Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 14. decembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Elegancia nadovšetko - Hyundai SantaFe CDRi 4WD

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.09.2006

Na prelome tisícročí vstúpil HyundaI do sveta SUV prvou generáciou modelu Santa Fe. Napriek extravagancii prísne oblých tvarov si našiel aj u nás mnoho obdivovateľov.
Elegancia nadovšetko - Hyundai SantaFe CDRi 4WD
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Na prelome tisícročí vstúpil HyundaI do sveta SUV prvou generáciou modelu Santa Fe. Napriek extravagancii prísne oblých tvarov si našiel aj u nás mnoho obdivovateľov. Dnes prichádza Santa Fe druhej generácie, tvarovo podstatne uhladenejšie s absolútnym dôrazom na eleganciu. Testovali sme verziu 2.2 CRDi VGT vo výbave Elegance.

Generačná výmena v prípade Santa Fe znamenala absolútny prerod, pričom na svetlo sveta vystúpilo SUV, ktoré skutočne prinieslo novú dimenziu elegancie do svojej triedy. Z drsnosti terénneho auta, odkiaľ pojem Sport Utility Vehicle vzišiel, si posledný model z dielne juhokórejskej automobilky nezachoval v podstate nič, vynímajúc celkový profil zvýšeného kombi, so slušnou hodnotou svetlej výšky a prirodzene pohonom všetkých kolies. Nové Santa Fe je pritom možné objednať aj vo verzii s pohonom iba prednej nápravy. To samozrejme nemohol byť náš prípad.

Na rozdiel od prevej generácie musíme aj my priznať, že novinka sa nám skutočne páči. Dizajnovo je to naozaj podarený kúsok, ktorý už nestraší príliš preformovanou prednou kapotou a vystupujúcimi nábehmi svetiel vpredu i vzadu. Práve naopak. Celkové tvary sú charakteristické dokonale oblými krivkami, na ktorých nenájdete jedinú ostrú hranu vynímajúc drobný spojler, ktorým končí strecha nad piatymi dverami. Santa Fe pritom pôsobí mimoriadne dynamicky. Celkovo klinovitý bočný profil začína pomerne špicatým predným nárazníkom, s výrazne klenutou maskou chladiča a úzkymi dlhými svetlami zasahujúcimi hlboko do bočnice. Prelis predného blatníka následne elegantne nadväzuje na spodnú hranu okien, ktorá smerom dozadu mierne stúpa. Štíhle koncové svetlá si našli miesto i vzadu, jediným prvkom, ktorý nové Santa Fe so starým spája, je pravdepodobne tvarovanie kľučky dverí batožinového priestoru.

Ten v tomto prípade ponúka slušných 774 litrov. V tomto prípade preto, lebo náš testovací kus prešiel prestavbou na verziu N1. Tretí rad sedadiel tu teda nebol, variabilita druhého radu je obmedzená pevnou oceľovou zátarasou. Napriek tomu sa osádka kabíny určite nemôže sťažovať na nedostatok priestoru, jedine že by sa stoj čo stoj chceli naložiť siedmi. Santa Fe je naozaj veľkým autom, ktoré ponúka veľmi slušnú dávku komfortu. Palubná doska rovnako ako kapota stratila hviezdne tvary. Kvalitne vyzerajúci čierny plast v hornej časti je kombinovaný s matným hliníkom a dokonca imitáciou dreva, ktorá zázračne nepôsobí typicky kórejsky. Ergonómii ovládacích prvkov niet takmer čo vytknúť. Akurát je treba dávať pozor pri otáčaní volantom z dorazu na doraz na gombíky multifunkčného volantu, ktorými sa nám niekoľkokrát podarilo poprepínať funkcie audia a dostať sa späť do pôvodného stavu potom chvíľu trvá. Vo výbave Elegance nechýbajú prvky ako dvojzónová klimatizácia, vyhrievanie sedadiel a dokonca až osem airbagov. Na stvárnení svetlého koženého čalúnenia nás pobavili akurát hrubé hnedé švy, ktoré nám pripomenuli koženkové sedadlá v Škode MB1100 De Luxe.

Dynamický vzhľad sľubuje aj dynamické jazdné vlastnosti. V tomto prípade to pri sľuboch neostalo a 2,2 litrový agregát ťahá naozaj celkom slušne. Predurčuje ho k tomu pomerne mohutný medzichladič stlačeného vzduchu, ktorý sa odrazil na celkom prijateľnej hodnote výkonu i krútiaceho momentu. S nezaťaženým Santa Fe si tam môžete dovoliť aj ostrejšie odpichy a predbiehanie do kopca. Príjemná je i kombinácia s päťstupňovým manuálom s celkom presnou kulisou. Šestka by sa prirodzene zišla, v Kórei však o nej dodnes ešte nepočula ani jedna tamojšia automobilka. S trochu ľahšou nohou by sme sa počas testu určite spotrebou dostali aj pod hodnotu 8 l/100 km, výrobcom uvádzaný mimomestský priemer 6,0 litra sa nám však zdá prehnaný.

S civilnejším vzhľadom predsa ubudol offroadový potenciál. Na ceste sedí Santa Fe pozoruhodne stabilne i pri razantnejšej jazde. Jasným jazykom pritom hovorí 18" nízkoprofilové obutie, mimo cesty si však berie svoju daň. Aj na menšie nerovnosti reaguje podvozok dosť nevľúdne, priečne nerovnosti počuť do kabíny až príliš. Ak zídete na skutočnú lesnú cestu, kde nechýbajú poriadne jamy, pripraviť sa musíte na dobrú vytriasačku. Krátke zdvihy nezávislého zavesenia totiž nie sú schopné práve kopírovať podklad. Santa Fe jednoducho nie je terénne auto. Pohon všetkých kolies, o ktorý sa stará elektronika, je využiteľný predovšetkým pri znížených adhéznych podmienkach, na snehu, či blate alebo piesku, ktorého však nesmie byť priveľa. Bez redukcie sa motor skôr či neskôr začne dusiť. Stály je pritom pohon prednej nápravy, podľa okolností sa pripája zadný až do pomeru 50:50, ktorý navyše dokážete uzavrieť jednoduchým stlačením 4WD Lock pod stredovou konzolou.

Nový Hyundai Santa Fe je pekným imidžovým kúskom stvoreným pre eleganciu, ku ktorej sa pripája bezpečnosť a komfort pre celú rodinu. Nemusíte sa pritom báť zísť z cesty, nesmiete však od svojho rodinného krásavca očakávať žiadne zázraky. Svoj potenciál vám určite dokáže po ceste na lyžovačku, už len počkať niekoľko mesiacov...

Technické údaje

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT
Motor:
Vodou chladený preplňovaný naftový radový štvorvalec. Priame vstrekovanie paliva common rail. Zdvihový objem valcov 2188 cm3. Vŕtanie x zdvih 86,7 x 75 mm. Štyri ventily na valec. Max. výkon 110 kW (150 k) pri 4000 ot./min. Max. krútiaci moment 335 Nm pri 1850-2500 ot./min.
Prevodové ústrojenstvo:
Stály pohon predných kolies, automaticky priraditeľný elektronicky riadený pohon všetkých štyroch kolies v pomere 100:0 až 50:50. Manuálne elektricky zapínateľný pohon všetkých štyroch kolies v pomere 50:50. Päťstupňová manuálna prevodovka . ABS, EBD, ESP.
Podvozok:
Nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies. Vpredu trojuholníkové spodné ramená, vzpera McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu dvojité priečne ramená + vlečené rameno. Vinuté pružiny. Vpredu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu kotúčové. Riadenie hrebeňové s posilňovačom. Priemer otáčania 10,9 m. Pneumatiky Kumho Radial 798 Plus 235/60 R18.
Karoséria:
Samonosná, oceľová, päťdverová, päťmiestna
Prevádzkové vlastnosti:
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h - 11,6 s. Maximálna rýchlosť 179 km/h. Spotreba paliva podľa výrobcu (mesto/mimo mesta/kombinovaná) 9,6/6,0/7,3 l/100 km. Spotreba paliva počas testu 8,8 l/100 km
Rozmery a hmotnosti:
Celkové rozmery (dĺžka/šírka/výška) 4650/1890/1725 mm. Rázvor náprav 2700 mm. Rozchod (vpredu/vzadu) 1615/1620 mm. Svetlá výška 203 mm. Pohotovostná/celková hmotnosť 1898/2520 kg. Nájazdový uhol vpredu/vzadu 25°/22,3°. Prejazdový uhol 17,9“. Objem batožinového priestoru 774 až 1582 litrov. Objem palivovej nádrže 75 l
Základná cena:
955 570 Sk Cena testovaného modelu:
1 220 708 Sk Možnosť odpočtu DPH




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Realitná kancelária Realitor sa špecializuje na...
centrum realít aj vo Vašom regióne



Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...
Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...

Praca pre fyzicky zdatnych muzov do 40rokov ,au...
Pomocné práce v gastronomii
operator vyroby v masokombinate: plat od 9, 25 ...

118 915.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 66.05 m2, novost...
141 900.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 946 m2
163 500.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 90 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Nahrávka Menšina je v poradí už šiestym štúdiovým albumom formácie, ktorá na slovenskej hudobnej scéne existuje od roku 1995.
pred 4 rokmi
Lore je rafinovanou ilustráciou toho, ako osudovo môže byť jedna generácia ovplyvnená činnosťou alebo nečinnosťou tej predchádzajúcej.
pred 3 rokmi
Na prvý pohľad jednoduchú zápletku dokázala Gillian Flynn pretaviť na kriminálno-psychologický román, ktorý svojimi nečakanými zvratmi uchvátil čitateľov.
pred 5 rokmi
Winslowova predloha zaujala kritikov a čitateľov tým, že bola iná, že zámerne porušovala nevypovedané pravidlá žánru krimi z počiatku 21. storočia.
pred rokmi
Každý spotrebiteľ by sa rád tešil z nižších cien energie, ale mnohých odrádza od zmeny dodávateľa administratívny proces.
pred 6 rokmi
Ďalších približne 150 nových pracovných miest prinesie spoločnosť Orange Slovensko postupne od novembra tohto roku vo svojom zákazníckom centre v Banskej Bystrici.
pred 6 rokmi
Vedeli ste, že básnik Jiří Wolker bol skautom? Alebo že v prvých dňoch samostatného Československa prevádzkovali skauti „skautské poštu“?
pred 7 rokmi
Máte strach z upírov? Nemôžete spávať? Tak to by ste si mali určite zabezpečiť výbavu na zneškodnenie upírov. A to sme si mysleli, že postačí cesnak...

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT