>BMW 320d Touring.S výnimkou prvého modelového radu 3 zo sedemdesiatych rokov je karosárska verzia kombi neodmysliteľnou súčasťou každého nového trojkového BMW.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
BMW 320d Touring.S výnimkou prvého modelového radu 3 zo sedemdesiatych rokov je karosárska verzia kombi neodmysliteľnou súčasťou každého nového trojkového BMW. Nedávno sme otestovali jeho najnovšiu generáciu poháňanú prepĺňaným vznetovým štvorvalcom 320d. Kombinácia športového a úžitkového charakteru priťahuje čím ďalej tým viac zákazníkov, pre ktorých je klasický reprezentatívny sedan priveľmi škrobený a nespĺňa ich požiadavky na aktívny štýl života. Pritom im často nejde ani tak o väčší batožinový priestor, ako o jeho všestrannejšie využitie pri zachovaní všetkých jazdeckých a imidžových predností sedanu. Aj preto ani tento krát prioritou konštruktérov BMW nebol veľký interiér, ale zachovanie športových jazdných vlastností s pridanou hodnotou väčšej variability priestoru za zadnými sedadlami.
O radosť z jazdy danú vyváženou charakteristikou klasickej koncepcie s pohonom zadných kolies je teda postarané. Rozplynuli sa aj obavy z narušenia športového imidžu, hoci sme čakali menej hravú zadnú časť. Iný pohľad na nové tvary BMW 3 Touring prináša rýchla jazda po diaľnici. Úžasné ticho, ktoré nám už po chvíli "udrelo" do ucha, nás donútilo zalistovať vo výsledkoch meraní vnútorného hluku, ktoré sme uskutočnili v rámci nedávneho porovnávacieho testu limuzín strednej triedy. Naše očakávania sa potvrdili. BMW radu 3 vo verzii sedan, navyše s tým istým motorom, bol suverénne najtichší z porovnávaných vozidiel a model Touring s vynikajúcim súčiniteľom aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,30 ide v jeho stopách.
Po učebnicovom príklade aerodynamiky je nám jasné, prečo sa tvorcovia interiéru zaoberali až takými detailmi, ako je zníženie hlučnosti ventilácie... Samotný batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní len podpriemerných 460 l. Toľko má i sedan. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou Touringu to však predstavuje nárast o nezanedbateľných 25 l. Nové kombi je o 45 mm dlhšie (4.520 mm), pričom na zväčšenie rázvoru náprav pripadlo až 35 mm (2.760 mm). To znamená veľké plus hlavne v priestore pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách, ktorí majú tiež o niečo viac
centimetrov nad hlavou než v sedane, lebo strecha sa zvažuje pozvoľnejšie. Rozmerné zadné dvere batožinového priestoru sú vykrojené hlboko do nárazníka, vďaka čomu by ste s nakladaním väčších a ťažších predmetov nemali mať problém. Samostatne vyklápateľné zadné okno, súčasne s ktorým sa teraz odchýli aj krycia roletka, zase urýchľuje nakladanie menších batožín.
Neodmysliteľnou súčasťou každého kombi je systém sklápania zadných sedadiel. V prípade Touringu modelového radu 3 sú delené v pomere 60:40 a po ich sklopení objem batožinového priestoru vzrastie na 1.385 l, o vytvorení jednej roviny s podlahou však naďalej môžeme len snívať. Pod podlahou ostalo ešte miesto pre dve priehradky na menšie predmety, keďže BMW je prvou automobilkou, ktorá vo všetkých vozidlách postupne nahrádza rezervné koleso použitím pneumatík typu Runflat. Podvozok s 5-prvkovým zavesením zadných kolies a rozložením hmotnosti blížiacim sa optimálnej hodnote 50:50 zaručuje kombíku rovnako vynikajúce jazdné vlastnosti, ako v prípade sedanu. Stabilizačný systém DSC reaguje veľmi jemne a jeho zásahy takmer necítiť. Bezpečnosť vodičovi BMW tak nezväzuje ruky a dovoľuje vychutnať si športovú jazdu.