Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Cadillac SRX - lepšia tvár Ameriky

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 29.10.2007

Keď sa povie „Cadillac“, väčšina ľudí si zrejme pod dojmom starých amerických filmov predstaví obrovskú luxusnú limuzínu.
Cadillac SRX - lepšia tvár Ameriky
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Keď sa povie „Cadillac“, väčšina ľudí si zrejme pod dojmom starých amerických filmov predstaví obrovskú luxusnú limuzínu. Model SRX do tohto klišé úplne nezapadá, hoci je obrovský aj luxusný. K limuzíne má však ďaleko – ide totiž o veľké SUV, ako stvorené na dlhé cesty.

O niečo novším klišé, ktoré mnohí spájajú so súčasnými americkými modelmi je presvedčenie, že zákazníci za morom pokladajú auto za bežný spotrebný tovar a jedinými dôležitými parametrami sú pre nich kvalitné audio, veľké rozmery a pod kapotou dostatok koní. Nekvalitné tvrdé plasty nevadia, práve naopak – aspoň sa z nich lepšie utierajú zbytky po hamburgeroch a inom rýchlom občerstvení, presné lícovanie je zbytočnou malichernosťou a v prípade nehody kopa železa ochráni rovnako dobre, ako vyspelé bezpečnostné technológie a účinné brzdy. Ak má byť toto predstava o súčasnom americkom aute, tak Cadillac SRX je jej presným protipólom. Keďže predchádzajúce riadky mierne ironizovali americký prístup k riešeniu interiéru, začnime práve ním. Model SRX ho má nielen luxusný a dobre spracovaný, ale dokonca aj ručne vyrábaný. Týka sa to čalúnenia dverí, prístrojovej dosky a obloženia stredovej konzoly. Sedadlá sú mimoriadne pohodlné – nielen vpredu, ale aj vzadu – no tým predným by prospelo o trochu lepšie bočné vedenie . Prístrojová doska je spracovaná absolútne prehľadne, prakticky každá funkcia má vyčlenené vlastné tlačidlo – žiadne komplikované multifunkčné ovládače ako v podobných európskych a japonských modeloch. Unikátna je presklená strecha, ktorú možno elektricky otvárať. Volá sa Ultra View a názov absolútne zodpovedá realite– po jej odsunutí vzniká nielen nad prednými, ale aj nad sedadlami v druhom rade tak obrovský otvorený priestor, až má človek chvíľami pocit, že sa vezie v kabriolete. Je to síce jeden z mála príplatkových prvkov v inak mimoriadne širokej výbave výbave Sport Luxury, no vrelo ho odporúčame, dáva autu skutočne rozmer navyše. Bavili sme sa zatiaľ o sedadlách v prvom a druhom rade, no SRX je na želanie aj 7-miestny. Sedadlá v treťom rade sú však aj napriek nadštandardným rozmerom auta vhodné pre dospelých len na núdzové zvezenie sa – presne ako vo väčšine ostatných podobných modelov. Na rozdiel od nich sa však dajú zložiť a vysunúť elektricky. V 5-miestnom usporiadaní sa auto môže pochváliť slušným batožinovým priestorom 918 litrov, avšak merané až po strechu. Ak chce majiteľ využiť na sedenie všetkých 7 miest, na batožinu zostane v kufri zhruba toľko miesta, ako v krátkej Fabii.

Ak sa pozrieme na auto zvonka, originalitu mu absolútne nemožno uprieť. Milovníkov decentných oblých kriviek asi veľmi nenadchne – na tomto aute by ich totiž hľadali márne. Karoséria je do detailov hranatá, vpredu jej dominuje výrazná mriežka chladiča, vertikálne orientované xenónové svetlomety a mimoriadne masívne obdĺžnikové hmlovky. Zozadu možno auto neomylne identifikovať taktiež podľa svetiel – 14 nad sebou umiestnených diód pre brzdové svetlá a smerovky je dostatočne extravagantným prvkom, odlišujúcim auto od konkurencie. Samozrejmosťou sú veľké 18-palcové kolesá s diskami z ľahkých zliatin.

Pod kapotou sa – presne tak ako pri americkom aute očakávame – nachádza silný motor v podobe výkonného 6-valca s objemom 3,6 litra. A to je pritom ten slabší z dvojice ponúkaných motorov, druhým je 4,5-litrový osemvalec Northstar s výkonom 225 kW. Spotreba rozhodne nebola najsilnejšou stránkou testovaného agregátu. Keď sme sa veľmi snažili, podarilo sa nám v kombinovanom režime jazdiť na hranici 16 l/100 km. Pri Cadillacu však spotreba rozhodne nepatrí k najsledovanejším údajom. Okrem nej však možno motor len chváliť. Ku kultúre jeho chodu nemožno vzniesť ani najmenšiu výhradu, má výborný ťah vo vyšších aj nižších otáčkach a pri kickdawne vynikajúci zvukový prejav. Niekomu možno mohol pripadať v nižších otáčkach trochu hlučnejší, no z nášho pohľadu bola zvuková kulisa na jednotku. Silnému agregátu dokonala sekundovala optimálne sprevodovaná automatická 5-stupňová prevodovka. Podvozok sa vďaka elektromagnetickému pruženiu dokázal výborne prispôsobiť štýlu jazdy, auto sa síce v zákrutách pomerne dosť nakláňalo, no napriek tomu dokázalo prekvapivo dobre držať stopu. Achillovou pätou mnohých amerických áut sú mierne slabšie brzdy a bezpečnostná výbava. SRX však tou slabinou netrpí, brzdy sú vynikajúca a pokiaľ ide o bezpečnosť, tak Cadillac je pernamentná štvorkolka, už v základe má 6 airbagov, ABS s brzdovým asistentom, trakčnú kontrolu, stabilizačný systém pre ťahanie prívesu, kontrolu tlaku v pneumatikách a automatické vyrovnávanie svetlej výšky nad zadnou nápravou. Jediná výhrada by sa dala vzniesť azda len k posiľňovaču riadenia, ktorý by vo vyšších rýchlostiach mohol byť o niečo tuhší.

Pokiaľ ide o luxus, tak s výnimkou príplatkovej presklenej strechy a zadného DVD-systému je v aute s výbavou Sport Luxury prakticky všetko. Duálna klimatizácia, elektricky nastaviteľné 8-smerové vyhrievané predné sedadlá s pamäťou, tempomat, monochromatické spätné zrkadlo, bezkľúčový systém štartovania, elektricky nastaviteľné pedále, kvalitné audio s reproduktormi Bose, kožený interiér s dreveným obložením a multifunkčný volant.

Cadillac SRX z hľadiska výbavy, kvality spracovania interiéru, jazdných vlastností aj šírky výbavy patrí jednoznačne k prémiovým SUV. Hoci značka u nás zatiaľ nemá veľkú tradíciu, každý, kto uvažuje o kúpe auta typu BMW X5, Mercedes ML, resp. GL či Audi Q7 s niektorým z ich výkonnejších motorov by rozhodne mal vyskúšať aj Cadillac SRX, prípadne jeho väčšieho súrodenca Escalade. Testovaný model SRX je pritom aj cenovo viac, než dostupný, dá sa kúpiť už za 1,4 milióna, výbava Sport Luxury je zhruba o 320 tisíc drahšia, konečná cena testovaného auta s nadštandardnou výbavou stálo niečo cez 2 milióny.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred rokom a pol
Dbajte na referencie a certifikáty, kvalitný dom niečo stojí
pred 6 rokmi
Jesse je Jack Russell teriér. Veľmi milučký a hravej povahy. Významný je však pre niečo iné. Dokáže si po sebe upratať hračky, svoju misku vloží do umývačky riadu...
pred 7 rokmi
Legenda o Krysařovi je mystickým príbehom cudzinca, ktorý prichádza do malého mestečka s vizitkou človeka prinášajúceho nešťastie.
pred 6 rokmi
O zakázanie respektíve prerušenie výstavy podľa zákona o verejných kultúrnych podujatiach požiadal petržalský miestny úrad právny zástupca Konferencie biskupov Slovenska.
pred 4 rokmi
59-ročný rodák z Nemecka si zahrá v predstavení inšpirovanom psychologickým románom Mizéria (1987) z dielne spisovateľa Stephena Kinga.
pred 3 rokmi
Ku Gregorymu Porterovi, Esperanze Spalding, kapelám Snarky Puppy a Fourplay sa pripoja šiesti finalisti súťaže mladých talentov.
pred 16 rokmi
Svalový glykogén má dôležitý význam pri látkovej premene sacharidov takmer vo všetkých druhoch športu pri najrozličnejšom zaťažení.
pred 3 rokmi
Letná turistická sezóna je v plnom prúde a turistom sa otvárajú rôzne možnosti príjemného strávenia voľného času. Najobľúbenejšia kombinácia je hory a voda. Hlavne pre rodiny s deťmi sú prázdniny tým najlepším časom na oddych i výlety.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT