V aktuálnej šiestej generácii
BMW 320d Touring ukazuje, že auto môže byť elegantné a komfortné, dynamické, úsporné a súčasne mať nadpriemerné úžitkové vlastnosti.
Zdroj obrázku: © Server.sk
Praktickejšie založeným jedincom ponúka BMW namiesto sedanu kombi verziu svojho športovo ladeného modelu radu 3. V aktuálnej šiestej generácii ukazuje, že auto môže byť elegantné a komfortné, dynamické, úsporné a súčasne mať nadpriemerné úžitkové vlastnosti.
V snahe o nadčasový dizajn si v Mníchove nedovolili radikálnejšiu zmenu dizajnu. Najviditeľnejšie sa modernizácia prejavila na maske. Hlavným znakom pre rozoznanie od minulej generácie sú výrazné sa zužujúce svetlá, na ktoré nadväzujú otvory pre prívod vzduchu do motorového priestoru. Zvyšok karosérie si zachováva elegantné dynamické línie tvoriace mimoriadne reprezentatívne pôsobiaci celok a sú takmer na nerozoznanie od predchodcu. Testovaný kus bol prevedený v línii
Sport, v rámci ktorej dostal príslušný predný nárazník a k tomu zrkadlá, lemovanie okien, koncovku výfuku a niekoľko ďalších doplnkov v lesklej čiernej farbe.
Dizajnéri naďalej zachovávajú charakteristické línie radu 3.
Interiér línie
Sport je takisto športovo ladený, najviac o tom dáva vedieť perfektne tvarovaný volant prešívaný červenou niťou. Celkovému spracovaniu ani kvalite materiálov ťažko niečo vytknúť, mäkčené plasty sú kombinované s kovovými prvkami, tlačidlá a ovládače majú jasný chod s citeľnou spätnou väzbou. Ani v ergonómii či prehľadnosti prístrojov nebadať žiadne nedostatky, nemecká prémiová precíznosť sa skrátka nezaprie.
O prémiovej kvalite interiéru netreba mať žiadne pochybnosti.
Dlhá karoséria kombi-limuzíny sľubuje veľa priestoru pre posádku aj náklad, čo aj naplní. Posed je športovo nízky a v línii
Sport dostane zákazník vpredu vynikajúce sedadlá, ktoré telo pri pôsobení laterálnych síl skutočne dobre podržia. Prostrednému z prípadnej trojice vzadu by určite prekážal masívny stredový tunel, pre prémiovo komfortnú jazdu sa musí vydať na výlet maximálne štvorica, všetci cestujúci ale môžu mať 185 cm a stále ich nebude nič obmedzovať.
Priestoru v kabíne nie je síce na rozdávanie, priemernej posádke ale postačí dokonale.
Už v základnej výbave má
BMW radu 3 elektronicky ovládané piate dvere. Ak chceme narýchlo do kufra uložiť niečo menšie, stačí otvoriť iba okno. Batožinový priestor má v základe objem 495 litrov a možno ho rozšíriť sklápaním zadných operadiel delených v pomere 40/20/40. Sklopením všetkých troch dostaneme 1500 litrov s vodorovnou podlahou, ktorá je v takmer dokonalej rovine s nízko položenou nakladacou hranou, prístup do kufra je tak vynikajúci.
BMW 3 Touring navyše ponúka ďalšie funkčné prvky do priestoru pre náklad, ako napríklad fixačnú priečku na rozdelenie nákladovej plochy a upevnenie predmetov, alebo rolovaciu sieť deliacu kabínu od kufra.
Batožinový priestor má niekoľko prvkov pre lepšiu organizáciu a fixáciu nákladu.
Jazdný prejav vozidla je špičkový, podvozok je síce športovo tuhší, ale toleruje väčšinu nerovnosti a hoci väčšie jamy v ceste oznámi, nijako to nenaruší stabilitu. Široký rozchod a dlhý rázvor s nízkou stavbou sa starajú o držanie stopy v zákrutách, na zasneženom povrchu je ale
BMW kvôli zadnému náhonu hlavne pri rozbehu neisté a samozrejme nadmerne pretáčavé, na mieste je tak citlivá práca s plynom, aj keď sa stabilizačný systém snaží robiť čo sa dá. Podľa preferovaného štýlu jazdy môže vodič voliť medzi režimami
Comfort pre bežnú jazdu, pre dynamickú jazdu je tu Sport či Sport +, ktoré priostria reakcie plynu a zmenia správanie prevodovky, riadenia aj trakčnej kontroly. Na druhej strane je úsporný režim
Eco Pro, ktorého účelom je maximálna efektivita prevádzky a úspora paliva.
Na centrálnom displeji si možno zobraziť ukazovatele aktuálneho výkonu a krútiaceho momentu.
Naftový dvojlitrový štvorvalec spriahnutý s osemstupňovým automatom sme testovali už vo väčšom
BMW 520d Touring. Tam sme ho mohli iba chváliť a nebude to inak ani v menšom súrodencovi. Pohonné ústrojenstvo sa stará o ukážkovo lineárny priebeh výkonu prenášaného na kolesá. Prevodovka drží motor v pásme najvyššej efektivity a jej radenie je hladké a plynulé, pri bežnej jazde ho takmer necítiť.
BMW 3 Touring sa s ním rozbehne na stovku za niečo nad sedem a pol sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť takmer 230 km/h. Pritom si za svižnú dynamiku nepýta veľa paliva dokonca ani v náročných zimných podmienkach. Pri jazde po okresných cestách a obciach ukazoval palubný počítač spotrebu 4,5 litra, na diaľnici o necelý liter a pol viac, studené štarty a kratšie presuny po meste znamenali odber 7 litrov na 100 km. Celkový priemer nášho testu skončil na vynikajúcej hodnote 5,8 litra na 100 km, za iných podmienok bude pýtať určite menej nafty.
Naftový dvojliter sa k autu vynikajúco hodí, je výkonný a úsporný zároveň.
BMW 320d Touring je jednoznačne skvelé auto, všetko je však o peniazoch. Cena začína na 37 500 €, príplatky sú však nevyhnutné. Určite sa oplatí zaškrtnúť v objednávke automatickú prevodovku, či tempomat. Výhodné kombinácie doplnkovej výbavy ponúkajú rôzne balíky, cena slušnejšie vybaveného vozidla však sa však určite priblíži k 50 tisícom. Na druhej strane, po počiatočnej investícii do vozidla sa bude majiteľ tešiť z kvalitného a dynamického auta, ktoré ho reprezentuje a poslúži aj na firemné či rodinné účely. Pritom ho bude voziť komfortne, bezpečne a s nízkou spotrebou paliva.
Typ motora
: Naftový štvorvalec
Max. výkon
: 135 kW (184 k) / 4 000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 380 Nm / 1 750 – 2 750 ot./min
Zrýchlenie 0 - 100 km/h
: 7,6 s
Prevodovka
: 8-stupňová automatická
Pohotovostná hmotnosť
: 1 575 kg
Užitočná hmotnosť
: 550 kg
Maximálna hmotnosť
: 2 050 kg
Objem batožinového priestoru
: 495/1500 l
Spotreba mesto
: 5,9 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 3,9 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 4,7 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 5,8 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 57 l