Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 05. augusta 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Dacia Logan MCV: Osobná dodávka - Prvá jazda aj s exkluzívnymi cenami

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.02.2007

Dacia Logan MCV sa skutočne vydarila, kufor nie je rozhodne jej jedinou prednosťou (Ako prví prinášame oficiálne slovenské ceny auta)
Dacia Logan MCV: Osobná dodávka - Prvá jazda aj s exkluzívnymi cenami
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Dacia Logan MCV sa skutočne vydarila, kufor nie je rozhodne jej jedinou prednosťou (Ako prví prinášame oficiálne slovenské ceny auta)

Keď sa na našom trhu objavil Logan v prevedení sedan, mnohí na neho pozerali so značným dešpektom. Úprimne povedané – niet sa ani čo diviť, najmä pokiaľ ide o výzor. Jazdne už na tom zďaleka tak zle toto extra lacné auto nebolo.

Logan v prevedení kombi (MCV – Multi Convival Vehicle) vôbec nevyzerá zle, dokonca osloví pár vydarenými detailami. Napríklad mierne pozmenenou prednou maskou a predovšetkým zadnou časťou, ktorej dominujú vertikálne usporiadané svetlomety, plynulo prechádzajúce do čierneho plastového obloženia a dvojkrídlové dvere, otvárajúce sa do strán, podobne ako na mnohých úžitkových autách. Keď ich vodič otvorí, naskytne sa mu pohľad na absolútne bezkonkurenčný batožinový priestor s objemom 700 litrov. Pravda, iba v prípade päťmiestneho usporiadania. Logan MCV sa totiž bude predávať aj v sedemmiestnom prevedení, pričom za tretí rad si treba priplatiť len 20-tisíc korún. Podlaha síce nie je úplne rovná, ale to je v prípade uvedenej hodnoty naozaj len drobnou chybičkou krásy, najmä ak zoberieme do úvahy temer trojmetrový rázvor, čo je v tomto segmente úplný unikát.

Od spracovania interiéru a kvality použitých plastov nemožno očakávať žiadne zázraky, prístrojovka pôsobí jednoducho, rozhodne však nie je „odfláknutá“. Z ergonomického hľadiska je úplne v poriadku, až na ovládače elektrického sťahovania okien na stredovej konzole. V tomto prípade ergonómia musela ustúpiť lacnejšiemu riešeniu, než ťahať káble do dverí. Výškovo nastaviteľné sedadlo je štandardne súčasťou len vyššej výbavy a volant sa nedá nastavovať vôbec, preto je vhodné, aby si záujemca o MCV najprv vyskúšal, či si dokáže nájsť za volantom vhodnú pozíciu, prípadne si priplatil za výškovo nastaviteľné sedadlo. Sedadlá sú pohodlné a mäkké, no prakticky bez bočného vedenia. Oceniť treba výborné a priestranné sedenie nielen v druhom, ale dokonca aj v treťom rade, kam sa pohodlne zmestí aj 190 cm vysoký človek. A aj pri plnom obsadení auta sedemčlennou posádkou ešte zostáva v batožinovom priestore miesto na pár tašiek – síce len 200 litrov, no je to stále lepšie ako nič. V tomto smere sa môže Logan MCV smelo porovnávať aj s mnohými SUV-éčkami so sedemcifernou cenou. Miernym problémom je výhľad vzad, cez masívne hlavové opierky v druhom a treťom rade prakticky nič nevidieť, treba sa spoľahnút predovšetkým na vonkajšie zrkadlá.

Dieslový variant so 70-koňovým motorom 1,5 dCi sme vyskúšali na prezentácii v Taliansku, hodnotiť ho možno pomerne pozitívne. Nepatrí síce k najtichším, ale rozhodne svojim zvukovým prejavom neobťažuje. Výkon nie je bohviečo, absenciu aspoň pár koní navyše bude cítiť najmä pri plne naloženom aute. V nižších otáčkach má výrazný problém s pružným zrýchlením, ale okolo hranice 3000 otáčok to už bolo citeľne lepšie. Radenie bolo v poriadku, rovnako ako brzdy, vyzdvihnúť treba dobrý podvozok a schopnosť auta vyrovnávať sa s nekvalitnými cestami a rozličnými výmoľmi. Jazdiť sa nám darilo so spotrebou mierne nad 6 litrov, čo viac-menej zodpovedá tabuľkovým hodnotám. Maximálna rýchlosť auta je 150 km/h. Alternatívnymi motorizáciami na našom trhu budú benzínová jednaštvorka a jednašestka. Najvýkonnejší je motor 1.6 16V, ten sa však k nám zatiaľ dodávať nebude.

Auto sa u nás začína predávať od februára v troch stupňoch výbavy – Logan, Ambiance+ a Laureáte, pričom v základnej výbave „Logan“ bude iba v 5-miestnej verzii s benzínovou jednaštvorkou s výkonom 75 koní. Ako jediná verzia bude s cenou pod magickou hranicou 300 tisíc korún. Napriek tomu si však kúpu auta v tejto výbave treba zvážiť – nemá posiľňovač riadenia, centrálne zamykanie, sedadlo v druhom rade je nedelené, chýbajú bočné ochranné lišty i čalúnenie vo dverách. Vo všetkých verziách je v aute airbag vodiča i ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, auto si však možno objednať i bez antiblokovacieho systému, pričom bude o 6 tisíc lacnejšie. Karoséria aj pri kombíku zostáva nepozinkovaná, na lak je však poskytovaná šesťročná záruka. Vzhľadom na pomer medzi cenou a hodnotou vyzerá najzaujímavejšie stredný stupeň výbavy, v ktorom nechýba nič z vyššie menovaného. Navyše má auto vo výbave Ambiance+ chrómovanú mriežku chladiča, výškovo nastaviteľné pásy, cyklovač stieračov, tónované sklá, delené druhé sedalo, fajčiarsku sadu a pár odkladacích priestorov navyše. Rozdiel v cene pritom nie je až tak markatný. Päťmiestna jednaštvorka stojí v strednej výbave 344 900 korún, benzínová jednašestka o 20 tisíc viac a testovaný diesel 404 900 korún. Navyše by sa auto v dohľadnej dobe malo objaviť aj vo verzii N1 s odpočtom DPH. To z Loganu MCV robí ideálne auto pre firmy, drobných živnostníkov a taxikárov.

Sedemmiestny interiér a obrovský batožinový priestor sú devízy, ktorými v porovnateľnej cenovej hladine nedisponuje žiadne iné auto. MCV navyše vyzerá naživo podstatne lepšie, než na obrázkoch a rozhodne nepôsobí nejakým príliš lacným dojmom. Dokonca o ňom možno bez nadsázky povedať, že je celkom pekné a dizajn exteriéru je absolútne porovnateľný s modelmi o sto až dvesto tisíc korún drahšími. Vzhľadom na nízku konkurenciu medzi lacnými kombíkmi má Logan MCV vynikajúcu štartovaciu pozíciu a na konci roku uvidíme, či si ju dokáže udržať. Má na to všetky predpoklady.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Staváme pre Vás už 20 rokov hlavne rodinné domy...
Internetový obchod je zameraný na predaj galant...





270 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 105 m2, balkón, ...
144.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 18 m2
67 700.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 35 m2, balkón, l...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 12 rokmi
Keby nebolo cez leto Katky Knechtovej, ktorá sa rozhodla dať zbohom skupine Peha a vydať na sólovú dráhu, ...
pred 8 rokmi
Posledný nález zvýšil počet potvrdených obetí na 28, pričom sa predpokladá, že zahynuli aj ďalšie štyri osoby evidované ako nezvestní.
pred 10 rokmi
Milovníci výtvarného umenia sa môžu vďaka novej službe internetového gigantu Google prechádzať po galériách jednoduchým kliknutím myšou.
pred 5 rokmi
Tibetský duchovný vodca dalajláma oslávil v pondelok svoje 80. narodeniny obklopený tisíckami priaznivcov na summite o súcite v americkej Kalifornii. Informovala o tom dnes agentúra DPA.
pred 5 rokmi
Dokument Amy, ktorý bol premietaný v kinách po celej Európe, bol verejnosťou prijatý veľmi pozitívne a čoskoro vyjde aj na DVD a Blu-ray.
pred 6 rokmi
Člen skupiny Wu-Tang Clan sa v rámci európskeho turné predstaví 18. júla v Aréne Wien.
pred 8 rokmi
Mozog je riadiace centrum tela zodpovedné za naše konanie. Každá mozgová hemisféra spracováva informácie úplne odlišným spôsobom.
pred 7 rokmi
Winter postavil hotel v bezprostrednej blízkosti zdroja termálnej vody a sírneho bahna

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT