Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Chrysler 300C HEMI

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 14.02.2005

Keď som po prvý krát videl Chrysler 300C až mi dych vyrazilo od úžasu. Konečne pravá amerika, povedal som si. Dizajnérom Chryslera sa podarilo naozaj umelecké dielo.
Chrysler 300C HEMI
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Keď som po prvý krát videl Chrysler 300C až mi dych vyrazilo od úžasu. Konečne pravá amerika, povedal som si. Dizajnérom Chryslera sa podarilo naozaj umelecké dielo. Majestátnemu 5m dlhému monštru nechýba nič, čo by takéto vozidlo malo mať. Vpredu má ohromujúco veľkú masku chladiča, bočný profil karosérie je mierne klinovitý a na prvý pohľad zaujme veľkou plochou plechu, úzkymi a dlhými bočnými oknami a širokými lemami blatníkov nad obrovskými 18-palcovými kolesami s diskami z ľahkých zliatin a chromovaným lesklým povrchom. Vzhľadovo sa teda nový 300C vydaril na jednotku. Ako je to ale s ním po stránke praktického využitia a techniky?

Zatiaľ najšpičkovejší model poháňa 5,7 l V8 agregát výkonu 250 kW/340 k pri 5000 ot/min s krútiacim momentom 525 Nm pri 4000 ot/ min. Je to klasický americký motor so stojacimi ventilmi a hemisferickými (pologuľovitými) spaľovacími priestormi, podľa ktorých vlastne dostal označenie Hemi. Aktuálnosť techniky dokumentuje moderná elektronika s vypínaním valcov. Pri pohľade na mohutný objem pôsobí ale jeho výkon trochu úboho. Stačí však na to aby 1900 kg vážiacemu kolosu udelil zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s, k čomu prispieva najmä na nízkych prevodových stupňoch krátko odstupňovaná 5-rýchlostná automatická prevodovka so zamatovo mäkkým radením a možnosťou manuálnej voľby. V skutočnosti udeľuje ťažkému sedanu bravúrne zrýchlenie prakticky v každom jazdnom režime. Keď ho zažijete, zabudnete na všetky prepĺňané motory. Ako sa hovorí objem ničím nenahradíš a pri jazde to je cítiť. Motor má za každých podmienok dostatočnú výkonovú rezervu. Zvlášť impozantné je sledovať, akým spôsobom svoj výkon tento osemvalec produkuje, navyše za doprovodu veľmi podmanivého a súčasne značne tlmeného zvuku. Čerešničkou na torte testovaného motora je jeho spotreba.

Kto vzhľadom na jeho charakter očakáva dramatické hodnoty, bude príjemne sklamaný. Chrysler 300C totiž vyvracia všetky fámy a z minulosti zažité tvrdenia, že čím väčší objem tým hlbšie do vrecka. To už dávno neplatí. Jeho motor je vybavený systémom MDS, ktorý v závislosti od zaťaženia vypína 4 valce a tým výrazne znižuje jehi palivú spotrebu. Ako to funguje v skutočnosti sme boli samozrejme zvedaví aj my a tak sme jeho spotreby nechali výnimočne profesionálne odmerať v Slovdekre. Prekvapenie nedalo na seba dlho čakať. Pokiaľ v meste sme sa pohybovali na hranici 20 l (presne 19,6 l), čo sedí aj s údajom výrobcu, mimo mesta pri ustálenej rýchlosti 90 km/h si z nádrže odchlipol len 7,6 l (!) na 100 km. Pri rýchlosti 120 km/h to bolo 10,3 l a pri dialničnom tempe 130 km/h 11,8 l na 100 km. Priemer bol teda 12,3 l na 100 km, čo je vzhľadom na ponúkané jazdné výkony a hmotnosť vozidla fantastická hodnota, ktorú mu môže závidieť nejeden zážihový šesťvalec.

Z technickej stránky je 300C druhým Chryslerom postaveným na základe jedného z modelov Mercedes-Benz. V tomto prípade ide o predchádzajúcu generáciu triedy E. Nakoniec o tom nemusíte ani vedieť, lebo keď ste raz jazdili s akoukoľvek limuzínou Mercedes, jej maniere spoznáte i za volantom Chryslera 300C. Je to jednoducho auto postevené pre diaľnice. V meste je s ním vďaka malým ovládacím silám radosť jazdiť, mimo neho a v kľukatých pasážach už jeho 2 t hmotnosť cítite. Vodiča však poslúcha na slovo a aj napriek svojim rozmerom je sympaticky obratný. Podvozok je naladený skôr tvrdšie. Vďaka tomu aj vplyvom 18-palcových kolies si na nekvalitných cestách užijete každý výmoľ. Na druhej strane ale dobre sedí na ceste a nebráni sa ani športovejšiemu zachádzaniu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred rokmi
V Senci sa v auguste stretnú na jednej scéne dva žánrové protipóly.
pred 5 rokmi
Športový komentátor RTVS zvíťazil v kategórii Komentátor TV športu, dostal tiež Cenu časopisu Život a stal sa Absolútnym OTOm. Televízia Markíza anketu opäť bojkotovala.
pred 4 rokmi
Akcia, zábava, hlášky, nie je kedy sa nudiť. Film za šesť hviezdičiek a bez mihnutia oka. Ak sa večer nudíte, toto je ideálne.
pred 5 rokmi
Novinka Iba jeden deň rozpráva o jej sebaobjavovaní – ako poslušná dcéra podľa želania rodičov nastúpi na vysokú školu a pripravuje sa na budúce povolanie...
pred 3 rokmi
Na jeseň roku 1969 sa rozhodol Jiří Šlitr vytvoriť pre Československú televíziu zaujímavú neformálnu reláciu s anonymnými mladými ľuďmi.
pred 10 rokmi
Týmto článkom štartujeme sériu článkov venovaných hlavne chôdzi a informáciám s ňou súvisiacimi.
pred 3 rokmi
Tanečný festival BeeFree, ktorý má v našich končinách už kultový status, sa bude konať aj v roku 2015. Okrem tejto najpodstatnejšej informácie prinášajú jeho organizátori aj ďalšiu, BeeFree sa 25. júla 2015 uskutoční na novom mieste.
pred 4 rokmi
V Policajnom zbore menia autá vyrobené od roku 1996 až po rok 2004.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT