Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

BMW triedy 5 pre rok 2010 (F10) - 535i

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.02.2010

Príchod novej 5ťky už dlhšie visel vo vzduchu a definitívny výkričník za týmito dohadmi stanovila novembrová statická prezentácia nového auta v Nemecku.
BMW triedy 5 pre rok 2010 (F10) - 535i
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Príchod novej 5ťky už dlhšie visel vo vzduchu a definitívny výkričník za týmito dohadmi stanovila novembrová statická prezentácia nového auta v Nemecku. Aj napriek tomu, že súčasná generácia (E60) patrila zatiaľ medzi najúspešnejšie, nebolo úniku. Mne sa (a nemusí vás to samozrejme zaujímať) ani po šiestich rokoch výroby pohľad na toto auto nezunoval. Nie, dokonca z času na čas prevetrám všetky známe internetové stránky s jazdenými 5ťkami, či náhodou ich ceny neklesli na únosnú hranicu.

BMW hovorí o 5.555.555 vyrobených kusoch od roku 1972, kedy sa po prvýkrát označenie 5ťkovej triedy na limuzíne objavilo (predchodcovia mali jednoduchšie mená ako 1500, 1800 a 2000), ale pravdepodobne ich bolo omnoho viac. Dobre, toľko teda k histórii, aj keď iba nedávnej, F10 je tu. V plnej kráse a my držíme v rukách kľúče od peknej striebornej krásavice zaparkovanej oproti všetkým svojim predchodcom. Nedá nám najprv iba nemo obdivovať predchádzajúce generácie, ich jednoduchosť, účelnosť a pocit kvality, ktorý z nich ide aj po toľkých rokoch. O novej generácii samozrejme ľudia z BMW hovoria iba to dobré. Stále je vraj rovnako športovo zameraná, ako aj ostatné autá značky. 3ku máte na krátke cesty, 5ťku na dlhšie a pohodlné cestovanie, 7mičku na reprezentatívne účely. Keď myslia..

Vzhľadovo je 5ťka poriadne falošná. Prvé fotky z minulého roka vo mne vzbudili neurčité pocity. Niekto hovoril o alfe 166, mne sa zdalo, ako keby pričapili, rozšírili a natiahli trojku. Naživo a hlavne – pri takom množstve áut vedľa seba zaparkovaných sú ale obavy rýchlo preč. Nové auto vyzerá dobre, veľmi dobre a okamžite robí aj z E60tky zaparkovanej oproti (bez Mpaketu) viditeľne staršie auto (au). Fotíme detaily svetiel, otvárame kufor (veľký – 520litrov), ukladáme batožinu, ktorá sa v ňom stráca a usadáme dovnútra. Chvalabohu – žiadna revolúcia. Všetky tvary sú nám povedomé, budíky sú reálne, aj keď pod nimi vidíme black-panel, na stredovom tuneli vidíme niekoľko menších odkladacích priestorov, ale všetko pôsobí o kus bližšie ku vám, i keď vnímate celkovo štedrý priestor. Bezpečnostné predpisy sú bohužiaľ také, veď okolo vás je toľko airbagov a iných ochranných systémov, ktoré by sa kedysi nezmestili ani na zadné spolu so spolujazdcovým sedadlom. Materiály vyzerajú lákavo a tak to všetko poriadne poobhmatkávame. Čo dodať, 7mička v 5ťke, ak nie lepšie.

Nás zaujíma ale jazda. Na výber síce máme naftový, alebo benzínový 3liter, ale keď sa človek pozrie na ich parametre – okrem „pár“ koní a plus-mínus nejaký ten nanometer – sú takmer identické. Všetky autá majú nový 8stupňový automat, systém Adaptive Drive – ktorý, ako sa dozvedáme večer, natáča zadné kolesá , ako v 7mičke (2.5stupňa, do 60tky proti smere prednej nápravy, nad 60 v smere prednej nápravy), pri jazde to ale ani necítiť. Benzínový motor (535i – 225kW, 306koní, 400Nm pri 1200 otáčkach) nás ale láka viac, omnoho viac. Jednak vraj jeho kombinovaná spotreba klesla na 8.4litra, ale hlavne ten krútiaci moment. 400Nm pri 1200 otáčkach!! Pripomínam, že ide o benzínový motor. Naftový 3liter má síce iba 245koní, ale jeho 540Nm zaberá naplno až pri 1750 otáčkach. Zvukovo i jazdne je to typický nafťák od BMW, nikto nič nenamieta. Špičková technika.

Benzínový motor má ale podstatne väčšie grády a navyše, nemá žiadnu chybu. No, možno pri vysokých otáčkach by mohol znieť buď utlmenejšie, alebo naopak športovejšie – je to niečo medzi a nie vždy úplne najpríjemnejšie. Ale tá spotreba je naozaj niečo, k čomu sa reálne viete priblížiť a to nás dokázalo baviť aspoň 40minút. Potom, jednoducho prevážili čísla 306 a 400. S nimi bola zábava aj na Estorille, portugalskom najznámejšom okruhu, kam sme sa dostali až za mierneho dažďa. Ten okamihmi prestával, no jeho povrch ostával mokrý, totálne mokrý. Voda stála a čakala vo všetkých zákrutách. Zábava? Čiastočne – ani v športovom móde, či Sport Plus s „úplne“ deaktivovaným ESP vám šmyky nevydržia veľmi dlho. Vo vysokých rýchlostiach sa jednoducho ESP zapne nazad a ukončí akékoľvek odvážne pokusy. Predsalen – na podobné zábavky príde M-ko. My tak nakoniec iba odkrúžime príjemné kolieska a zisťujeme, že akokoľvek nám prišili brzdy dostačujúce v reálnom svete – na mokrej šmykľavej, takmer ako ľadovej ploche fyziku opäť neoklamú a tak niekedy aj napriek výraznej asistencií ABS brzdíme aj očami, či rukami o volant a ak by to bolo možné – nohy by sme zapreli o asfalt tiež. Dve tony sú dve tony. Na ceste sme našťastie tento problém nemali nikdy, tam sme vlastne nemali žiaden problém.

Auto nás prekvapilo. Absentoval síce konvenčný podvozok – bez nastaviteľných tlmičov, no aj v komfortnom režime, v ktorom by malo byť auto rovnaké, ako na obyčajných pružinách, je jazdný komfort dokonalý. Trúfame si tvrdiť, že ide o jeden z najlepších súčasných podvozkov, ktorý nájdete v tejto, i vyššej triede. Na jamách nebúcha, ako pneumatika konkurencie, ostré hrany tlmí slušne a tá opora. Nepochybujete ani na okamih, že sedíte v BMW. Aby sme okrem A povedali aj B – nová 5ťka sa na míle vzdialila od staršieho auta. Nie v zlom – ale necítite toľko spätnej väzby a tam, kde bol kedysi tuhý, nepoddajný a ufrflaný podvozok nachádzate milý a pohostinný priestor. Pre ortodoxných to bude šok, pre nových zákazníkov oáza. Na konečné hodnotenie si počkajme na slovenské cesty a obyčajnejšie verzie, zatiaľ ale – ak by ste si auto náhodou objednávali – určite choďte to 8stupňovej prevodovky, Adaptive Drive stojí tiež za to a jeho najlepšia vlastnosť je to – že o ňom ani neviete. Náklony zadnej nápravy necítiť tak, ako pri konkurenčných systémoch, čo je výborné. No a ceny? Na slovenských stránkach nájdete model E60 a na nemeckých už F10. Čo z toho plynie? Základný motor 523i bude stáť na korunu rovnako, pri vyšších modeloch sú rozdiely od 300 do 400 EUR – zrejme spôsobené lepšou výbavou. Na začiatku budú iba spomínané motory, ako 530d (3liter), 528i (3liter, 258koní), 535i (3liter a dve turbá), 550i (4.4 V8 a dve turbá) a najslabší 523i (3liter 204 koní). Neskôr pribudne 520d – ktorý bude mať 184 koní, po prvýkrát systém Start&Stop a kombinovanú spotrebu iba 5.0 litra na sto kilometrov !! a tiež 525d (3liter – 204 koní). O xDrive zatiaľ nepadlo ani slovo, no pravdepodobne si ho dočkáme koncom roka. Náš verdikt? Špička. Doslova a do písmena.
 
Vítame:
- Komfort za volantom, nové prvky výbavy
- Takmer identické ceny
- Kultivovanosť, kvalita, vzhľad, podvozok
- Motory, motory, motory
- Istá konzervatívnosť v interiéri

Chýba nám:
- Väčšia úspora váhy
- Spočiatku obmedzený výber motorov
- Populárny xDrive – príde neskôr




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Britský minister financií George Osborne v stredu varoval EÚ pred ekonomickým úpadkom a odchodom Londýna z bloku.
pred 6 rokmi
Robert Fico na rokovaní snemu Združenia miest a obcí Slovenska v Nitre vyhlásil, že vláda chce otvoriť a novelizovať zákon o slobodnom prístupe k informáciám, mimovládky sa obávajú oklieštenia práv občanov.
pred 8 rokmi
Dlho sa okolo známej skupiny R.E.M. nič nedialo. Bolo to akési ticho pred búrkou.
pred 7 rokmi
Stromboli: rocková erupcia z roku 1987, ktorej hudobná pálivosť nevychladla.
pred 10 rokmi
Dobre, nebudeme výnimkou, robia to všetci, tak aj mi trochu prikrášlime to neslušné slovíčko, ktoré sa stalo súčasťou názvu tohto hitu.
pred 6 rokmi
Podľa podpredsedu strany Ivana Štefanca nie je dôležité len dodržiavať platnú legislatívu, ale užitočné je urobiť aj niečo viac.
pred 6 rokmi
Dnes popoludní v Bratislave odštartuje slovenská edícia Medzinárodného filmového festivalu (MFF) Febiofest. Otvorí ho snímka Môj pes Killer slovenskej režisérky Miry Fornay.
pred 4 rokmi
Vinou nerozvážnej výstavby v centre mesta sa poškodí jeden z tunelov starého moskovského metra, do ktorého začína presakovať voda.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT