Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

BMW 135i

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.05.2002

Žiaden iný automobil nevzbudil v poslednom čase toľko kontroverzných diskusií ako nová generácia BMW Sedmičkového radu.
BMW 135i
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Žiaden iný automobil nevzbudil v poslednom čase toľko kontroverzných diskusií ako nová generácia BMW Sedmičkového radu. Najviac rozruchu vyvolal jej dizajn. Ten úplne opustil doterajší štýl bavorskej automobilky a spravil zo Sedmičky ajvýstrednejší automobil svojho segmentu. Druhou nepopierateľnou skutočnosťou je nový spôsob ovládania, ktorého sa mnohí konzervatívni motoristi zvyknutí na klasické páčky a množstvo tlačidiel zľakli. Urobili tak v domnení, že ovládanie všetkých funkcií je pre nich priveľmi komplikované. Niekoľko dní za volantom tohto automobilového proroka nás však utvrdilo v názore, že niet sa čoho báť. Chce to len čas a trocha cviku. Pravdou je, že riadiť novú Sedmičku sa skutočne nedá len tak, lebo zaužívaná schéma ovládačov sa úplne zmenila. Zžiť sa s ňou bol spočiatku problém aj pre nás, a to sme už mali za sebou statickú prezentáciu i prvé skúšobné jazdy. Trvalo nám to dlhšie kým sme sa v interiéri udomácnili a bez štúdia návodu na obsluhu rozpamätali na ovládanie aspoň základných funkcií.

S hydraulickoelektrickou parkovaciou brzdou ovládanou tlačidlom vľavo od volantu ani s páčkou na volenie režimov sériovo montovanej šesťstupňovej automatickej prevodvoky (jej ovládanie sme opísali v AŽ 12/2001) uchytenej na mieste, kde obvykle býva páčka stieračov, sme už problém nemali. Na tieto dva nové prvky sa dá zvyknúť hneď. Po prvom dni sa vám začnú automatizovať aj ostatné návyky a po 2 dňoch zistíte, že autori to predsa len vymysleli tak aby nám ovládanie čo najviac uľahčili, hoci spočiatku to vyzeralo úplne ináč. Revolúciu v interiéri spôsobil v strede ležiaci ovládač systému iDrive. Funguje na princípe joysticku kríženého s počítačovou myšou a jeho prostredníctvom možno kontrolovať až 700 funkcií. Pohybuje sa ním 8 základnými smermi, z ktorých každý predstavuje samostatné menu (asistenčné služby, komunikácia - telefón GSM, SMS správy - palubný počítač, navigačný systém, pomoc, zábava - TV, Video a DVD - nastavenia a klimatizácia). Nájdete v nich ešte množstvo podskupín, ktoré otvárajú doposiaľ nepoznané možnosti nastavenia auta. Samotný systém iDrive je až na niekoľko výnimiek premyslený a po dlhšej dobe návyku sa naučíte s ním narábať intuitívne. Kto sa nerád zamestnáva aktivovaním nespočetného množstva komfortných funkcií nemusí zúfať, lebo najčastejšie používané funkcie ako klimatizácia či audiosústava sú zdvojené a preto sa dajú nastavovať aj zaužívanými ručnými ovládačmi.

O dostatočne veľkom vnútornom aj batožinovom priestore sa v prípade Sedmičky baviť nemusíme. Pre náročnejších pripomeniem, že onedlho pribudne v ponuke aj predĺžená verzia L s rázvorom zväčšeným o 140 mm. Pozornosť si zaslúžia aj príplatkové komfortné kožené sedadlá, ktoré sa dajú elektricky nastaviť toľkými smermi, že sa v nich spočiatku ani neviete zorientovať. Okrem vyhrievania môžu byť sedadlá na želanie vybavené aj vnútornou ventiláciou a masážou. Vynikajúcim detailom sú nastaviteľné vankúšiky v opierkách hlavy. Najmä na zadných sedadlách sa vďaka nim cítite ako keby ste leteli v obchodnej triede. Od BMW každý právom očakáva excelentné jazdné vlastnosti. Nová Sedmička stelesňuje v tejto oblasti vrchol. Už v komfortnom režime sa správa veľmi agilne nehovoriac o doposiaľ nepoznanom pocite jemnosti pri prejazde nerovností. Zásluhu na brilantnom filtrovaní rázov a hluku spod kolies má hliníkový podvozok s plynulo prestaviteľnou charakteristikou tlmičov pruženia (EDC), v našom prípade s príplatkovým pneumatickým pružením zadnej nápravy. Okrem vysokej úrovne komfortu nás najviac prekvapil rozdiel medzi správaním sa auta v komfortnom a športovom režime. Po aktivácii programu Sport sa pohodlný dialničný koráb aj napriek pohotovostnej hmotnosti 2440 kg mení na luxusnú športovú limuzínu. Spolu s pritvrdením podvozka sa hrebeňové riadenie premení na tuhšie a presnejšie. Manévrovať s autom sa dá až obdivuhodne obratne, pričom z pohľadu agility subjektívne pôsobí ako vozidlo o triedu menšie. Jeho ovládateľnosť pri dynamickej jazde zlepšuje aj systém Dynamic Drive schopný pomocou hydrauliky riadenej elektronickým systémom vytvárať umelé predpätie častí delených stabilizátorov, čím účinne potláča nakláňanie karosérie v zákrutách. Pri ich prejazdoch môžu byť potom náhle zmeny smeru pôsobiacich síl vyrovnané len malými korekciami volantu.

Ocenili sme tiež, že napriek množstvu elektronických regulačných systémov (zabezpečujú suverénne správanie vozidla na suchu, vode, snehu i ľade) pôsobiacich na vnemy vodiča a ovplyvňujúcich jeho schopnosť cítiť auto a predvídať kritické situácie sme novú Sedmičku stále riadili my. Čitateľný podvozok s prepracovaným zavesením kolies v koordinácii s výbornou konštrukciou sedadiel nám totiž umožňil presne vnímať každý pohyb a pôsobiace sily a tak včas odhadnúť jeho hranice. Absolutórium v oblasti bezpečnosti si zaslúžia účinné, dobre reagujúce brzdy, ktorým je pojem Fading úplne cudzí. Len v supelatívoch možno hovoriť aj o slabšom z dvoch ponúkaných motorov. Zážihový osemvalec zdvihového objemu 3,6 l dáva výkon 200 kW/272 k pri otáčkach 6200 1/min a krútiaci moment 360 Nm pri otáčkach 3700 1/min. Disponuje variabilným časovaním ventilov Valvetronic a premenlivou dĺžkou nasávacieho potrubia. Vo svojej triede dosahuje suverénne najvyšší výkon a najnižšiu palivovú spotrebu (počas nášho testu 12,5 l na 100 km). Ohúri vás tiež obrovským ťahom v každom pásme otáčok a ušľachtilým chodom takmer bez vibrácií. Sedmička s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,5 s. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Neopísateľne príjemná je tiež spolupráca poháňacej jednotky s novou 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Radenie prevodových stupňov ani nepostrehnete a voľbe manuálne radiť tlačidlami na volante nepripisujete žiaden význam, lebo prevodovka pracuje tak dokonale, že nemáte dôvod pliesť sa jej do remesla. Jazdu rýchlosťou vyše 200 km/h v tomto aute ani neregistrujete. Vnímate len úžasny kľud a istotu, ktorú vám nová Sedmička poskytuje. Prípadne sa môžete nechať unášať tónmi kvalitnej hudby reprodukovanej špičkovou audiosústavou so 7-kanálovým ozvučením kabíny prostredníctvom 7 strednotónových, 4 výškových a 2 basových reproduktorov umiestnených pod prednými sedadlami.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Záujem o čítačky a tablety nezastavil ani prudký rozmach smartphonov, na ktorých je možné čítať elektronické knihy tiež.
pred 8 rokmi
Asi si ho ešte budete pamätať z prvej Československej Superstar.
pred 5 rokmi
Bývalá členka dievčenskej skupiny Spice Girls sa s rodinou presťahovala z USA naspäť do rodnej Veľkej Británie minulý rok.
pred 8 rokmi
Tetovanie nie je výdobytok dnešnej modernej doby, má korene v hlbokej minulosti. Už 5000 rokov stará múmia Ötzi mala na sebe asi 57 tetovaní.
pred 6 rokmi
Ministerstvo kultúry by očakávalo, že Slovenský ochranný zväz autorský bude v spore s obcou Pohorelá pri aplikácii autorského zákona postupovať citlivo a v rámci zdravého rozumu.
pred 4 rokmi
Láska a sex nám dokážu urobiť zo života nebo aj peklo. Vedia to v Notting Hill, vie to Bridget Jonesová aj tí, čo majú Lásky čas. Vie to aj film S láskou, Rosie, britská romantická komédia plná omylov a chýb, ktoré jednoducho robíme.
pred 5 rokmi
Mamutia rodinka Mannyho, Ellie, ich teenagerskej dcérky Broskynky, leňochoda Sida, šablozubého tigra Diega a roztržitého krysoveveričiaka Scratta je späť, aby prežili nové napínavé dobrodružstvá.
pred 4 rokmi
Škody vyčíslili na takmer 60-tisíc amerických dolárov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT