Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. apríla 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Chevrolet HHR (Heritage High Roof)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.07.2008

Spomienky na dávne časy, obzvlášť tie dobré, nevymiznú len tak jednoducho.
Chevrolet HHR (Heritage High Roof)
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Spomienky na dávne časy, obzvlášť tie dobré, nevymiznú len tak jednoducho. Či už vďaka tomu, čo si pamätáme, čo nám niekto povedal, alebo iba ukázal na fotografiách, mnohí z nás sa radi vracajú do minulosti. Medzi tie najznámejšie vety samozrejme patria: „rožky stáli 10 halierov“, či „aké to bolo všetko lacné,“ pokiaľ ide o automobilový priemysel, spomienky sa zväčša viažu so slovami ako „krása, elegancia, či bezstarostnosť“. Veď mnohým z nás ešte určite dodnes visia po stenách garáží podedené skvosty, ktorých dátum výroby patrí do doby pred naším narodením a ktoré svojími tvarmi fascinujú dodnes..

S podobnými pocitmi sa ale nestretávame iba my, užívatelia a obdivovatelia áut, ale našťastie aj ich tvorcovia, ktorí sa čoraz častejšie obracajú práve do minulosti pre načerpanie svojich inšpirácii. Veď ako si inak môžeme v dnešných moderných časoch vysvetliť napríklad taký Chevrolet HHR, ktorý by mal byť odkazom na model Suburban z roku 1949?

Chevrolet HHR vznikol už dávnejšie a za veľkou mlákou sa ho dokonca stihlo predať už vyše 200.000 kusov, no ľudia v Chevrolete si povedali, že doprajú aj nám. HHR-ko pekne vyštafírovali na cestu, obuli do naleštených 17“ palcových kolies, na strechu pripevnili nosič a poslali expresom na starý kontinent.

Na slovenský trh dorazil iba pred tromi týždňami, no nám sa ho už podarilo ukoristiť aj na poriadny test. HHR-ko tak strávilo týždeň nudným jazdením po meste a jeho zácpach, po diaľniciach a nakoniec aj zábavných mimomestských cestičkách. Nám tento čas ubehol veľmi príjemne a môžeme už takto na začiatku skonštatovať, že HHRko je veľmi príjemným spoločníkom. Z estetického hľadiska vždy poteší pohľad na jeho masívne blatníky, prednú dlhú kapotu, či skosený zadok ukrývajúci slušny kufor. Z toho motorického zase naopak pobavia niektoré celkom „zaujímavé riešenia.“

Chevrolet HHR totiž z Ameriky poslali hádam v tej najmenej očakávanej forme. Pod dlhou kapotou nenájdeme žiaden 8-valec, ba ani 6-valec. Zo zadného výfuku slušného priemeru nebudeme počuť žiadne bublanie a zadná široká náprava naozaj tento vytúžený výkon na cestu neprenáša. Nie, nie - pod kapotou nájdeme štvorvalec s objemom 2.4 litra, výkonom 170 koní, ktorý svoju silu prenáša na prednú nápravu pomocou 4-stupňového automatu.

Nelámte však nad ním palicu a ak ste to dotiahli až sem, vydržte ešte chvíľu. Na naše prekvapenie je táto kombinácia celkom funkčná, ako nakoniec aj celé auto. 170-koňový agregát vozidlo rozhýbe veľmi svižne už pri rozbehu a ani s automatom zrýchlenie na stovku netrvá príliš dlho. Predné kolesá sem-tam síce zakvília pri snahe preniesť celý výkon, no auto vyráža vpred veľmi agilne. Po zvyšok času stačí nechať D-éčko, ktoré sa postará o zvyšok vo veľkej pohode. A nielen pohodlne, ale aj príjemne potichu. Agregát nepotrebujete príliš vytáčať a na bežných otáčkach pôsobí ticho. Horšie to už je, ak náhodou potrebujete pridať pri takej 100vke, kedy automat síce rýchlo podradí, no zvuk nižšieho prevodového stupňa pri 6-tisícoch otáčok už neznie vôbec úžasne.

Rýchlosti samotnej sa auto ako-také nebráni vôbec, preferuje však najmä priamy smer, kedy má aj na diaľnici všetko pod kontrolou. Nebojte sa, HHR sa nespráva zle v meste, ani mimo neho. Ak je treba, vždy svojho vodiča podrží, no je z neho cítiť, aké tempo má najradšej. Ostré brzdy, zmeny smeru, či podobný štýl jazdy do jeho repertoáru jednoducho nezapadajú. Pri pohľade na jeho veľkosť vám to nakoniec aj tak vadiť nebude a skôr oceníte spôsoby, v ktorých vás bude premiestňovať z bodu A do bodu B.

A kľudne plne naložený. Dokonca ani vtedy a ani nad hranicou povolených rýchlostí svoju posádku neobťažuje. Hlukom od motora, od kolies, ani dokonca od karosérie, ktorá ukrýva dostatočne priestranný interiér , aj keď už bohužiaľ nie tak originálny, ako exteriér. Už výplň dverí, palubná doska, ako aj mnoho ovládacích prvkov vyznáva vieru pravého amerického plastu, sedadlá zase svoje kožené (a v lete aj riadne spotené) pôsobisko orientovali na komfort pri ceste iba v priamom smere - v zákrutách vás už nepodržia. Trošku zvyku budete potrebovať aj na ovládanie a menšiu grafiku inak prehľadných ukazovateľov rýchlosti, či otáčok. Väčšinu ovládačov nájdete tam, kde čakáte, no palubný počítač prepnete iba tlačidlami na volante a taký ovládač zadného stieraču zase nájdete na stredovej konzoli, tesne nad ovládaním okien. Rádio už dobre poznáme z iných modelov Chevroletu, v HHRku jeho zvuk dopĺňa ešte subwoofer v bočnici kufra, odkiaľ tlačí svoje zvuky do celého priestoru.

Na druhú stranu, vy sa v aute tlačiť určite nebudete vpredu, na zadných sedadlách, a rozhodne ani v kufri. Ten ponúka už v základnom nastavení 638 litrov priestoru, no tento priestor v prípade potreby môžete predeliť aj praktickou priečkou na dve police (chýbal nám ale ešte praktickéjší kryt batožinového priestoru – fólie nedokážu zakryť všetko, najmä počas dňa). Ak sa vám ale miesta máli, môžete stále sklopiť zadné sedadlá do rovnej plochy a využiť tak ukryté odkladacie priestory za zadnými sedadlami, alebo plných 1634 litrov batožinového priestoru, ktorý bol dosiahnutý aj vďaka riešeniu zadnej nápravy pozostávajúcej z torznej tyče a bubnových bŕzd. Ak sa usmievate aj teraz, chápem.

Úsmev ale bude často hriať na tvári každého vodiča HHRka, pretože dobrá atmosféra k tomuto autu jednoducho patrí. Ak máte radi klasiku, nevadí vám mierne zhoršený výhľad z auta vďaka malým oknám a silným stĺpikom (hrozne to však vonia klasikou), oželiete aj približne 9.5 litrovú spotrebu v meste ako daň za tento výnimočný automobil, HHR je autom presne pre vás. Budete rozhodne spokojní a navyše – aj poriadne výnimoční.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Japonská armáda dostala povolenie na zostrelenie akejkoľvek rakety zo Severnej Kórey smerujúcej na jeho územie.
pred 10 rokmi
Kim Wilde a jej debutový singel a svetový hit z roku 1981 Kids In America.
pred 5 rokmi
Ďalší ročník obľúbeného festivalu zimných adrenalínových športov SNOW FILM FEST sa bude konať v kinách CINEMAX už 24. novembra.
pred 9 rokmi
Scenár pokračovania krimi drámy Obhajca už pripravujú
pred 6 rokmi
Vo veku 83 rokov dnes ráno zomrel slovenský spisovateľ, publicista a prekladateľ Kornel Földvári. Agentúre SITA to potvrdil Miroslav Švoňava z oddelenia vonkajších vzťahov Divadelného ústavu. Príčinou úmrtia bol srdcový infarkt.
pred 8 rokmi
Maturitné testy nepôjdu priamo do škôl, ale na 40 distribučných miest, kde si ich riaditelia škôl v deň maturitnej skúšky vyzdvihnú.
pred 8 rokmi
Detská ekonomická univerzita vyvrcholila slávnostnou promóciou, jej absolventi si prevzali diplomy z rúk rektora EU v Bratislave Rudolfa Siváka.
pred 5 rokmi
Medzinárodne najúspešnejšia česká speváčka Helena Vondráčková obdržala platinovú platňu za predaj svojho 2CD Best of The Best, ktoré vyšlo k jej jubileu 50 rokov na scéne.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT