Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. novembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Duel veľko-objemových pracantov - Renault Kangoo a Fiat Fiorino

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 30.07.2008

Pokiaľ sa nazdávate, že rodinné auto sa väčšinou spája s autami kategórie sedan alebo kombi...
Duel veľko-objemových pracantov - Renault Kangoo a Fiat Fiorino
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Pokiaľ sa nazdávate, že rodinné auto sa väčšinou spája s autami kategórie sedan alebo kombi, tieto dve vozidlá majú celkom silnú ambíciu presvedčiť vás o opaku. Navyše, v iných krajinách už dnes celkom bežne stretnete celé rodiny nielen v moderných SUV, ale čoraz častejšie aj v autách tejto kategórie, čoho sú si automobilky dobre vedomé. Renault predstavil inovované Kangoo len pred pár mesiacmi rovnako, ako aj Fiat svoje Fiorino. Nám sa ich podarilo uchmatnúť na testy celkom rýchlo obe a vďaka veľmi podobnému prístupu k riešeniu istých problémov sme sa rozhodli ich otestovať spolu, aj keď pôsobia tak rozdielne, ako sa len dá. Predsa len – jedno je malý úžitkový automobil, druhý je rodinne zamerané vozidlo. Jedno je nafťák, druhé benziňák. Jedno je viditeľne menšie, druhé je polepené nálepkami Simpsonovcov.. Z toho nám jasne vyplýva povinnosť upozorniť už na začiatku – nejde o porovnávací test.

Kým v prípade Fiorina ide úplne nový model (nájdeme ho aj pod inými značkami automobiliek Citroen (Nemo), či Peugeot (Bipper)), Renault Kangoo má už niečo za sebou a je evidentne väčší zvonku aj oproti Fiorinu. Stále ich však spája vecí viac. Okrem teda úplne na prvý pohľad jasných, ako napríklad štyroch kolies, dvoch dverí vpredu, dvoch šúpacích dverí vzadu je to aj snaha prepraviť viac osôb, ako len vodiča a jeho náklad. A keď už sme teda spomenuli náklad, obe tieto autá napriek svojej veľkosti ponúkajú veľmi podobný priestor práve preňho. Na fotkách to síce tak nevyzerá, ak ale v obidvoch autách povyhadzujete nepotrebné zadné sedačky a prípadne aj spolu-vodičove kreslo – získate v Renaulte úctyhodné úložisko s objemom 2866 litrov a vo Fiate približne 2500 litrov. Máte pravdu - je to síce fajn, no toľko priestoru aj tak vždy potrebovať nebudeme.

Pokiaľ teda v oboch autách používate aj zadné sedadlá, bude to vždy Renault – ktorý ponúka väčší kufor - a hneď rovno dvojnásobne. Navyše v Renaulte môžete použiť zadné plato na rozdelenie tohto priestoru na dve časti – čo môže niekedy padnúť vhod (zvláštnym bol fakt – že zadné plato ideálne sedelo dobre v nižšej polohe – v tej hornej naopak nezapadlo presne na svoje miesto). Obidve naše autá ale spája jeden nedostatok týkajúci sa variability zadného priestoru. Kangoo obsahovalo deliacu mriežku, ktorá sa síce dá demontovať, no s ňou vodič ostane obmedzený iba na základný batožinový priestor. Fiorino na druhú stranu mriežku nemal, no jeho zadnú lavicu sme nemohli deliť, iba sklápať a tak ak potrebujete prepraviť väčšie predmety – o zadnú lavicu prídete úplne. Ak by sedadlá boli delené – stačilo by pri preprave niektorých predmetov sklopiť iba určitú časť.

Ako sme ale spomínali na začiatku – Kangoo jednoznačne ťaží zo svojej minulosti a skúseností z prvého Kangoo (dnes Kangoo Storia). Okrem vonkajšieho nárastu totiž narástol najmä vo vnútri, čo spoznáte okamžite po nastúpení. Priestor nad hlavou, ako aj v ramenách jednoznačne ohromí, pričom nad hlavou máte ešte praktickú odkladaciu schránku. Vôbec celý interiér Renaultu sa viac priblížil rodinným autám farbami, ako aj niektorými materiálmi. Väčšina z nich ostáva síce tvrdými, no už z fotiek je jasná príjemnejšia atmosféra. Pochvalu zvlášť si zaslúžia odkladacie priestory v dosahu vodiča. Ako sme spomínali, nájdete ich nad hlavou, medzi sedadlami, samozrejme pred spolujazdcom v objemnej schránke a vo dverách (kde je ich tvar mierne zvláštny a A4-kové dokumenty tam pohodlne neuložíte – skôr menšie predmety a fľašky). Okrem nich ale nájdete odkladací priestor pred displajom rádia v hornej časti palubovky a taktiež malý priestor ako stvorený pre mobilné telefóny nad schránkou spolujazdca. Vzadu nám ostali už iba malé priestory vo dverách a v predných sedadlách, kde nájdeme aj malé stolčeky.

Tu naopak trpí Fiat, čo je dané aj zameraním najmä na pracovné využitie, kde by sa možno Fiorinu lepšie porovnávalo s čisto úžitkovým Kangoo Express. Jeho interiér je príjemný a v rámci vonkajších rozmerov aj celkom priestranný, no s tými odkladacími schránkami je to znateľne slabšie.

Aj keď prístrojová doska ponúka schránku pred spolujazdcom s celkom slušným objemom, doska svojím tvarom priam ponúka priestor na uloženie. Nevýhodou je tentokrát materiál prístrojovej dosky – ktorý je tvrdý a navyše šmykľavý. Ak si teda na ňu niečo položíte – musíte rátať s tým, že v najbližšej zákrute sa tam už daný predmet nachádzať určite nebude. Škoda, tu by mohli ešte páni z Fiatu zapracovať.

Priestor sme už spomínali, no posed za volantom, ako aj na sedadlách ešte nie. V oboch autách sedíte vyššie nad vozovkou, čo prináša príjemný a dobrý výhľad na cestu, či okolie. Sedadlá oboch áut patria medzi bežné, tvarovo sú nevýrazné a chýba im aj výraznejšie bočné vedenie. Subjektívne sa nám sedelo lepšie v Renaulte, vo Fiate sme si o niečo dlhšie a častejšie hľadali ideálnu polohu. Na zadných sedadlách je to podobne – Renault je o niečo príjemnejší.

Viac rozdielnejšia nemohla byť ani jazda. Kým Renault je mäkší, poddajnejší – a viac, omnoho viac sa nakláňa, Fiat je naopak tuhší a pocitovo aj odolnejší. Na diaľnici sa vám bude páčiť viac v Renaulte – kde vás ale bude obťažovať aerodynamický hluk, v meste zase vo Fiate. Tam, kde sa Renault totiž nakláňa – miestami až príliš – Fiat jednoducho prejde bez zaváhania. Na počudovanie – táto tvrdosť neprináša zvyčajnú nepríjemnosť a nervozitu. Naopak – prejazdy nerovnosťami a dierami sú o dokonca príjemnejšie a dávajú vodičovi lepší pocit istoty.

Ten najdôležitejší k nemu prechádza cez riadiacu páku a volant. Kým Fiat je zase pevnejší, mäkký Renault je v meste ľahší na manévrovanie a časté otáčanie. Riadiaca páka je v oboch prípadoch 5 stupňová – no diriguje veľmi odlišné pohonné jednotky. Naše Kangoo bolo vybavené benzínovou jedna-šestkou s výkonom 105 koní , Fiat bol zas poháňaný naftovou jedna-trojkou s výkonom 75 koní. Nebudeme zdržiavať – pohonná jednotka Renaultu síce môže stačiť prázdnemu autu na jazdu v meste, v iných prípadoch bude ale nedostatočná a autu by sa viac hodil naftový agregát. V meste si naša jedna-šestka zapýta v priemere okolo osem litrov, no ak vybehnete na diaľnicu, pripravte sa na 11 litrovú spotrebu. Navyše – po celý čas budete mať pocit chýbajúceho výkonu. A to sme auto ešte neskúšali plne naložené. Táto parketa ale zase ide Fiatu. Jeho malá jedna-trojka prepĺňaná turbodúchadlom síce má problémy do dvoch tisíc otáčok – kedy sa takmer nič nedeje, no za touto hranicou obžíva veľmi nadšene a žiadne nedostatky nebudete vnímať. Spotreba pritom v meste ostane na hodnote piatich litrov, na diaľnici potom približne 5.7l na sto kilometrov.

Ak túžite po dobrej výbave, v tomto smere opäť lepšie vyhovie Renault, ktorý ponúka dlhší zoznam príplatkovej výbavy, ako aj o niečo širšiu základnú výbavu. Tu už ale musíme spomenúť aj rozdiely v cenách, či opäť zameraní oboch áut. V oboch prípadoch bude najlepšie – ak si vopred stanovíte priority.

Pokiaľ potrebujete malé auto, do ktorého zmestíte rodinu, no v prípade potreby aj veľa vecí, športových potrieb, či nábytku – postačí Fiat. Okrem nižšej ceny ponúka zaujímavý motor, rozumné voľby príplatkovej výbavy, či vcelku odolný interiér.

Renault na druhú stranu má čo ponúknuť väčším rodinám, ktoré zvyknú voziť aj domácich miláčikov, či cestovať riadne na dlhšie cesty s veľkou batožinou – kedy ocenia vyšší komfort z dostatku priestoru, ako aj niektorých prvkov výbavy. V tomto prípade sa ale poobzerajte po inom motore a taktiež pouvažujte nad potrebnosťou deliacej prepážky.

Vyhnúť sa peniazom je takmer nemožné a tak sa skúste najprv dobre poobzerať po trhu. Renault vo svojich zľavách nepoľavuje a posledné mesiace môžete takmer pevne rátať so zľavou až do výšky 12 percent. Pokiaľ by ste ale mali záujem o Fiorino, Fiat ponúka zľavu aj na tento model vo výške od 52 600.- do 67 600.-Sk podľa výbavy. Pre ideálnu predstavu stačí navštíviť on-line konfigurátory oboch spoločností a zostaviť si auto presne podľa predstáv a finančných možností. V konečnom dôsledku tak za svoje peniaze môžete dostať poriadny kus priestoru nielen pre seba, svoju rodinku, domáceho miláčika, ale aj kopec batožiny. A ak nebodaj ešte podnikáte a viete sa spriateliť s niekedy otravne hrkajúcimi a vŕzgajúcimi mriežkami úpravy N1, ostane aj nejaká tá korúnka aj na dovolenku.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 9 rokmi
Na piešťanský Grape Festival (12.-13.8.2011) prídu aj britskí Hurts, minuloročný objav synthy-popovej scény.
pred 5 rokmi
Vírusy chrípky a vírusy prinášajúce prechladnutie zapríčiňujú vysoko infekčné ochorenia dýchacích ciest. Chrípka je charakterizovaná rýchlym nástupom vysokej horúčky, bolesťami svalov, kĺbov, hlavy a veľkej únavy.
pred 7 rokmi
Bratislava zažije 16. januára dokonalú atmosféru írskych pubov! V Koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu sa u nás po prvý krát predstaví írska kapela The Kilkennys!
pred 9 rokmi
V programe druhého ročníka multikultúrneho festivalu Easthetic nebude chýbať ani zástupca balkánskej hudobnej produkcie.
pred 4 rokmi
Preview pred štartom 16. majstrovstiev sveta v plávaní v dlhom bazéne
pred 5 rokmi
Rozvoj franchisingových maloobchodných prevádzok je dnes v európskych krajinách osvedčeným podnikateľským trendom. V oblasti zdravej výživy sa na Slovensku úspešne presadil franchisingový koncept Norbi Update.
pred 6 rokmi
Tento typ aktivít nie je súčasťou Programového vyhlásenia vlády SR. Ide o radikalizujúci návrh s cieľom zviditeľniť liberálov, vraví Miroslav Číž.
pred 3 rokmi
Sziget festival sa stáva viac a viac pestrým.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT