Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. apríla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Dodge Nitro - americké SUV

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.04.2007

Športovo-úžitkové autá sa u nás stále tešia veľkej popularite a aby sa nejaká novinka v tejto kategórii dokázala výraznejšie presadiť, musí prísť nielen s dobrými jazdnými vlastnosťami, ale aj zaujímavým dizajnom a konkurencieschopnou cenou.
Dodge Nitro - americké SUV
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Športovo-úžitkové autá sa u nás stále tešia veľkej popularite a aby sa nejaká novinka v tejto kategórii dokázala výraznejšie presadiť, musí prísť nielen s dobrými jazdnými vlastnosťami, ale aj zaujímavým dizajnom a konkurencieschopnou cenou. Na jazdnej prezentácii v Portugalsku sme sa snažilli zistiť, či všetky tieto atribúty má aj horúca novinka, ktorá sa na náš trh chystá práve v týchto dňoch – plnokrvné americké SUV značky Dodge s modelovým označením Nitro.

Dizajn: Pri pohľade zvonku autu nemožno uprieť originalitu. Najmä pohľad na masívnu prednú masku vzbudzuje vyložene rešpekt, keď toto auto uvidíte v spätnom zrkadle, akosi automaticky vás jeho zjav núti uvoľniť ľavý jazdný pruh a zbytočne nezavadzať. Druhé, čo vás napadne je, že by ste nechceli byť v koži chodca, ktorý sa s ním bude musieť zoznámiť bližšie, než je naozaj nevyhnutné. Zboku možno Nitro identifikovať najmä podľa relatívne malých okien, vysokej bočnej línie a krátkeho predného previsu. Za vonkajší dizajn si toto stredne veľké SUV zaslúži jednoznačnú pochvalu. Pozrime sa však do kabíny. Akosi podvedome sme už pri otvorení dverí očakávali typický neduh mnohých amerických áut – preplastový interiér, navyše s použitím nie zrovna prvotriednych materiálov. Prístrojovka nás v tomto smere naozaj nesklamala, no príjemným prekvapením bolo, že tvrdé plasty v Nitre temer vôbec nepôsobili nepatrične, pomerne rýchlo sme si na ne zvykli a už po pár kilometroch sme v tomto smere prestali auto kritizovať. Zrejme je to tým, že v offroadoch a SUV je predsa len kladený väčší dôraz skôr na funkčnosť (a tým pádom nižšie nároky na čistenie a bežnú údržbu), než napríklad pri typických manažérskych sedanoch. Prístrojovka zrovna neoplýva originalitou, je cítiť, že jej dizajnéri preferovali predovšetkým kruhové ovládače a prístroje. Neznamená to však, že je škaredá, skôr možno povedať, že síce neohúri, no na druhú stranu ani nehrozí, že by sa rýchlo opozerala. Treba priznať, že testovacie auto bolo vybavené skutočnou vychytávkou – príplatkovým rádiom s CD, MP3, navigáciou (vrátane strednej Európy! – aj keď nie zrovna najpodrobnejšie spracovanej), vstavaným 20 GB harddiskom a predovšetkým veľkým farebným dotykovým displejom, ktorý bol ústredným prvkom stredovej konzoly. Bez neho by konzola pôsobila trochu fádne. Veľkým plusom je pevný disk, na ktorý sa zmestia nielen stovky hodín hudby, ale vďaka USB portu na čelnom paneli naň možno bez problému stiahnuť aj filmy , alebo napríklad práve spravené fotky. Navyše je tu aj ďalšia vymoženosť – príplatkové zadné stropné samostatné DVD, ku ktorému možno pripojiť aj hracie konzoly. Ku koženným sedadlám nemožno mať žiadnu výhradu, sú nielen pohodlné ale aj s dostatočným bočným vedením. Kufor má objem 369, čo nie je žiadna sláva, ale ani nijak kritický údaj. Zaujímavým doplnkom je špeciálny posuvná plošina, na ktorú možno naložiť až 182 kg náklad a básledne ho bez problému zasunúť dnu, alebo vybrať von. Drobnosť, ktorá v istých situáciach dokáže mimoriadne uľahčiť život.

Motor: Testovali sme auto s dieslovým agregátom s objemom 2,8 litra, ktorý by sa u nás mal tešiť najväčšej popularite. Na výber boli ešte benzínové šesťvalce s objemom 3,7 a 4 litre. Testovaný motor mal maximálny výkon 177 koní a krútiaci moment závisel od použitej prevodovky. S manuálnou šesťstupňovou to je 410 Nm pri 2000 až 2800 otáčkach, s 5-stupňovou automatickou 460 Nm pri 2000 otáčkach. Maximálna rýchlosť s týmto agregátom je 180 km/h. Spotreba počas jazdy prevažne na menej frekventovaných cestách kolísala v rozpätí od 9 do 9,5 litra, čo je údaj, ku ktoremu nemožno vznisť nejaké výhrady. Prirodzene, až na malú terénnu vložku sme jazdily len so zapnutým pohonom zadnej nápravy, pernametným 4x4 sa môže popýšiť len najsilnejší štvorliter. Pokiaľ ide o hluk, v kabíne bolo počuť, že pod kapotou pradie diesel, ale opäť to bolo v norme. Radenie manuálnej prevodovky bolo úplne v poriadku, rovnako ako účinnosť bŕzd, aj keď treba priznať, že bol pomerne problém dávkovať optimálnu brzdnú silu. Na prezentácii sme boli poučení, že ide o model, vyrábaný pre Európu a preto má niekoľko vylepšení – okrem účinnejších bŕzd najmä športovejšie naladený podvozok. Jazdilo sa nám s ním dobre a absolutne nemožno povedať, že by sme si pri ostrejších prejazdoch zákrut užívali nejaké extrémne náklony, ale nedá nám poznamenať, že ak toto bol skutočne tvrdšie naladený podvozok, tak by bolo nesmierne zaujímavé vyskúšať ten americký...

Koľko a čo za to: Poďme však ďalej – výbava a cena. Nesporne najväčšie tromfy nového Nitra. Z hľadiska bezpečnosti sa skutočne prispôsobilo európskym štandardom a už v základe je nielen ABS, ale aj brzdový asistent, ESP, trakčná kontrola, systém so skratkou ERM, eliminujúci možnosť prevrátenia sa auta a v prípade kolízie je pripravených zasiahnuť 6 airbagov. K tomu treba prirátať klimatizáciu, elektricky ovládané okná a zrkadlá, rádio s CD a MP3 a mnoho ďalších drobností, ktoré má Nitro už za základnú cenu – diesel so zmienenou výbavou a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou sa bude dať na Slovensku kúpiť už za necelých 960-tisíc. A v tom je najväčší tromf Nitra. Auto je síce určené primárne do mesta, no poradí si aj s ľahším terénom, podobne ako jeho najväčší ázijskí konkurenti. Oproti nim však ponúka naozaj originálny vzhľad a konkurencieschopnú cenu, takže na trhu by sa nemal v žiadnom prípade stratiť. Kto zvažuje kúpu nového SUV rozhodne nestratí čas, ak si objedná predvádzaciu jazdu aj s novým Nitro. Stojí totiž za to.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Ako je dobre známe, pornostránky sú prešpikované nebezpečnými odkazmi, linkami a vírusmi, na ktoré často krát pozabudne každý vzrušeniachtivý jedinec.
pred 10 rokmi
Nech žije britská filmová klasika a Keira v nej!
pred rokom
„Táto próza sa nebude čítať ľahko ani bigotnému kresťanovi, ani hedonistovi, ale bude sa čítať jedna radosť čitateľovi autentických príbehov,“ tvrdí v doslove knihy Kričiace kamene Andrej Ferko.
pred 5 rokmi
Trojnásobný ruský prezident napísal, že Zemana v jeho vlasti poznajú ako "stúpenca upevnenia priateľských rusko-českých vzťahov".
pred 11 rokmi
Čím sa vysvetľuje blahodárny vplyv behu?
pred 4 rokmi
Projekty a žiadosti treba predložiť do 1. októbra 2014.
pred 6 rokmi
Slávnostná ceremónia odhaľovania dlaždice sa uskutoční v stredu pred Mestským divadlom P. O. Hviezdoslava v Bratislave.
pred 6 rokmi
Nemecký hudobný festival Rock am Ring, ktorý sa bude konať 1. až 3. júna na okruhu Nürburgring, je viac ako štyri mesiace pred jeho začiatkom vypredaný.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT