Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Dacia Logan MCV: Osobná dodávka - Prvá jazda aj s exkluzívnymi cenami

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.02.2007

Dacia Logan MCV sa skutočne vydarila, kufor nie je rozhodne jej jedinou prednosťou (Ako prví prinášame oficiálne slovenské ceny auta)
Dacia Logan MCV: Osobná dodávka - Prvá jazda aj s exkluzívnymi cenami
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Dacia Logan MCV sa skutočne vydarila, kufor nie je rozhodne jej jedinou prednosťou (Ako prví prinášame oficiálne slovenské ceny auta)

Keď sa na našom trhu objavil Logan v prevedení sedan, mnohí na neho pozerali so značným dešpektom. Úprimne povedané – niet sa ani čo diviť, najmä pokiaľ ide o výzor. Jazdne už na tom zďaleka tak zle toto extra lacné auto nebolo.

Logan v prevedení kombi (MCV – Multi Convival Vehicle) vôbec nevyzerá zle, dokonca osloví pár vydarenými detailami. Napríklad mierne pozmenenou prednou maskou a predovšetkým zadnou časťou, ktorej dominujú vertikálne usporiadané svetlomety, plynulo prechádzajúce do čierneho plastového obloženia a dvojkrídlové dvere, otvárajúce sa do strán, podobne ako na mnohých úžitkových autách. Keď ich vodič otvorí, naskytne sa mu pohľad na absolútne bezkonkurenčný batožinový priestor s objemom 700 litrov. Pravda, iba v prípade päťmiestneho usporiadania. Logan MCV sa totiž bude predávať aj v sedemmiestnom prevedení, pričom za tretí rad si treba priplatiť len 20-tisíc korún. Podlaha síce nie je úplne rovná, ale to je v prípade uvedenej hodnoty naozaj len drobnou chybičkou krásy, najmä ak zoberieme do úvahy temer trojmetrový rázvor, čo je v tomto segmente úplný unikát.

Od spracovania interiéru a kvality použitých plastov nemožno očakávať žiadne zázraky, prístrojovka pôsobí jednoducho, rozhodne však nie je „odfláknutá“. Z ergonomického hľadiska je úplne v poriadku, až na ovládače elektrického sťahovania okien na stredovej konzole. V tomto prípade ergonómia musela ustúpiť lacnejšiemu riešeniu, než ťahať káble do dverí. Výškovo nastaviteľné sedadlo je štandardne súčasťou len vyššej výbavy a volant sa nedá nastavovať vôbec, preto je vhodné, aby si záujemca o MCV najprv vyskúšal, či si dokáže nájsť za volantom vhodnú pozíciu, prípadne si priplatil za výškovo nastaviteľné sedadlo. Sedadlá sú pohodlné a mäkké, no prakticky bez bočného vedenia. Oceniť treba výborné a priestranné sedenie nielen v druhom, ale dokonca aj v treťom rade, kam sa pohodlne zmestí aj 190 cm vysoký človek. A aj pri plnom obsadení auta sedemčlennou posádkou ešte zostáva v batožinovom priestore miesto na pár tašiek – síce len 200 litrov, no je to stále lepšie ako nič. V tomto smere sa môže Logan MCV smelo porovnávať aj s mnohými SUV-éčkami so sedemcifernou cenou. Miernym problémom je výhľad vzad, cez masívne hlavové opierky v druhom a treťom rade prakticky nič nevidieť, treba sa spoľahnút predovšetkým na vonkajšie zrkadlá.

Dieslový variant so 70-koňovým motorom 1,5 dCi sme vyskúšali na prezentácii v Taliansku, hodnotiť ho možno pomerne pozitívne. Nepatrí síce k najtichším, ale rozhodne svojim zvukovým prejavom neobťažuje. Výkon nie je bohviečo, absenciu aspoň pár koní navyše bude cítiť najmä pri plne naloženom aute. V nižších otáčkach má výrazný problém s pružným zrýchlením, ale okolo hranice 3000 otáčok to už bolo citeľne lepšie. Radenie bolo v poriadku, rovnako ako brzdy, vyzdvihnúť treba dobrý podvozok a schopnosť auta vyrovnávať sa s nekvalitnými cestami a rozličnými výmoľmi. Jazdiť sa nám darilo so spotrebou mierne nad 6 litrov, čo viac-menej zodpovedá tabuľkovým hodnotám. Maximálna rýchlosť auta je 150 km/h. Alternatívnymi motorizáciami na našom trhu budú benzínová jednaštvorka a jednašestka. Najvýkonnejší je motor 1.6 16V, ten sa však k nám zatiaľ dodávať nebude.

Auto sa u nás začína predávať od februára v troch stupňoch výbavy – Logan, Ambiance+ a Laureáte, pričom v základnej výbave „Logan“ bude iba v 5-miestnej verzii s benzínovou jednaštvorkou s výkonom 75 koní. Ako jediná verzia bude s cenou pod magickou hranicou 300 tisíc korún. Napriek tomu si však kúpu auta v tejto výbave treba zvážiť – nemá posiľňovač riadenia, centrálne zamykanie, sedadlo v druhom rade je nedelené, chýbajú bočné ochranné lišty i čalúnenie vo dverách. Vo všetkých verziách je v aute airbag vodiča i ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, auto si však možno objednať i bez antiblokovacieho systému, pričom bude o 6 tisíc lacnejšie. Karoséria aj pri kombíku zostáva nepozinkovaná, na lak je však poskytovaná šesťročná záruka. Vzhľadom na pomer medzi cenou a hodnotou vyzerá najzaujímavejšie stredný stupeň výbavy, v ktorom nechýba nič z vyššie menovaného. Navyše má auto vo výbave Ambiance+ chrómovanú mriežku chladiča, výškovo nastaviteľné pásy, cyklovač stieračov, tónované sklá, delené druhé sedalo, fajčiarsku sadu a pár odkladacích priestorov navyše. Rozdiel v cene pritom nie je až tak markatný. Päťmiestna jednaštvorka stojí v strednej výbave 344 900 korún, benzínová jednašestka o 20 tisíc viac a testovaný diesel 404 900 korún. Navyše by sa auto v dohľadnej dobe malo objaviť aj vo verzii N1 s odpočtom DPH. To z Loganu MCV robí ideálne auto pre firmy, drobných živnostníkov a taxikárov.

Sedemmiestny interiér a obrovský batožinový priestor sú devízy, ktorými v porovnateľnej cenovej hladine nedisponuje žiadne iné auto. MCV navyše vyzerá naživo podstatne lepšie, než na obrázkoch a rozhodne nepôsobí nejakým príliš lacným dojmom. Dokonca o ňom možno bez nadsázky povedať, že je celkom pekné a dizajn exteriéru je absolútne porovnateľný s modelmi o sto až dvesto tisíc korún drahšími. Vzhľadom na nízku konkurenciu medzi lacnými kombíkmi má Logan MCV vynikajúcu štartovaciu pozíciu a na konci roku uvidíme, či si ju dokáže udržať. Má na to všetky predpoklady.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Po festivalovej sezóne a po vydaní svojho tretieho albumu Bublifuk, vyráža spevák Bystrík na turné po Slovensku.
pred 5 rokmi
Primátori krajských miest považujú za rozhodujúce ušetriť vo výdavkovej časti svojich rozpočtov na tovaroch, službách a mzdách zhruba 15 percent.
pred 6 rokmi
O udeľovaní Oscarov môže rozhodovať Jesica Chastain, Andy Serkis, Octavia Spencer, Jean Dujardin, Terrence Malick či Michel Hazanavicius.
pred 5 rokmi
Projekt je súčasťou kampane Let's Move, ktorá sa sústredí na boj proti detskej obezite.
pred 3 rokmi
Ako ďaleko by mal človek zájsť v mene pravej lásky?
pred 6 rokmi
Spisovateľ pre chorobu skončil so svojou kariérou a úplne prestal tvoriť.
pred 7 rokmi
Dôvodom pre pozastavenie predaja iPhone 4S v oficiálnych čínskych predajniach Apple je obrovský záujem zákazníkov.
pred 11 rokmi
K rekreačnej športovej činnosti sa ľudia v dnešnej dobe dostávajú často vtedy, keď chcú schudnúť.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT