Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 22. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Chrysler Sebring - presadí sa v Európe?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.03.2007

Nový Chrysler Sebring čaká na európskom trhu neľahká úloha – predovšetkým sa musí vyrovnávať s konkurenciou v podobe úspešných a zavedených modelov ako je Toyota Avensis, VW Passat, prichádzajúci mercedes triedy C a zároveň by mal udržať pomerne vyso
Chrysler Sebring - presadí sa v Európe?
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Nový Chrysler Sebring čaká na európskom trhu neľahká úloha – predovšetkým sa musí vyrovnávať s konkurenciou v podobe úspešných a zavedených modelov ako je Toyota Avensis, VW Passat, prichádzajúci mercedes triedy C a zároveň by mal udržať pomerne vysoko nastavenú latku, danú mimoriadnym dizajnom úspešného modelu Chrysler 300C. Či na to má, sme sa presvedčili na vlastné oči na jeho prvej jazdnej prezentácii neďaleko portugalského Lisabonu.

Na prvý pohľad vyzerá auto konkurencieschopne, zaujme predovšetkým výrazná mriežka chladiča a zaujímavo riešené predné svetlá, ukončené zospodu atypickým poloblúkom. Zboku upúta výrazný prelis, tiahnuci sa od predných kolies prakticky až k zadným svetlám, podčiarkujúci dynamický výzor auta. Zadná časť je nezameniteľná nielen kôli masívnym svetlám, ale aj výraznému logu Chrysleru, doplnené rovnako veľkým typovým označením modelu.

V interiéri to už však už taká veľká sláva nebola. Prekvapil nás záplavou plastov, na túto triedu absolútne neobvyklou. Aspoň v Európe. Boli síce mäkčené a pomerne kvalitne spracované, zhýčkaní európski zákazníci však nad týmto riešením budú pravdepodobne ohŕňať nos. Američania však kvalitu interiéru posudzujú podľa úplne iných kritérií – auto berú skôr ako bežnú úžitkovú vec, treba v ňom mať maximum odkladacích priestorov a kvalitné audio. Obe tieto kritéria nový Sebring spĺňa – ozvučenie v testovaných vozidlách bolo značky Boston. Niektoré sa dokonca mohli pochváliť z amerického uhlu pohľad skutočnou vychytávkou – vyhrievaným stojanom na pohár, ktorý udrží teplotu tekutiny zhruba na šesťdesiatich stupňoch. Zaujímavá bola najvyššia verzia príplatkového audia, ktorá je doplnená nielen dotykovým displejom, ale predovšetkým vstavaným 20 GB harddiskom. Vďaka USB rozhraniu, prístupnému priamo zo stredového panelu naň možno nahrať nielen hudbu, ale aj video, obrázky a filmy. Do príplatkovej výbavy patria aj do predných opierok hlavy integrované LCD monitory.

Sedadlá boli pohodlné, na priestor v kabíne sa vpredu ani vzadu nemožno sťažovať, 441 litrov v batožinovom priestore síce nie je žiadna úžasná hodnota, ale na danú triedu dostatočná. Zaujímavo je riešená kaplnka pred vodičom s mimoriadne hlboko posadenými ukazovateľmi, dobre viditeľnými aj pri ostrejšom slnku. Typický americký masívny štvorramenný volant sa držal dobre, z ergonomického hľadiska je všetko tam, kde má byť, týka sa to aj ovládania audia a klimatizácie na stredovej konzole. Zaujímavým detailom sú pekné analógové hodinky, umiestnené navrchu stredovej konzoly. Popri elektricky nastaviteľnom sedadle vodiča by sme však už očakávali aj rovnako vybavené sedadlo spolujazdca.

Vyskúšali sme dva motory, ktoré by mali byť u nás najpredávanejšie – benzínový dvojliter s výkonom 156 koní pri 6300 otáčkach a krútiacim momentom 190 Nm pri 5100 otáčkach a dieslový dvojliter, na ktorý sme boli mimoriadne zvedaví. Ten má maximálny výkon 140 koní pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 310 Nm pri 1750 otáčkach. Prvý z nich je štandardne doplnený 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a auto s ním dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h, pri druhom sa o radenie stará 6-stupňový manuál a maximálna rýchlosť auta je 203 km/h. Rozdiel medzi nimi je dosť zásadný – a to nielen v použitom palive. S dieslom pod kapotou sa totiž dá jazdiť celkom v pohode, s benzínovým dvojlitrom to vyzeralo na hodenie ručníku do ringu. Je síce tichý a priemerná spotreba, pohybujúca sa tesne pod hranicou 8 l/100 km tiež nie je zlá, no tým sa všetky jeho výhody vyčerpávajú. Katastrofálne je predovšetkým pružné (ne)zrýchľovanie, ak vodič chce jazdiť trochu dynamicky, treba ho vytáčať vyložene do vysokých otáčok a aj v tom prípade je efekt ďaleko za očakávaním. Napriek jeho relatívnej sile je predbiehané vyložene adrenalínovým športom. Auto malo najazdených ani nie 2000 km, možno sa správanie motoru po zabehnutí o niečo zlepší, ale príliš tomu neveríme. Po prvom dni prejazdenom s benzínovým motorom sme mali z auta vyložene rozpačitý dojem.

Druhý deň sme si zvolili dieslový dvojliter a už po prvých kilometroch sa nám dojem zo Sebringu začal pomaly vylepšovať. Motor síce nepatrí k najtichším, no ani naopak – hlukom príliš neotravuje, medzi porovnateľnými agregátmi by sme ho s kľudným svedomím zaradili niekam do stredu. Pružnosť bola s benzínovým dvojlitrom absolútne neporovnateľná – na pokyny plynového pedálu primerane reagoval už od nízkych otáčok, v kombinovanom režime sme jazdili niekde na hranici 7 litrov, čo je na úplne nový motor pochváliteľná hodnota. K radeniu nemožno mať ani v jednom z tesotvaných áut výhradu, rovnako ako k účinnosti bŕzd a k držaniu stopy. V tomto smere je nový Sebring absolútne konkurencieschopný. Najvyššiu motorizáciu predstavuje agregát 2,4 DOHC 16V, ako jediný už v základe doplnený štvorstupňovým (a v ostatných výbavách voliteľným) automatom. Ten sme však už vyskúšať nestihli.

Zaujímavá je však už základná výbava auta. Patrí do nej audio s CD, MP3 a šiestimi reproduktormi, automatická klimatizácia, kožou potiahnutý volant s integrovaným ovládaním audia, palubný počítač doplnený kompasom, tempomat, progresívny posiľňovač riadenia, elektrochromatické vnútorné zrkadlo a 17-palcové disky z ľahkých zliatin. Z tohto hľadiska je zaujímavá cena auta – opäť sa musíme zastaviť pri diesli, ktorý je od benzínového dvojlitra drshší len o 20 tisíc korún. Nový Chrysler Sebring s motorom 2,0 DOHC 16V stojí vo výbave Touring 889 tisíc, diesel s rovankou výbavou 909 tisíc korún. Z tohto uhlu pohľadu je zas nový Sebring o kúsok zaujímavejší... Spomínané harddiskové audio s dotykovým displejom a navigáciou je k dispozícii ako voliteľná výbava za 89 900 korún, kto chce mať vyhrievaný pohárik na kávu, musí si priplatiť 4 900 korún.

O bezpečnosť sa stará kopec elektroniky v podobe systémov ABS, BAS, ESP, ASR, predné a bočné clonové airbagy, ešte nie úplne typickým je v tejto triede aj monitoring tlaku v pneumatikách.

Nový Sebring je pre milovníkov amerických áut ako stvorený – výbava zodpovedá cene, vzhľad nepopiera príslušnosť k značke, jediným problematickým riešením (odhliadnuc od benzínového dvojlitra) je príliš plastový interiér. V širokej konkurencii japonských a európskych áut však napriek tomu bude mať čo robiť, aby sa nejako výraznejšie presadil.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Vo vládnej strane Smer-SD momentálne diskutujú o menách šiestich až siedmich štátnych tajomníkov, ktorých by mohol kabinet vymeniť. Potvrdil to po dnešnom rokovaní vlády premiér a predseda Smeru-SD Robert Fico.
pred 6 rokmi
Slavomíra Korduliaková pracuje u hasičov v Žiline. Vo februári minulého roku pomohla zachrániť život 16-ročnej dievčine, ktorá uviazla v snehovej kalamite cestou zo školy.
pred 5 rokmi
Smršť zvaná Robbie Williams sa v utorok večer prehnala celou Európou. Vďaka vymoženostiam techniky si tento spevák, šoumen a zabávač podmanil prostredníctvom kinosál celý starý kontinent.
pred 7 rokmi
Legendárny americký moderátor Larry King chce, aby ho po smrti zmrazili. Chcem, aby ma zmrazili, zistili, na čo som zomrel a vrátili ma späť, povedal.
pred 8 rokmi
Xindl X prichádza po dvoch rokoch od svojho debutu, ktorého sa predalo cez 7000 kusov, s novým albumom Praxe relativity.
pred 4 rokmi
Otázka, či naozaj naposledy je na mieste a odpoveď na ňu budeme poznať o pár rokov. Dovolím si však tvrdiť, že pár „úprimných“ obchodníkov sa ešte nájde.
pred 7 rokmi
Lindsay Lohan zažalovala rappera Pitbulla za to, že ju spomína v skladbe Give Me Everything.
pred 6 rokmi
Bad je vynikajúci album. Hoci neprekonal svojho predchodcu a v rebríčku najpredávanejších albumov sveta je „až“ na piatom mieste, možno ho kvalitatívne prirovnať k Thrilleru bez mihnutia oka.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT