Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Citroen C4 1.6 HDi 110

Hodnotenie: 8 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 15.06.2012

Po siedmych rokoch nahradil Citroën svoj extravagantný model nižšej strednej triedy C4 novou generáciou, ktorá je od svojho predchodcu zmenená na nepoznanie.
Citroen C4 1.6 HDi 110
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Dizajnom síce už tak neohúri a nevytŕča z davu, snaží sa však zaútočiť inými zbraňami. Tvary C4-ky zostali moderné, sú však triezvejšie a konzervatívnejšie než pri prvej generácii. Hatchback nevzbudzuje obdiv okolia, krivky sú nenápadné, no elegantné. Karoséria pôsobí kvôli vysokej prednej časti a veľkým svetlám mierne nafúknuto, nádych prestíže jej dodávajú chrómové doplnky.
Citroen C4 1.6 HDi 110 01
Tvary C4-ky sú dnes konvenčnejšie než mal jej predchodca.

Dobrý dojem z exteriéru vozidla trvá aj po nastúpení do auta. Výrobca použil kvalitné materiály a nešetril ani priestorom pre posádku, ktorý je hlavnou zbraňou C-4ky v boji s konkurenciou. Sedenie vpredu je mimoriadne pohodlné, sedadlá a operadlá sú veľké a majú výrazné bočné vedenie. A hoci je čalúnenie mäkké, dodáva telu slušnú oporu a dostatočné pohodlie, ktoré je podporené veľkým priestorom, vďaka ktorému nie sú záťažou ani dlhšie cesty. Ťažkostí na dlhších trasách sa nemusí báť ani prípadná trojica cestujúcich na zadných sedadlách, ktorí budú mať dostatok priestoru na ramená aj nohy. Sedenie tu je pohodlné aj vďaka rozdielu medzi podlahou a sedadlom 380 cm. Ak sa vzadu vezú dvaja pasažieri, môžu si urobiť pohodlie s výklopnou opierkou s držiakmi nápojov. Kontakt s klesajúcou strechou nebudú mať ani osoby s výškou 190 cm, aj keď priestoru navyše im zostane minimum.
Citroen C4 1.6 HDi 110 02
Priestranná kabína poskytne dosť priestoru pre 5 pasažierov aj na dlhšie trate.

Ideálnu polohu pre komfortnú jazdu si vodič nájde rýchlo. Masívny volant s vonkajším priemerom venca 390 mm je na auto tejto triedy neobvykle veľký a ako u Citroënu býva zvykom, je posiaty ovládačmi. Drží sa však veľmi dobre a aj v tlačidlách sa dá rýchlo zorientovať, pravé rameno združuje ovládače audia a telefonovania, vľavo je tempomat a obmedzovač rýchlosti s vypínačom vnútorného osvetlenia a vypínačom podsvietenia prístrojov. Po jeho stlačení zhasnú všetky prístroje aj stredový panel a zostane svietiť iba ručička a prstenec rýchlomera, aby vodiča v noci nič v kabíne neoslňovalo a neodrážalo sa.
Citroen C4 1.6 HDi 110 03
Volant je klasický, stabilného stredu sa v Citroëne vzdali.

Podobne ako volant je masívne prevedený aj zvyšok vodičovho pracoviska. Páka s koncovkou tvaru gule dobre padne do ruky a má celkom presne vymedzené a primerane dlhé dráhy, prechody medzi prevodmi sú hladké. Ak je stredová lakťová opierka posunutá do prednej polohy, kedy poskytuje lakťu oporu vo vyššej polohe, nedá sa páka ručnej brzdy vytiahnuť do hora na maximum.
Citroen C4 1.6 HDi 110 04
Pracovisko vodiča je vyriešené veľmi ergonomicky a prehľadne.

Na širokom stredom paneli sú v spodnej časti nad AUX, USB konektorom a 12V zásuvkou tri otočné ovládače klimatizácie. Tá ponúka v automatickom režime tri úrovne dosahovania zvolenej teploty od najjemnejšieho po najrýchlejšie. Praktická je funkcia Rest, ktorá nechá klimatizáciu bežať až do 8 minút od zhasnutia motora a zamknutí auta, takže sa vodič po krátkom prerušení jazdy stále vráti do auta s ideálnou teplotou. Hodí sa napríklad aj v horúce dni počas čakania v aute, ak netreba mať naštartovaný motor. Na stredovej konzole je multifunkčný displej s informáciami z rádia a palubného počítača.
Citroen C4 1.6 HDi 110 05
Najdôležitejšie informácie pre vodiča sa presunuli zo stredovej konzoly pred volant.

Ostatné údaje o jazde sa na rozdiel od predchádzajúcej generácie zobrazujú vodičovi tradične na paneli pred volantom. Pravý displej v tubuse zobrazuje stav paliva a dojazd, v ľavom tubuse je digitálny otáčkomer a indikátor radenia. Jedine displej v strede má ručičku, ktorá ukazuje rýchlosť spolu s digitálnym rýchlomerom, tu vidno aj prejdené kilometre a informácie o nastavení tempomatu alebo obmedzovača.
Citroen C4 1.6 HDi 110 06
O všetkom informujú tri hlboko zapustené digitálne displeje.

Prední pasažieri si môžu okolo seba odložiť dostatok vecí na cestu, hlavne dvere ponúkajú objem aj na naozaj veľké predmety. Batožinový priestor má objem 408 litrov, ktorý po jednoduchom sklopení zadných sedadiel narastie na 1183 litrov. Jednodielna spodná časť zadného sedadla spôsobuje, že tento priestor je so schodom a naklonenou rovinou tvorenou operadlami. Pod podlahou si testované vozidlo viezlo plnohodnotné rezervné koleso. Náklad treba dávať do kufra cez hranu vo výške 710 mm nad zemou, zadné dvere sa otvárajú dostatočne vysoko, o hlavu sa nemusia báť ani tí vyšší.
Citroen C4 1.6 HDi 110 07
Vďaka otvoru v operadle sa dajú v objemnom kufri ľahko prevážať aj dlhšie predmety.

Naladenie podvozku je typicky francúzske – je pohodlný, no daňou za to je nakláňanie pri rýchlejších prejazdoch zákrut, na diaľnici s kvalitným povrchom je však auto stabilné aj pri vyšších rýchlostiach. Tlmenie nerovností je obstojné, k čomu prispievali aj 16-palcové kolesá s pomerne vysokým profilom, silnejšie rázy sa prejavili iba od väčších nerovností a viac od zadnej nápravy, v interiéri sa však žiadne pazvuky neozvali ani raz.
Citroen C4 1.6 HDi 110 08
Posádka sa na nedostatok pohodlia sťažovať nemôže.

Naftový motor 1,6 HDi je pre Citroën C4 vynikajúcim agregátom. V ponuke je verzia s výkonom 92 alebo 112 koní, testovaný kus mal pod kapotou výkonnejší variant, ktorý predstavuje výborný kompromis medzi výkonom a spotrebou. Krútiaci moment 270 Nm a výkon 82 kW dávajú autu dostatočnú dynamiku pre jazdu, na ktorú je stavané celé auto a hlavne podvozok – teda pokojnú jazdu na dlhšie trasy. Motor je relatívne dobre odhlučnený a neobťažuje nadmerným hlukom ani pri diaľničnom tempe. Cestou po okresných cestách a dedinách má motor spotrebu asi 4,3 litra, veľmi pokojným tempom sa dá dostať aj pod 4 litre, za diaľničnú 130-ku si zapýta 5,6 litra na 100 kilometrov, pri zvoľnení na 110 km/h si vystačí s menej ako 5 litrami paliva, v meste sa pohybuje spotreba do 6 litrov. Týždňový test s vysokým pomerom jazdy po diaľnici skončil s priemerom rovných 5 litrov na 100 km, dojazd na 60-litrovú nádrž predstavoval úctyhodných 1180 kilometrov.
Citroen C4 1.6 HDi 110 09
Dieselový agregát poskytne priemernú agilitu, no vykazuje vynikajúcu spotrebu.

Citroën C4 je jednoznačne auto, ktoré má vo svojej triede čo ponúknuť, aj keď možno nemá práve namierené na nemeckú konkurenciu. Neponúkne športovejší zážitok z jazdy ani dizajn priťahujúci zraky ľudí, avšak plne uspokojí vnútorným priestorom a kvalitným spracovaním, ako aj komfortnou a ekonomickou jazdou.

Motor
: Vznetový, vysokotlakové vstrekovanie, 8 ventilov
Objem valcov
: 1560
Max. výkon
: 82kW (112k)/3600ot.
Max. krútiaci moment
: 270Nm/2000ot.
Palivo
: Nafta
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: Manuálna 6-stupňová
Dĺžka
: 4329 mm
Šírka
: 1789 mm
Výška
: 1491 mm
Rázvor náprav
: 2607 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1275 kg
Celková hmotnosť
: 1810 kg
Objem batožinového priestoru
: 408/1183
Objem palivovej nádrže
: 60 l


 

19 obrázkov / Tvary C4-ky sú dnes konvenčnejšie než mal jej predchodca
Citroen C4 1.6 HDi 110
Citroen C4 1.6 HDi 110
Citroen C4 1.6 HDi 110
Citroen C4 1.6 HDi 110
Citroen C4 1.6 HDi 110
Citroen C4 1.6 HDi 110




Hodnotenie: 8 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Anonym
pred 6 rokmi
Po siedmych rokoch nahradil Citroën svoj extravagantný model nižšej strednej triedy C4 novou generáciou, ktorá je od svojho predchodcu zmenená na nepoznanie. Odkaz na článok: http://auto.server.sk/redakcne-testy/citroen-c4-1-6-hdi-110/

Super auto mam presne teno model

 

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 10 rokmi
„Chceš byť silný – behaj, chceš byť pekný – behaj, chceš byť múdry – behaj!“
pred 5 rokmi
Po štyroch rokov od svojho vzniku vydáva skupina Yelllowe prvý album. Štvorica talentovaných hudobníkov nahrávala desať skladieb dva roky.
pred 4 rokmi
45-ročný hudobník sa pripojí k motorkárskemu klubu v siedmej sezóne seriálu.
pred 3 rokmi
Cech husacinárov pozýva na Deň otvorených dverí do Slovenského Grobu!
pred 7 rokmi
Dynamická slovenská hudobná skupina Dynamo TEAM vznikla len na jar tohto roku, no napreduje športovou rýchlosťou.
pred 5 rokmi
Podľa britských vedcov je za tým skutočnosť, že mužský mozog obsahuje viac tepelných receptorov v hypotalame.
pred 6 rokmi
Okresný súd v Nitre sa k uzneseniu ani k jeho dôvodom vyjadrovať nechce, pretože zatiaľ nie je právoplatné.
pred 7 rokmi
Americká skupina Red Hot Chili Peppers (RHCP) v pondelok v premiére predstaví videoklip k skladbe Monarchy of Roses.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT