Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 28. februára 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Chevrolet Orlando - opäť niečo pre rodiny

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 14.12.2010

Prv ako sme uvideli auto po prvýkrát naživo, vedeli sme o ňom iba toľko, čo sa šuškalo v Paríži...
Chevrolet Orlando - opäť niečo pre rodiny
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Prv ako sme uvideli auto po prvýkrát naživo, vedeli sme o ňom iba toľko, čo sa šuškalo v Paríži. 7 miest, veľa miesta, podvozok z modelu Cruze a zaujímavé ceny. Len pre info, niečo podobné hovoria automobilky o všetkých svojich nových modeloch (až na tých 7 miest a podvozok z Cruze samozrejme) a tak logicky pristupujeme k novinke s istými predsudkami Zhruba 30 nemecky presne zoradených Chevroletov Orlando má na naše myšlienky okamžitý účinok. Naživo auto vyzerá podstatne lepšie a dokonca aj väčšie, ako na fotkách z Paríža.

Príslušnosť ku značke autu nemôže nik uprieť – na obrovskej maske sa hrdo pýši zlatý znak Chevroletu, až sa človek nechce veriť, že niečo podobné nosí aj nízka a pre nás istým spôsobom výnimočná Corvette. Iné znaky, ktoré by ich spájali už však radšej nehľadajte (vraj aj oddelený kokpit je inšpirovaný Corvette). Možno tak šedé odtiene interiéru, no aj keď riskujem ukameňovanie, v Orlande pôsobia prekvapivo o niečo kvalitnejšie. Keď otvoríte dvere, otvárate už masívnejší kus plechu a plastov ako v Cruze a keď ich zavriete – spoje zapadnú do seba bez nepríjemného dutého zvuku (ako v Cruze) a dokonca aj vizuálne tvoria spolu s palubnou doskou jednotný, robustný celok, z ktorého máme veľmi dobrý pocit. Ihneď skúmame okolie – miesta je dosť aj odkladacie priestory sú na úrovni. Výborne je riešené odkladacie miesto za rádiom na MP3ky, USBčka, či iPOD.

Chevrolet Orlando je priestranný automobil.

Neveriacky lezieme do druhého radu sedadiel – i tam je to rovnaké, miesta dosť. Tretí rad sedadiel dostanete sériovo, čo je výhodou pre veľké rodiny, no pre menšie zbytočne uberá z batožinového priestoru. Ten má takto iba 454 litrov a náš odhad je, že mohol mať aj 600. Jeho sedadlá sú ale až primitívne ľahké na obsluhu. Otvoríte kufor, chytíte na ich zadnej strane špeciálne madlo a vytiahnete ich. Hotovo. Ak chcete nastúpiť, čaká vás podobne jednoduchý proces. Druhý rad sedadiel zatiahnete za úchyt v hornej časti, sklopíte operadlo a sedák aj so sklopeným operadlom sa sám pomocou plynovej vzpery zdvihne a vy môžete naozaj pohodlne nastúpiť (hovoríme o dvojsedadle za vodičom). Geniálne riešenie. I v treťom rade je dosť miesta pre 170cm osobu, už vyšší jedinci si ale akurát tak oprú vzadu hlavu o strop.

Pohonné jednotky ako i podvozok prebralo Orlando z modelu Cruze. Čiže známa benzínová 1.8ička s výkonom 141 koní (5stupňový manuál) a dva naftové dvojlitre s výkonom 130 a 163 koní. My sme jazdili na benzínovej 1.8ičke a na silnejšom naftovom dvojlitri s automatom (6stupňový). Trasa obsahovala tak diaľničné, ako aj mestské časti, v pomere zhruba 40 ku 60 a naša spotreba sa v oboch prípadoch zmestila pod 9 litrov. V oboch prípadoch sme ale boli spokojní, autá sme rozhodne nešetrili a zaslúžila by si prívlastok prinajlepšom výrazne dynamická. Naftový motor bol spriahnutý so 6stupňovým automatom, ktorý na diaľnici udržiaval veľmi príjemnú atmosféru a posádku neobťažoval hlukom od motora ( akceptovateľný bol aj aerodynamický hluk), benzínový motor bol naopak pri diaľničných vyšších rýchlostiach už pomerne prezentný, no naopak v meste výrazne tichší. Automat bolo v meste počuť výraznejšie a rovnako ako v darcovi, ani tu neprekvapil rýchlosťou radenia, či pohotovosťou a tak ak plánujete z križovatky vyraziť o niečo razantnejšie, alebo predbiehať na cestách – dopredu sa pripravte, alebo radšej zvoľte manuálny režim. a teraz k tomu najpodstatnejšiemu, k podvozku. V prvom rade – ako ste si už možno všimli – pri pohľade spredu, či zozadu jeho kolesá sú úplne dokonalo zarovnané s karosériou, čo nielenže ušetrí kopec nákladov tunerom, ktorí by museli hľadať kolesá s malým ET, ale určuje aj stabilitu auta pri jazde. V zákrutách sa ani tak veľké auto vďaka tomu takmer vôbec nenakláňa a prechádza ich spôsobom, aké by mu mohli takmer všetky ostatné autá v tejto triede závidieť. Na druhú stranu, s ťažším naftovým motorom je podvozok pod väčšou záťažou a tým pádom aj na testovaných pneumatikách hlučnejší a na niektorých nerovnostiach sem-tam započujete aj nie práve najkrajšie buchotanie. S ľahším benzínovým agregátom sme tieto zvuky nezachytili.

V podstate sme za dva dni, ktoré sme strávili za jeho volantom nenašli nič, čo by nám na aute vyslovene vadilo..

Páčila sa nám jazda, priestor vo vnútri i jeho na európske pomery mierne netypický vzhľad, ktorý si nás získal hlavne širokým rozchodom. Vadili nám nevyberateľné sedadlá v treťom rade a aj niektoré pazvuky od podvozku naftovej verzie, no buď si zákazník objedná menšie kolesá alebo sa s tým naučí žiť, čo by nemusel byť taký problém. Najmä, ak si uvedomíme, koľko za auto vo finále slovenský zákazník zaplatí. Ak sa rozhodne pre benzínovú verziu v základnej výbave LS (7sedadiel, 6airbagov, rádio, výškovo nastaviteľné predné sedadlá atď.) zaplatí za Orlando 15.000 EUR. Príplatok na naftový agregát s výkonom 130 koní je 2300 EUR a aby sme vás už ďalej nenapínali, prvé autá môžeme očakávať približne v marci.
 
Vítame:
- Priestrannosť a odkladacie priestory
- Jazdné vlastnosti
- Ceny

Chýba nám:
- Lepšie pohonné jednotky
- Výraznejšie utlmený podvozok naftovej verzie
- Odnímateľný tretí rad sedadiel




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 10 rokmi
V nasledujúcich riadkoch sa dozviete viac o liečivých účinkoch ihličnatých stromov, ktoré všetci poznáme a ktoré bežne rastú v našich ihličnatých lesoch.
pred 6 rokmi
Mladá Londýnčanka s neuveriteľne zamatovým hlasom a citom pre soul.
pred 9 rokmi
Ak patríte medzi milovníkov psychotrilerov, táto novinka by vám nemala ujsť. Žena v klietke je ďalší vydarený kúsok do bohatej ponuky severských detektívok.
pred 8 rokmi
Il Divo oslavujú osemročné výročie svojej kariéry vydaním kolekcie najväčších hitov, obohatených o 4 nové skladby.
pred 9 rokmi
Fico si podľa Kaníka účelovo vytvára pôdu na siahnutie na dôchodkové úspory.
pred 7 rokmi
Skupina Lavagance vie, ako rozvíriť slovenské hudobné vody. Sotva stihli jej členovia predstaviť svoj nový klip k singlu Gabriel, na internete sa objavilo hneď niekoľko jeho vydarených remixov.
pred 8 rokmi
V bežne dostupných potravinách sa často podiel horčíka znižuje nešetrným pestovaním plodín alebo ich spracovaním.
pred 7 rokmi
Novinka Umenie prokrastinácie je úžasný spôsob, ako sa vyhnúť práci. Možno sa to vzpiera vašej logike, ale funguje to: množstvo vecí môžete vybaviť tým, že ich odložíte.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT