Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 10. decembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

C3 Picasso

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.03.2009

Nový Citroen z Trnavy brázdi naše cesty veselo už hádam aj pol roka.
C3 Picasso
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Nový Citroen z Trnavy brázdi naše cesty veselo už hádam aj pol roka. Oficiálne sme ho videli už v Paríži na jeseň a opäť aj v Ženeve. Na niektorých trhoch sa už úspešne predáva a trnavská fabrika denne produkuje týchto nových Citroenov 362. Prečo sme tak dlho čakali my, to vám veru v tomto článku nepovieme, konečne sme si ale toto auto mohli poriadne obchytať naživo aj my.

Prv než prejdeme k tomuto aktu, čaká nás aj niečo z teórie. To, že sa nový Citroen C3 Picasso vyrába v Trnave už asi viete. Je to však aj jediný Citroen, ktorý sa tu vyrába a navyše, Slovensko je jediná krajina, kde sa tento model vyrába. Dúfajme, že za to vďačíme šikovnosti našich pracovníkov a kvalite produkcie. Isté je, že zatiaľ na tomto aute pracujú naplno dve smeny, pričom v prípade zvýšeného dopytu je fabrika pripravená okamžite zareagovať 20percentným navýšením produkcie. Prvé výsledky z trhov, kde sa toto auto už predáva dodávajú automobilke optimizmu, objednávky skutočne predbehli očakávania a auto sa predáva veľmi dobre.

Vo veľkej miere k tomu prispieva vzhľad nového Picassa, čisto zo subjektívneho hľadiska ide o mimoriadne atraktívne vozidlo. Určite sa nájdu ľudia, ktorí so mnou nebudú súhlasiť, ale ak nepočítam nový koncept DS, prípadne Kiu Soul, už dávno som nevidel tak podarené malé-veľké vozidlo, s množstvom zaujímavých detailov, ktoré sme dnes ani nestihli všetky poriadne vyskúmať a odhaliť. Robustný a podľa slov ľudí z Citroenu – „esúvečkoidný“ predok dopĺňa „retro“ zadok a aj keď sa mi ani jedno z týchto prirovnaní nepozdáva, auto pôsobí zaujímavo. A kompaktne (dĺžka 4.08m, šírka 1.73m, výška 1.62m). Určite by som vozidlu nehádal 500litrový kufor (ak máte zadné posuvné sedadlá úplne vpredu, štandardom je 385litrov), i keď priestor pre posádku pôsobí štedro už z vonku.

Štedrý je ale aj naozaj. Na predných aj zadných sedadlách bude mať posádka dostatočné miesto na ramená, ako aj hlavu a nemusia sa báť ani basketbalisti. Strop je dostatočne vysoko. Na zadnej posuvnej lavici sa sedí o niečo vyššie, odmenou je ale nastaviteľný sklon a tak sa tam usadíte tak, ako vám to bude vyhovovať, alebo sa jednoducho prispôsobíte množstvu batožiny. Vystupovanie cez zadné úzke a vysoké dvere je o niečo zložitejšie a rozhodne si vyžaduje istý zvyk, našu „testovaciu“ postavu by určite potešil trošku širší exit.. Interiér a jeho vypracovanie je na veľmi dobrej úrovni. Väčšinu ovládacích prvkov síce budete určite poznať či už z Citroenov, alebo Peugeotov, vzhľadom na cenu vozidla (začína na 11 650Eur, všetky cenníky sú dostupné priamo na stránke výrobcu) sa ale s tým dalo počítať. Úspory z rozsahu sú určite fajn, nám by sa ale pri tak peknom balení páčilo aj o málo viac individuality. Tú sa Citroen snaží doháňať tvarovaním palubnej dosky, ktorá je zaujímavá a z veľmi príjemného materiálu. Tým však utrpeli úložné miesta a aj keď brožúrka tvrdí opak, nám sa veľa odkladacích (využiteľných) priestorov porátať nepodarilo. V praxi si budete musieť vystačiť s kapsou (dostatočne veľkou) vo dverách a schránkou pred spolujazdcom, či menším priestorom na stredovej konzole. V aute sme veľa času za volantom bohužiaľ ešte nestrávili. Predstavenie vozidla narúšali dopravné špičky a tak si na normálny test budete ešte musieť počkať. Mohli sme aspoň oceniť dobý výhľad dopredu, ktorý umocňuje dvojitý A-stĺpik. Naopak, vzadu nájdete široké C-stĺpiky, ktoré výhľad mierne zužujú. Prvé jazdné poznatky boli v zásade kladné. Auto si s rozbitými cestami rozumelo a jazda bola príjemná. Benzínová jednotka nerušila hlukom a zlý pocit sme nemali ani z prevodovky. Uvidíme teda, ako sa bude autu dariť po niekoľkých tisícoch testovacích kilometroch pri bežnom teste, a s ktorým motorom si bude rozumieť najlepšie. Na výber sú zatiaľ štyri motory, dva benzínové a dva naftové. Jedna-štvorka s výkonom 70kW(95koní), jedna-šestka produkujúca 88kW (120koní) a dve jedna-šestky HDI s výkonom 66 a 80kW (90 a 110koní).

Bezpečnosť majú radi aj v Citroene, pričom na tomto aute sa podľa dostupných informácii významne pohrali s deformačnými zónami a tuhosťou samotného skeletu. Výsledok? 4 hviezdičky v EuroNCAP po novom, 5 hviezdičiek po starom hodnotení. Čo ma ale prekvapilo, ESP sa štandardne dodáva iba so silnejším naftovým motorom, inak si ho môžete priplatiť iba k najvyššiemu stupňu výbavy – Exclusive, aj to za 660Eur. A podobne je to aj s airbagmi. Zjavne v honbe za čo najnižšou cenou v základnej výbave Style nájdeme iba 2 airbagy, za bočné ani hlavové si ani nepriplatíte. Stačí sa ale posunúť o jednu výbavu vyššie na Confort, kde ich máte všetky v sérii. Ľahko sa to povie, no to už sa s cenou dostávame, najmä s naftovými motormi, nad hranicu 16 000Eur, kde už panuje omnoho väčšia konkurencia. C3 Picasso je šikovné auto, v meste sa nestratí, je atraktívne a pokiaľ si to zákazník praje, môže si ho nabúchať zaujímavou výbavou. O svoje miesto na trhu sa bude ale musieť poriadne biť. Hlavne u nás, kde stále víťazí dobrá cena a podľa našich skúseností, niekedy aj na úkor bezpečnostných prvkov. O tom by niektorí predajcovia vedeli rozprávať mnohé, často veľmi úsmevné príbehy. Bohužiaľ, skutočné...




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Predaj, kúpa a prenájom nehnuteľností v Bratisl...
Značkové oblečenie tímov F1. RED BULL, Ferrari,...





238.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 28 m2
792.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 132 m2
96 510.00 €
Na predaj poľnohospodársky pozemok, rozloha 16 ...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 9 rokmi
Upíri vstali zo svojich rakiev a teraz žijú medzi nami.
pred 6 rokmi
Elwood bol miešanec čivavy a čínskeho chocholatého psa. Podľa veterinárov mohlo mať zviera rakovinu.
pred 8 rokmi
Zákon o verejných zbierkach a lotériách a iných podobných hrách bol prijatý ešte v roku 1973 a prax ukazuje, že nedostatočne reflektuje potreby dnešnej doby.
pred 9 rokmi
2. poschodie – je založené na spestrení stravy, v prevažnej miere, mliečnymi a mäsovými výrobkami.
pred 7 rokmi
Mobilná klinika jazdí od 18. mája po celom Slovensku s cieľom včas odhaliť prípady nebezpečnej vekom podmienenej degenerácie makuly a diabetického edému makuly.
pred 8 rokmi
Lídri najvplyvnejších ekonomík sveta združených v skupine G8 sa v piatok a sobotu stretnú v americkom prezidentskom sídle Camp David, aby rokovali o ekonomickej kríze v Európe a Grécku.
pred 9 rokmi
Pokiaľ spíte v noci pri nejakom svetelnom zdroji, mali by ste sa tohto zvyku zbaviť a pred spaním vypnúť televízor či monitor počítača.
pred 4 rokmi
Pilot zahynul v utorok pri havárii vojenského vrtuľníka Mi 17, dvaja členovia posádky nehodu prežili

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT