Do dlhodobého testu sme tentoraz zaradili automobil, ktorý má veľkú šancu získať na našom trhu prívlastok ľudový.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Do dlhodobého testu sme tentoraz zaradili automobil, ktorý má veľkú šancu získať na našom trhu prívlastok ľudový. Mnohí sa teraz zaisto pýtate ako sa môže japonské vozidlo u nás stať ľudovým. Dôvodov je niekoľko. Prvým je jeho koncepcia na mieru šitá slovenskému motoristovi. Veď mnohí z nás majú buď záhradku alebo chatu kam sa z času na čas potrebujú prebrodiť rozbahnenou poľnou cestičkou alebo rozbitou príjazdovou komunikáciou plnou kamenia a výmoľov. Iní zase radi chodia na ryby alebo kúpať a potápať sa v jazere, či len tak si vybehnú na piknik do prírody. Práve na tieto účely je Suzuki Ignis ako stvorený.
Vďaka najvyššej svetlej výške vo svojej triede (170 mm), tuhej zadnej náprave a krátkym previsom karosérie vpredu aj vzadu ponúka- schopnosti blízke vozidlám kategórie SUV, ktoré sa ešte znásobia ak sa rozhodnete pre verziu 4x4. Ďalším dôvodom je priestranný a dobre využiteľný interiér. Veľká vnútorná výška daná vysokou stavbou karosérie a sklápateľné delené zadné sedadlá splnia priestorové nároky športovcov i záhradkárov. Drobných remeselníkov zaisto poteší pomerne vysoká nosnosť 515 kg. Mladým sa bude páčiť moderný vzhľad palubnej dosky so športovo ladenými meracími prístrojmi. Tým skôr narodeným zasa vyššie ukotvenie sedadiel, ktoré pri nastupovaní šetria ich kĺby, lebo sa nemusia veľa zohýbať. Potešiteľné sú tiež početné odkladacie priestory a štandardne montované strešné lyžiny.
Najväčším tromfom Ignisa je však jeho cena. Lacnejší automobil s tak výkonným základným motorom u nás nedostanete. Ak si k tomu pridáte jeho všestrannosť, záruku 3 roky a príjemný vzhľad, ktorý je najmä u žien častokrát dôležitejší než všetko ostatné, asi mi dáte za pravdu, že jeho šance získať prívlastok ľudový sú naozaj veľké. Odborníci mu už tento rok predpovedajú prienik do prvej desiatky najpredávanejších modelov na Slovensku. Či sa mu to podarí ukáže budúcnosť. My štartujeme dlhodobý test a vynasnažíme sa uspokojiť vašu zvedavosť a hlad po informáciách množstvom zaujímavých postrehov.
Testovali sme vozidlo GS s najbohatšou výbavou aká sa k nám dováža. Verziu s 1,5l motorom poháňajúcim všetky kolesá, ktorá vnáša nepokoj do duší mnohých našich motoristov, ktorí môžu svoje predstavy o novom aute za prijateľnú cenu (od 349.000 Sk) rozšíriť aj o symbol 4x4. Pritom takýto Suzuki Ignis prekvapuje nielen sumou (545.000 Sk), za ktorú sa dá kúpiť (po Suzuki Wagon R+ je druhou najlacnejšou štvorkolkou na trhu), ale i solídnymi jazdnými vlastnosťami na snehu. Do ktorejkoľvek uličky v kopci sa v ňom vyškriabete ľavou zadnou, v zákrutách vás nevynáša toľko čo vozidlá s predným pohonom a parkovacie miesta v centre
zaplnené nánosmi snehu sú akoby vyhradené iba pre vás.
Počas prvého mesiaca s Ignisom sme v Bratislave zažili niekoľko snehových kalamít a jeho služy sme si nevedeli vynachváliť. Čím viac snehu napadlo, tým bolo naše priateľské puto s Ignisom pevnejšie. Hoci sme v rovnakom období testovali viaceré atraktívne autá, všetky ostali vo dvore. Bez Ignisa sme neurobili ani krok. Jedinou jeho slabšou stránkou bola vyššia spotreba paliva (9,5 l), ktorá je ale daňou za jazdenie v ťažkých zimných podmienkach. Motor však ešte nie je dostatočne zabehnutý takže časom táto hodnota zrejme klesne.
V budúcom vydaní sa k jazdeniu na snehu vrátime a opíšeme výbavu auta.