Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 24. septembra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Citroën C4 2.0 VTS

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.02.2006

Vlani vybehol aj na naše cesty nový šíp od Citroena, model C4. Rozhodne to nie je zanedbateľné vozidlo, keďže sa na Slovensku stalo Autom roka a v Európe skončilo na čestnom druhom mieste.
Citroën C4 2.0 VTS
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Vlani vybehol aj na naše cesty nový šíp od Citroena, model C4. Rozhodne to nie je zanedbateľné vozidlo, keďže sa na Slovensku stalo Autom roka a v Európe skončilo na čestnom druhom mieste. Dva razy sme si ho už všimli v predajne úspešnej päťdverovej verzii s naftovým motorom 1.6 HDi aj základným 1.4 l zážihovým štvorvalcom. Tentoraz sme osedlali špičkovú 3-trojdverovú verziu 2.0 VTS.

Ak má päťdverová verzia Citroen C4 extravagantné črty ale klasické tvary, trojdverové kupé je čistou avantgardou. Toto auto provokuje pri akomkoľvek uhle pohľadu - či už predĺženými reflektormi nadväzujúcimi na novo poňatý citroeňácky dvojšíp alebo jasnou prehnutou oblúkovou kupé líniou. To najlepšie prichádza nakoniec, pretože zadné okno je originálne lomené, keďže zhora ešte tvorí prirodzenú súčasť strechy a od spodnej časti ju delí spojler. Riešenie podobné niekdajšiemu kupé Mazdy 323. Dizajn dotvárajú zvláštne stĺpcové rozširujúce sa kryty svetiel aj sériové 17-palcové disky kolies, vďaka ktorým budete cítiť na chrbtici aj chrobáčika, ak ho prejdete. Výsledok: VTS-ka je taká jedinečná, že aj ten chrobáčik si ju všimne, nehovoriac o atraktívnejších členkách živočíšnej ríše.

Citroen C4 sme už v minulom teste päťdverovej verzie chválili za kvalitne pôsobiace stvárnenie interiéru. To sa v prípade Coupé VTS nezmenilo. Príjemné mäkké plasty, výborné kožené sedadlá a dosť miesta aj vzadu pretože 2600 mm rázvor náprav sa nezmenil. Palubná doska je svet sám osebe. Má volant s pevným stredom, na ktorý si rýchlo zvyknete, akurát musíte dať bacha, aby vám pri rúčkovaní v zákrutách neostali prsty pod lúčmi pri strede. S displejmi je to ešte zaujímavejšie - sú až štyri. Priamo v pevnom strede volantu, nad zhruba dvoma desiatkami ovládačov, je displejík osvetlenia a smeroviek, za ním grafický otáčkomer. Pri atakovaní horného konca stupnice sa rozohní do červena, čo je dobrý nápad, žiaľ poriadne domrvený, pretože sčervenie až zároveň s obmedzovačom otáčok. Na vrchu centrálnej časti palubnej dosky sa dočítate základné infomácie o rýchlosti, stave paliva, prípadne aktuálnom dojazde. Tento displej chválime za výbornú čitateľnosť aj za denného svetla, na čo viac či menej trpia ostatní citroeňácki súrodenci. Posledný displej je nižšie a normálne to je len základná audio informácia. V našom prípade je to však hrdý farebný navigačný systém s obrazovkou v pomere 16:9. Čo je podstatné, navigácia funguje, a to dokonca aj na Slovensku, respektíve v Bratislave a na hlavných ťahoch. Je spoľahlivá, hoci občas chce, aby ste vošli do zákazu vjazdu, ale keď sa na ňu vykašlete, rýchlo sa spamätá a v okamihu vypočíta náhradný variant.

Kým stlačíme plyn, ešte jedna drobnosť. Kufor, aj keď nie je veľký, je dobre prístupný, pretože sa s hornou časťou okna otvorí lomená zadná časť. Má však typický problém ťažkých predmetov - ťažko sa dvíha a naspäť letí ako o život. Citroen C4 VTS Coupé poháňa dvojlitrový benzínový agregát výkonu 130 kW/177 k, čo stačí na všetko podstatné. Je to silný motor, ktorý má rád vyššie otáčky, pri nich je ale hlučnejší. Ušiam prekáža už bežné diaľničné tempo, ale na druhej strane akceptujete, že sedíte v športovom kupé. Nepáčila sa mi spolupráca motora a nepresnej päťstupňovej prevodovky, ktorá má svoje roky a stupeň naviac by jej zaisto bodol. Menším problémom je hliníková rukoväť, vďaka ktorej vám v zime omrzne pravica a v lete vám do dlane vypáli kulisu radenia, tak ako v indiana jonesovi dopadol ten esesák s rozohneným príveskom. V otáčkach je VTS-ka pekne ostrá a reaguje na plyn, riadenie je presné ale chýba mu cit. Spotreba do značnej miery závisí od štýlu jazdy, ale zázraky v tejto disciplíne nečakajte. Pruženie je tvrdé a aj v tomto prípade závidíme Nemcom ich hladké diaľnice.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Na slávnostnom vyhlásení výsledkov súťaže Novinárska cena 2011 si nominovaní autori prevzali ocenenia v 16 kategóriách, súčasťou slávnostného večera bolo aj udelenie troch špeciálnych cien
pred 8 rokmi
Monet bol pravým zakladajúcim otcom a obhajcom hnutia impresionizmu. Zo všetkých impresionistov bol v umeleckom svete najznámejší.
pred 5 rokmi
Keď je vyhodená z ďalšieho zamestnania, tridsaťročná Camilla, blbka od narodenia, sa rozhodne s ordinárnym životom nadobro skoncovať.
pred 12 rokmi
Mäsové výrobky a jedlá vyrobené z mäsa sú hlavným zdrojom energie pre väčšinu športovcov.
pred 8 rokmi
Trojnásobný ruský prezident napísal, že Zemana v jeho vlasti poznajú ako "stúpenca upevnenia priateľských rusko-českých vzťahov".
pred 8 rokmi
Tretí najväčší výrobca počítačov na svete napĺňa akvizíciou svoju stratégiu znižovania závislosti na výrobe osobných počítačov a rozširovania ponuky výnosnejších softvérových riešení.
pred 7 rokmi
Vo Viedni štartuje od 5. augusta športová akcia, ktorou chce viedenská metropola motivovať svojich obyvateľov k športovej aktivite.
pred 7 rokmi
Podľa Zmajkovičovej by kandidáta na šéfa NKÚ mala predložiť iná opozičná strana.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT