Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 14. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

BMW X6 xDrive35d - prvá jazda

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.06.2008

>Sports Activity Coupe. Od BMW.. Tak tu ho máme v plnej kráse. Aj keď iba na krátky čas, možnosť vyskúšať si auto...
BMW X6 xDrive35d - prvá jazda
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Sports Activity Coupe. Od BMW.. Tak tu ho máme v plnej kráse. Aj keď iba na krátky čas, možnosť vyskúšať si auto, ktoré zaujalo Ženevu ako aj celý motoristický svet, si nesmie nechať ujsť nikto. Na autosalóne v záplave reflektorov a večne sa tlačiaceho davu návštevníkov si ho síce všimnete, no v bielej farbe a s obrovskými kolesami valiacimi sa po bratislavských uliciach zastavuje premávku a spôsobuje dopravné nehody. Masívne koncovky výfukov benzínového osemvalca trčiace do strán zo zadného nárazníka pôsobia, ako keby z nich mali každou sekundou vypáliť silné salvy s ohnivými guľami. Aspoň tak som ho videl po prvýkrát naživo ja. A na druhý deň prišlo pozvanie.

Na mieste sme boli prví a očakávania boli veľké, no prichádzajúca tmavá silueta pôsobí z diaľky nenápadne. Ako sa auto blížilo, jednotlivé plochy nadobúdali presnejšie kontúry a spoza tmavých častí vyrastali svaly. X6 je vskutku impozantné auto, no túto skutočnosť tmavé farby mierne potláčajú. Ak si teda o aute chcete urobiť poriadny obraz, skúste sa u najbližšieho dílera opýtať na bielu. Určite ho neprekvapíte a na sklade jednu nájde. Ak ale o toto auto máte záujem, podľa našich správ do konca roka by ste sa mohli - pri troche šťastia - stať majiteľom benzínovej verzie. Nafťáky su beznádejne vypredané.

Táto skutočnosť napovedá veľa. Autá patriace do triedy SUV, SAV, S-čokoľvek (to S predstavuje zväčša SPORT) patria medzi najväčšie hity sezóny, to je známy fakt. Naftové motory sú vďaka ich vyspelosti podstatne atraktívnejšie, to vieme tiež. Napriek tomu ale situácia, kedy je takéto vozidlo vypredané tak dlho vopred bez toho, aby sa na ňom ktokoľvek zviezol, je vec v skutku prekvapivá. Nazad ale k autu.

Podľa dostupných materiálov by sme pred sebou mali mať nový etalón na poli ovládateľnosti a jazdných zážitkov v tejto triede. Mohutné tvary tomu nenasvedčujú, rovnako ako ani udávaná váha vozidla, ktorá dosahuje takmer 2.2 tony. Ako sme sa ale už dávnejšie presvedčili pri väčšej X5-tke, chalani z Mníchova už niečo o povozkoch vedia.. Prvé pocity po usadnutí za volant sú zmiešané. Interiér pôsobí útulnejšie a osobnejšie, ako v X5, no pri pohľade z okien (a zadného mini-okienka) auto svoju veľkosť nezaprie. Sedíme vysoko nad vozovkou, no skôr ako v priestrannej 5tke sa cítim ako v trojkovom kupé, čo mi je rozhodne sympatické. Nemá to však nič spoločné s priestorom – toho je okolo vás dostatok. Ide skôr o pocit zžitosti s autom. Miestom, kde sa cítite dobre.

Už na prvý pohľad je jasné, že naše auto je vybavené takmer maximálnou možnou výbavou a naozaj nechcem ani vedieť, koľko stojí (odhadujem ale cenovku ďaleko cez dva milióny). Väčšinu z výbavy ale poznáme a nás aj tak zaujíma niečo iné. Tlačidlo štart je tam kde vždy a motor naskakuje takmer nehlučne. Zaradíme D-éčko a ideme hladať nejakú slušnú cestu. Na Babu ďaleko a tak skončíme na pomerne rozbitej ceste ukrytej v lese, kde máme akú-takú šancu na súkromie. Na prvých metroch sa auto hýbe svižne, no zásluhu na tom má najmä vynikajúci motor (má ale citeľne viac práce, ako v iných modeloch), ktorého krútiaci moment ukecá aj lokomotívu, no po prvých zákrutách máme vo veci o niečo jasnejšie.

Aj keď na poriadny test to bolo málo a fotenie nám zabralo viac času, ako samotná jazda, musíme nemeckým inžinierom opäť raz zagratulovať. Auto totiž spolu s rýchlosťou ako keby naberalo na obratnosti a stačí len veľmi málo, aby ste zabudli na jeho hmotnosť. Tá sa síce pripomenie v ostrejších zákrutách, alebo na nekvalitnej vozovke, kedy kolesá hlásia diery a výmoly miestami až otravne nahlas, no myslím si, že drvivé množstvo jeho majiteľov si na tento fakt sťažovať nikdy nebudú. S takými peknými kolesami a vôbec celým autom sa jednoducho ani do toho menšieho terénu nechodí, a tak výhody nového aktívneho diferenciálu, ktorý rozdeľuje výkon plynulo nielen medzi predok a zadok, ale aj pravú, či lavú stranu budú vnímať iba na šikovnom ukazovateli nachádzajúcom sa medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Ten totiž celkom detailne ukazuje, koľko sily momentálne prenáša na aké koleso.

Pokiaľ ale pôjde o jazdu na bežných cestách, diaľniciach, či v meste, nová X6 bude iba dokazovať, že fyzika síce platí pre všetkých rovnako, no pre niektorých ako-keby menej. Veď uznajte, s ktorým iným podobným vozidlom by ste chceli v zákrutách bojovaťs nedotáčavosťou s takým úsmevom pri pridávaní plynu, či skúšaním jazdy po dvoch kolesách pri brzdení do najprudších vláseniek? Je naozaj ťažké zaradiť si pocity, ktoré vo vás vzbudí tak veľké (a tak ťažké) auto pri jazde s takýmito schopnosťami. Áno, vieme, že do auta sa zmestia pohodlne iba štyria pasažieri (vzadu pôsobí priestor najmä kôli tvaru karosérie stiesnene, no v skutočnosti sa tam usadia aj osoby s výškou okolo 190 centimentrov) a cez zadné „okienko“ je vskutku mizerný výhľad. Ale vieme už aj to, že podvozok si bude len ťažko hľadať konkurentov. To najlepšie zo seba dostane najmä na dobrých cestách, obzvlášť s extrémne veľkými kolesami, ktoré malo aj naše vozidlo - ktoré ale verím, že si zaškrtne 90% budúcich majiteľov a jeho správanie na zlom povrchu má svoje chyby, no musíme spomenúť aj fakt, že ide o jedno z prvých predvádzacích vozidiel, ktoré pred nami evidentne nikto nešetril. Na definitívny verdikt si teda ešte nejaký čas budeme musieť počkať..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Ak dokážeme podnietiť radosť z cvičenia, budeme môcť znížiť počet prípadov užívania drog...
pred 6 rokmi
Hugo Cabret je neobyčajný chlapec, ktorý po otcovej smrti žije na parížskej vlakovej stanici u strýka alkoholika...
pred 6 rokmi
Pracovná skupina, ktorá vyberala techniku pre nových poslancov, rozhodla o nákupe notebookov, OĽaNO neuspelo s myšlienkou výkonných a lacných tabletov.
pred 4 rokmi
Najstaršie sporové konanie, ktoré ústavný súd v kategórii opakovaných prieťahov v konaní evidoval v prvom polroku, bolo na Okresnom súde Čadca. Začalo sa pred 29 rokmi.
pred 7 rokmi
Od útoku, ktorým údajne plánuje časť členov známej skupiny Anonymous znefunkčniť internet, sa skupina oficiálne dištancovala.
pred 5 rokmi
Čierna komédia o návrate dvoch štyridsiatnikov do rodného mesta, ktorí sa rozhodnú vyriešiť smrť matky jedného z nich. A roztočia tým špirálu nezadržateľných katastrof.
pred 6 rokmi
Rockeri od Nitry si okrem festivalov po celom Slovensku zahrajú dokonca aj na vlastnom!
pred 11 rokmi
Po zime, keď sme si počas Vianoc či Fašiangov zamaškrtili na akejkoľvek pochúťke, nášmu žalúdku, pečeni či pankreasu sme dali poriadne zabrať.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT