kombinovanej prevádzke. A pravdepodobne sa ani mýliť nebudú, s týmto motorom sme už vo viacerých iných modeloch jazdili mimo mesta tesne nad šiestimi a v meste tak okolo desiatich litrov.
Dnes sme pre istotu spotrebu nemerali. Rozhodli sme sa vydať na jednu z tých lepších ciest, ktorú zhodou okolností v okolí Malagy už dobre poznáme (a nielen my, keďže sme pri jazde nazad stretli novú Alpinu postavenú na základe BMW X6, ktorú si tam práve štáb natáčal na reklamné video). Má síce len dva pruhy, no jej široké zákruty, krátke rovinky a hlavne stúpanie do vrchov pripomína často preteky do vrchu. Exeo s týmto agregátom vraj akceleruje na stovku za 7.3 sekundy a dokáže to rozpeckovať až na 241 kilometrov v hodine, no tu by sme mali odhaliť práve potrebnú pružnosť, ktorá je pre život dôležitejšia.
Nasledujúci čas nás Exeo pravdepodobne nemalo veľmi v láske. 90percent cesty totiž ostával zaradený iba tretí prevodový stupeň s občasným výletom na štvorku, no oveľa častejším výletom na dvojku pri predbiehaní lokálnych kamiónov, či jumperov, ktoré si cestu aj napriek svojim nákladom evidentne užívali. My sme sa ale zahanbiť nenechali, pretože ako sa ukázalo, Exeo vie byť nadšeným spoločníkom.
Miestami by sa dalo povedať, že ochotným ísť do čohokoľvek. Sprvoti sme k autu pristupovali iba opatrne, dobre si totiž pamätáme ochotu darcu orgánov - Audi A4 - putovať ku krajnici, za ktorú mohlo najmä uloženie motora, ďaleko pred prednou nápravou. Niečo sa ale zmenilo. Svoju váhu na tom mali určite aj pneumatiky Bridgestone Potenza RE-050, no ani zapnuté ESP nezasahovalo takmer nikdy, nech sme vyvádzali aj tie najdivokejšie kúsky. Klobúk dole, ale Seat predvádzal príkladne neutrálne správanie miestami sprevádzané náznakmi hravého zadku.
Na ceste dlhej vyše 150 kilometrov sme ale prišli aj na ďalšiu zaujímavosť. Podvozok výbavy Sport, ktorý je vpredu o 30percent a vzadu o 25percent tvrdší oproti štandardnej verzií z nás vôbec nevytriasol dušu, práve naopak. Akceptovateľné bolo správanie aj na rozbitých kúskoch ciest, či na retardéroch. Na diaľnici sme jeho, a tiež štandardných športových sedadiel, pevnú oporu iba ocenili. A na konci dňa, museli sme povedať aj niečo, čo sme vôbec nečakali. Tento výlet sme si doslova a do písmena užili. A podľa vône Exea pri zastávkach na vychladnutie bŕzd (ktoré sa nám veru ani nepodarilo upiecť, iba pedál ku koncu už mierne mäkkol), aj jemu.
Presnú cenu tohto modelu ešte nepoznáme, no ak by sa zbytočne neprehupla cez odhadovaných 25.000EUR, mohlo by ísť o veľmi zaujímavú alternatívu vybavenú výborným motorom, s balíčkom Sport aj bohatou výbavou a tiež zaujímavým priestorom. Do kufra zmestíte 460 litrov batožiny, ktorú síce obmedzuje malá nakladacia hrana, ale to už je dané karosériou sedanu. Výhrady sme nemali ani k sedeniu na zadných sedadlách. Pokiaľ vodič, či spolujazdec nebude vyšší ako 190 centimetrov môžeme hovoriť o priestore, ktorý je viac, ako dostatočný pre väčšinu postáv. Zaujímavá je aj 70litrová nádrž, ktorá vozidlu udeľuje dobrý dojazd aj pri podobne športovom nasadení a ak máte záujem, do odkladacej schránky pred spolujazdcom vám v Seate namontujú aj malú chladničku s vlastnými dvierkami, ktoré ju oddeľujú od zvyšného úložného priestoru. Otázkou
teda zostáva, ako verejnosť prijme tento „nový Seat vyvinutý v rekordne krátkom čase - iba 23 mesiacov“, respektíve znovuzrodenú Audi A4 doplnenú o gény Seatu. Nám by to s týmto konkrétnym motorom ani problémy nerobilo..