Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 30. mája 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Enojy the silence - Peugeot 308 1.6e

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.01.2008

Francúzske automobilky dokázali vždy niečím prekvapiť...
Enojy the silence - Peugeot 308 1.6e
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Francúzske automobilky dokázali vždy niečím prekvapiť. Či už to boli nádherné štúdie, priekopnícke autá, skvelé športové hatchbacky, alebo naopak robustné a tiché limuzíny. Tiché, mäkké a šarmantné. Nie vždy síce najspoľahlivejšie, no kto raz prepadol ich kúzlu, nedal na ne dopustiť. Moje prvé spomienky na francúzske vozidlá patria Peugeotu 305 kombi, neskôr kamarátovej 309tke, a nakoniec Citroenu Xsara, ku ktorému sa viažu aj moje prvé a neľahké roky za volantom. No a samozrejme, nedal by som ani na jedno z tých áut dopustiť.

Dnes však máme pred sebou nový Peugeot 308, päťdverový rodinný hatchback, ktorý ako keby z oka vypadol menšej 207ičke. Obrovská predná tlama, úzke (no v reále poriadne veľké) svetlá, čelné sklo zasahujúce až do priestoru takmer nad vodičom a obrovský znak s levom na kapote by mali predstavovať evolúciu úspešnej 307ičky, ktorá súdiac aj podľa výskytu na našich cestách bola dosť obľúbenou. Dizajnovo ide rozhodne o krok vpred, predná časť pôsobí mimoriadne vydarene a vozidlu sluší – niekomu sa síce podobnosť s ostatnými vozidlami značky nemusí pozdávať, no nám nevadí. Horšie to už je so zadnou časťou – konkrétne zadnými lampami, ktorým sme nevedeli poriadne prísť na chuť. Ale čo, hlavne že svietia. A navyše, koľko ľudí – toľko chutí.. Na druhú stranu sa jeho tvorcom pomerne úspešne podarilo zakryť nárast vonkajších rozmerov auta, ktoré narástlo ako na dĺžku, tak aj na šírku.

Po rýchlom preskúmaní vonkajšieho vzhľadu vodiča jednoznačne upúta pocit priestoru a vzdušnosti po nasadnutí do interiéru vozidla, ktorý je spôsobený najmä obrovským čelným sklom, ako aj zmenami na palubnej doske . Druhým, omnoho dôležitejším prekvapením je ale pocit kvality. Plechový zvuk pri zatváraní dvier sa ešte úplne eliminovať nepodarilo, no po usadnutí v kabíne naňho zabudnete veľmi rýchlo. Mäkké plasty palubnej dosky sú pekné nielen na pohľad, ale aj na dotyk. Stredová konzola je síce tvrdá, no pôsobí solídne a pevno. Ovládacie prvky sú veľké a ľahko zapamätateľné. Prácu s nimi však spríjemňujú aj všetky ukazateľe rýchlosti, otáčok, stavu paliva, či displej palubného počítača a rádia, ktoré sú taktiež prehľadné a zároveň aj elegantné. Dobrá práca, Peugeot.

Tá rozhodne ale neskončila iba v interiéri. Pod kapotou totiž môžeme nájsť sedem pohonných jednotiek, pri ktorých už prvý pohľad na papierové údaje sľubuje ťažký výber. My sme to našťastie tak ťažké nemali. Na test sme dostali benzínovú jedna-šestku s výkonom 120 koní. Musím sa priznať, že k motorom s týmto objemom veľkú lásku nechovám. V malých autách sú síce zväčša príjemne dynamické, no v rodinných hatchbackoch, sedanoch, či nebodaj MPV-čkach mi prídu slabé a zbytočne pažravé vďaka ich nedostatkom výkonu. Doba ale evidentne pokročila a jednotku z dieľní Peugeotu a BMW musím pochváliť pred naštartovanou V3S-kou. Motor je silný, pri nízkych otáčkach tichý, úsporný a vo vyšších otáčkach dokonca pekne znie. A s 308-ičkou si žiadne starosti nerobil. V meste si jazdil za 7 litrov, mimo mesta zapýtal ešte menej, no iba pri zbytočne násilnej jazde sa nám podarilo dostať nad deväť litrov.

Tam sa ale jeho majiteľom ale nebude chcieť pričasto. Prečo? Lebo ticho. Ticho, v ktorom vás toto auto vozí, ak sa nachádzate na kvalitných cestách a cestujete podľa predpisov ma jednoducho fascinovalo. Ešte nikdy sa mi nestalo, že by som jazdil schválne pomaly a vychutnával si to ticho a pohodu. Samozrejme, od S-classe, A8-ičky či BMW sedmičkového radu také niečo očakávate, no nie od Peugeotu 308. A s tým prichádza aj spomínaná nízka spotreba. Niekto si to asi dobre premyslel.. No ako to ale väčšinou býva, nič nie je dokonalé. Ako dlhoročný majiteľ Xsary, ktorá zdielala podvozok s výbornou 306tkou som bol celkom prekvapený novo-objavenou tuhosťou podvozku, ktorú by sme v starších modeloch rozhodne nenašli. Netvrdím, že je to zlé a bohužiaľ celosvetový trend „športových jazdných vlastností“ automobilky k tomuto prechodu takmer núti, no je to škoda. Peugeot 308 vie niekedy pomerne pekne svoju posádku vytriasť, najmä vďaka jednoduchej torznej tyči na zadnej náprave, no športových jazdných vlastností som sa rozhodne nedočkal. Áno, auto v zákrutach drží zvolenú stopu veľmi dobre, náklony sú menšie, no akonáhle prídu prvé väčšie nerovnosti – auto stráca svoju stopercentnú istotu, ktorá ustúpi aj vďaka chýbajúcemu citu vo volante a chýbajúcemu odporu riadenia. Mne sa teda viac páčila príjemná mäkkosť minulosti aj s jej náklonmi – no pre niekoho bude táto zmena vítanou.

Tak, ako tak. 308ička rozhodne stojí za vyskúšanie. Cenovo síce konkurenciu z krajín vychádzajúceho slnka neporazí – no v jej rukávoch sa nájde dostatok argumentov (veľkosť, kultivovanosť, pocit kvality), ktoré dokáu zavážiť. A skoro som aj zabudol – medzi ne rozhodne patria sedadlá. Až na ich – pre mňa – nie vdy najpohodlnejšie nastavovanie sa totiž vodič vezie na výbornom. Sú totiž dostatočn pohodlné aj na dlhé cesty a zároveň v potrebných momentoch poskytnú aj veľmi dobrú bočnu oporu, čo v tejto triede opäť nebýva vždy zvykom.

Poďme ale nazad k cene. Naše vozidlo vo výbave Executive stojí 612 000 korún. V tejto výbave nájdeme štandardne šesť airbagov, elektrické okná vpredu aj vzadu, športový predný nárazník, rádio na CD-MP3, kožou potiahnutý volant a riadiacu páku, stredovú opierku či výškovo nastaviteľné sedadlá jazdca aj spolujazdca. My sme mali navyše už iba dvojzónovú digitálnu klimatizáciu, metalízu, alarm so superzamykaním a elektróny s iným dizajnom, čo pôvodnú cenu navýšilo na okrúhlych 659 000,- korún.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
László A. Nagy končí vo funkcii. Agentúre SITA potvrdil, že premiérovi Robertovi Ficoviodovzdal abdikačný list. Ako dodal, jeho rozhodnutie prišlo po dôkladnom uvážení a po tom, ako ho dnes k tomuto kroku vyzvala strana Most-Híd.
pred 8 rokmi
Podľa portálu Pollstar berie Tiësto za jedno vystúpenie v priemere 250-tisíc dolárov (asi 202-tisíc eur).
pred 7 rokmi
Zo zákona o miesto v osobitnom kontrolnom výbore na kontrolu činnosti NBÚ príde Juraj Droba a z osobitného kontrolného výboru na kontrolu činnosti SIS odíde Martin Chren.
pred 7 rokmi
Plynulý streaming multimédií, pohodlné sťahovanie obsahu a video chaty bez zbytočného čakania s využitím rýchlej siete štvrtej generácie LTE.
pred 6 rokmi
Nenájdete tu všetko vydané v minulých desaťročiach, najmä ale preto, že pri mnohých songoch nie sú k dispozícii dodatočné práva k českým textom.
pred 6 rokmi
Ministerstvo kultúry v nedávno zverejnenej Správe o stave používania štátneho jazyka na území SR kritizovalo jazykovú úroveň médií
pred 7 rokmi
Skupina Lavagance, niekoľko rokov vnímaná ako špička slovenskej alternatívy, zažíva prelomové obdobie. Dôvodom je jej aktuálny singel Gabriel.
pred 8 rokmi
Toto ochorenie pre ženy často znamená najmä estetický problém, ale ide aj o dosť nebezpečné ochorenie. Môže to dôjsť až do štádia otvorených rán, trombóz.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT