Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. januára 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Bariérové skúšky

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 09.07.2001

Najlepší v čelnom náraze.
Bariérové skúšky
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Najlepší v čelnom náraze. Stabilná karoséria zabezpečuje vodičovi aj spolujazdcovi dostatok priestoru na prežitie. Oba airbagy a napínače bezpečnostných pásov bránia ich vymršteniu ďalej dopredu. Vodič a spolujazdec boli však v oblasti hrude vystavení zvýšenému zaťaženiu. V okolí stĺpika riadenia je niekoľko nedostatočne čalúnených miest. Napriek spoločnému bočnému airbagu chrániacemu hlavu a hruď v bočnom náraze aj náraze do stĺpa získal Tino najvyšší možný počet bodov.

Renault Scénic - 29 bodov.
Kompaktný francúzsky minivan zaostáva za najlepším vo svojej triede len nepatrne. Chýba mu len jediný bod. Dôvodom je mierne zvýšené riziko poranenia v oblasti vodičových kolien a lýtok. V bočnom náraze do pevnej bariéry aj do stĺpa získal vo svojej triede najpredávanejší európsky minivan vybavený samostatnými bočnými airbagmi chrániacimi hlavu a hruď cestujúcich najvyšší možný počet bodov.

Citroen Picasso - 27 bodov.
Pri čelnom náraze je vodič vystavený mierne vyššiemu riziku poranenia. Hlava figuríny sa zošmykla z airbagu na bok. Aj vodičova hruď bola viacej zaťažená. Tvrdé štruktúry pod krytom prístrojového panela predstavujú zvýšené nebezpečie poranenia vodičových nôh. Spoločný bočný airbag na ochranu hlavy a hrude sa nenafúkol až do úrovne vodičových ramien. Najpredávanejší kompaktný minivan nášho trhu stratil preto v bočnom náraze do stĺpa cenný bod.

Opel Zafira - 22 bodov.
V čelnom náraze auta s pravostranným riadením vodičova hlava a hruď narazili do volantu, čo môže viesť k vážnym zraneniam. Pod prístrojovou doskou sú tvrdé miesta ohrozujúce kolená. Podlaha poskytuje dostatočnú ochranu. Napriek tomu, že Zafira nemá bočné airbagy na ochranu hornej časti tela a hlavy, v bočnom náraze poskytuje obdivuhodne dobrú ochranu a získava maximálny počet bodov. Pred rokom skúšaná Zafira s ľavostranným riadením dosiahla však oveľa lepšie výsledky.

Mazda Premacy - 22 bodov.
V čelnom náraze karoséria vykazuje nedostatky v oblasti vodičových nôh kde vzniká zvýšené riziko poranenia. Slabšie výsledky dosiahlo vozidlo aj v oblasti vodičovej i spolujazdcovej hrude. Pod prekrytím prístrojovej dosky zospodu sú tvrdé miesta zvyšujúce riziko poranenia. Pri bočnom náraze do stĺpa zlyhala ochranná funkcia kombinovaného bočného airbagu, ktorý mal chrániť hlavu aj hruď. Hlava narazila do stĺpa tak prudko, že z toho mohlo vzniknúť až smrteľné zranenie!

Mitsubishi SpaceStar - 20 bodov.
Napriek napínaču bezpečnostných pásov hlava vodiča narazila cez airbag do volantu. Následkom toho došlo aj k prílišnému zaťaženiu vodičovej hrude. V okolí stĺpika riadenia existujú tvrdé nárazové miesta, ktoré môžu spôsobiť vážne zranenia vodičových nôh. Pretože auto nemalo bočný airbag chrániaci hlavu, nepodrobili ho bočnému nárazu do stĺpa. V bežnom bočnom náraze do bariéry dosiahol tento minivan len priemerné výsledky. Zato je veľmi dobrý v ochrane chodcov.

Fiat Multipla - 19 bodov.
Revolúčny taliansky minivan dosiahol v čelnom náraze slabšie výsledky. To preto, že vodičova hlava v ňom aj napriek airbagu narazila do volantu. Tvrdé miesta pod prístrojovým panelom môžu zapríčiniť poranenie kolien a lýtok predných pasažierov. Na veľké prekvapenie mnohých v bočnom nárazovom teste dopadla Multipla obdivuhodne dobre aj napriek tomu, že nemala bočné airbagy chrániace hornú časť tela a hlavy cestujúcich na predných sedadlách.

Mercedes-Benz C triedy - 31 bodov.
Posledný model nemeckej automobilky bol kandidátom na najlepšie hodnotenie ale v čelnom aj bočnom náraze zaostal za modelom Renault Laguna o 1 bod. C-trieda je mimoriadne tuhé auto a preto je horná časť vodičovho tela vystavená pomerne vysokému tlaku. Nohy a chodidlá sú optimálne chránené. Hruď, žalúdok aj boky vodiča pri bočnom náraze dobre chráni bočný airbag. Bočný strešný airbag chrániaci hlavy vpredu aj vzadu sediacich pasažierov sa však celkom neotvoril, preto strata bodu.

Audi A4 - 30 bodov.
.Predná deformačná časť karosérie v spojení s tuhou kabínou ponechávajú síce cestujúcim dostatočný priestor na prežitie ale menší nesúlad v doladení medzi volantovým airbagom a bezpečnostným pásom spôsobuje mierne vyššie zaťaženie vodičovej hrude. Zámok zapaľovania a mechanizmus nastavovania volantu môžu spôsobiť poranenie vodičových kolien. V prípade bočného nárazu do bariéry aj do stĺpa poskytujú bočné aj hlavové airbagy cestujúcim perfektnú ochranu.

Rover 75 - 30 bodov.
Britská limuzína bez hlavového airbagu dosiahla rovnaký počet bodov ako Audi A4. Pri čelnom náraze je v nej hruď vodiča vystavená vyššiemu zaťaženiu. V oblasti vodičových kolien je auto veľmi dobre konštruované a nemá žiadne tvrdé miesta, ktoré by mohli spôsobiť vodičovi zranenie. V bočnom náraze získal Rover 75 maximálny počet bodov. V náraze do stĺpa dosiahol s príplatkovým hlavovým airbagom vynikajúci výsledok. Do najlepšieho celkového hodnotenia mu chýbal jediný bod!

Volkswagen Passat - 28 bodov.
Najpredávanejšia limuzína strednej triedy na našom trhu je bezpečné auto so stabilnou kabínou cestujúcich. Pri čelnom náraze sú vodičová hruď a stehná vystavené vysokému zaťaženiu. Hruď figuríny sa v teste dotkla volantu. Odhliadnúc od toho poskytujú zabezpečovacie systémy tohto vozidla dobrú ochranu. Rizikové miesta vyžadujúce zlepšeni sú pod prístrojovým panelom. V bočnom náraze aj v náraze na stĺp dosiahol Passat s hlavovým airbagom dodávaným za príplatok vynikajúce výsledky.

Mitsubishi Carisma - 24 bodov.
Japonská limuzína strednej triedy dodávaná aj s pokrokovými motormi dosiahla dosť slabý výsledok pretože jej airbag nedokázal zabrániť nárazu vodičovej hlavy do volantu. Stĺpik riadenia nie je v nej dostatočne chránený a ohrozené sú dokonca nielen vodičove nohy ale aj spolujazdcové kolená. Výsledok bočného nárazu je celkom dobrý a v skutočnosti môže byť ešte lepší pretože skúške podrobili vozidlo bez bočného airbagu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 13 rokmi
Ťažko sa dnes zamýšľať nad tým, ako Slovensko vníma taliansku divu Giannu Nannini.
pred 8 rokmi
Vstupenky na koncerty sa už predávajú v sieti Eventim po 16 eur.
pred 6 rokmi
Najväčšia hotelová sieť na Slovensku SOREA už otvorila vo všetkých svojich zariadeniach letnú turistickú sezónu. Očakáva aj tento rok zvýšenie počtu návštevníkov cca o 5-10 % oproti vlaňajšku.
pred 13 rokmi
Tuky sú kaloricky relatívne najbohatšou živinou (asi 9 kcal/ 1gram tuku).
pred 8 rokmi
Vďaka svojej brilantnej pamäti sa mu totiž podarilo zapamätať si 16-miestne čísla kariet, dátum ich vypršania i kľúčové trojčíslie na zadnej časti karty.
pred 10 rokmi
Ambiciózna mladá Newyorčanka Beth (Alexis Bledel) chce všetko: dobrú prácu, skvelých kamarátov a dokonalého priateľa.
pred 8 rokmi
Na dvoch CD, ktoré sú symbolom tejto edície vychádzajú i debutový a tretí album jedinečnej slovenskej kapely Vidiek okolo speváka Janka Kurica.
pred 6 rokmi
Máš rád autá? Tak sa pripútaj a prevez sa spolu s nami s tými najúžasnejšími autami na svete! Spoznaj nebezpečné dragstery, silné monster trucky, rýchle superšportové autá a veľa iných! Nakuknido zákulisia pretekov F1 alebo Rely Dakar.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT