Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 14. októbra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Audi TT RS - Iba nové krídlo?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 10.06.2009

Predstavenie tohto auta prebehlo úplne nenápadne.
Audi TT RS - Iba nové krídlo?
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Predstavenie tohto auta prebehlo úplne nenápadne. Približne dve desiatky novučičkých RSiek pekne zaparkovaných hneď vedľa letiskovej haly, rýchle pokyny, nastavenie navigácie a pred nami približne 200 kilometrov, kým sa dostaneme na belgický okruh Zolder, kde sa kedysi jazdila aj F1tka. Žiadne veľké prezentácie, fanfáry, ani iné zbytočnosti. RS sa najlepšie predstaví samotné.

Vyzerá svalnato. Veľké kolesá, masívne brzdy a to veľké krídlo vzadu, ktorým sme si stále nie veľmi istí, či je pekné, alebo príliš hranaté na inak oblé tvary TéTečka. Omnoho viac nás láka to, čo nevidno. Päťvalec má v histórii Audi silnú tradíciu za dávnych čias, v slávnej S1tke z objemu 2.2 litra ťažil vyše 600 koní. Ako neskôr hovorí Hanu Mikola, jazdec, ktorý s týmto autom odjazdil niekoľko závodov – rozdiely nemôžu byť väčšie. Do 4500 otáčok auto nemalo žiaden výkon, stačilo však počkať milisekundu a pod pravou nohou vám vybuchlo 600 koní. Vraj.. „chcelo to zvyk“. Dnes pred nami stojí nový motor. Teda, nový. Pochádza z americkej Jetty, v ktorej Volkswagen používa 5valec s rovnakým objemom, ktorý dosahuje 170 koní. Jeho aplikácia do TT RS nebola záležitosťou chvíle, motor dostal priame vstrekovanie s prepĺňaním a jeho konečný výkon sa ustálil na hodnote 250kW, teda 340 koní. Ak si to porovnáme s doteraz najsilnejším TTS – rozdiel predstavuje 68koní a 100Nm, ktoré ležia o podstatných 600 otáčok nižšie. Keďže ale rozdiel vo váhe predstavuje iba 35 kilogramov, čísla z nuly na sto si polepšili z 5.4 na 4.6s pri manuálnej prevodovke, čo je špičková hodnota. Z nuly na dvesto? 15.9 sekundy vyzerá „v pohode“, zoberte si však, že taká R8 s 4.2 litrovým osemvalcom má čas 14.9 sekundy.

A taká je aj skutočnosť. Jazda nie je práve najkomfortnejšia, i keď podvozok vybavený tlmičmi MagnaRide okrem športovej polohy pozná aj neutrálnejšiu polohu, ktorá je o niečo príjemnejšia na bežnú jazdu. Stále však ide o auto, ktoré sa bude najlepšie cítiť na kvalitných cestách, kde sa nebudete musieť vyhýbať jamám, alebo hrboľom. Cestách, kde budete mať príležitosť podržať plyn konečne dlhšie. TT RS vyrazí s obrovskou chuťou vpred a vy budete mať čo robiť, aby ste stíhali meniť prevody. Objemnejší motor priniesol poriadnu porciu sily aj v stredných otáčkach takmer eliminujúc turbodieru, ktorú ale stále možno v určitých otáčkach objaviť – hlavne na vyšších prevodových stupňoch. Jeho zrýchlenie je, aj keď sa pozriete do tabuliek, vskutku naftové, sila krútiaceho momentu vás tlačí vpred, ako neviditeľná a netrpezlivá ruka v sprievode jedného z najhlasnejších prejavov výfukov, ktoré sme kedy na Audi (okrem R8) počuli. Tento zvuk je prudko návykový a s rastúcimi otáčkami je čoraz krajší. Naopak v nízkych otáčkach je až rušivo dunivý. Ale majú pravdu, RS nie je skratka pre nízke otáčky.

Po diaľniciach, či okresných cestách vnímate najmä ich povrch, jednotlivé detaily. Sluchovo, ako aj celým telom. TT RS má riadne tuhý korienok, čo sa ukazuje výhodou na okruhu. Tu pomáha už aj Quattro, ktoré sa konečne dostáva k slovu v tiahlych, i rýchlych a ostrých zákrutách, kde záleží iba od vodiča, ako si s autom poradí. Jeho úloha je jasná. Silnejším prenosom výkonu na zadnú nápravu eliminovať nedotáčavosť a plynulým prechodom k prednej náprave vykresľovať na trati ideálnu stopu. Množstvo práce ostáva aj na vodičovi, no RS sa ukazuje aj v svetle starostlivého učiteľa. Nechá sa vodiť plynom, kedy pri pridávaní jasne dáva najavo svoje schopnosti a pri uberaní uťahuje stopu. Brzdíte v nesprávny čas, zadok vás nemá tendenciu predbiehať, no o niekoľko kôl už idete tak, ako to vyhovuje aj autu, aj časomiere. Stačí dávať pozor a naozaj v krátkom čase dokážete z auta vyťažiť mnoho.

Nájdu sa aj drobnosti, ktoré nám ale neboli úplne po vôli. Fakt, že motor vôbec nepočuť, je škoda. Audi síce upozorňuje na výnimočnosť tohto 5-valca, no keď príde na akciu, motor je prehlušený zvukom výfukov. Volant by sa nám páčil o niečo málo tenší a hluk, ktorý ide od výfukov (obzvlášť pri nízkych otáčkach a najmä v roadsteri) bdue pri dlhých cestách únavný. Pre niekoho výhodou, pre iných nevýhodou je aj skutočnosť, že do tohto auta si sadnete a takmer okamžite ste schopní s ním ísť veľmi rýchlo.

Je to teda Audi so všetkým, čo k tejto značke v poslednom období patrí. Kvalitný interiér , až nudne podobné ovládače a prístroje, ktoré nájdeme aj v ostatných modeloch značky, zúfalo drahú príplatkovú výbavu (škrupiny Recaro stoja cez 3000 eur), rozumný systém Quattro a s ním súvisiace bezpečné jazdné vlastnosti. Jeho priľnavosť (na príplatkových 19tkach) je vynikajúca a dobre nastavené ESP nezasahuje, kým naozaj nemusí. Kto si verí viac, môže použiť Sport režim ESP, ktorý zasahuje ešte menej, alebo ho vypnúť úplne. Už režim Sport je však dosť benevolentný, a tak pokiaľ si nie ste úplne istí tým, čo môže prísť, nechajte ho zapnutý.

Odpoveď teda znie - nie. Audi TT RS nie je iba o novom krídle. V skutočnosti ide o veľmi, veľmi rýchle auto, ktoré má ešte nebezpečnejší potenciál. Predpokladám, že dvorní úpravcovia už tvrdo pracujú na úpravách riadiacej jednotky, ktorá spochybní existenciu aj viacnásobne drahších športiakov. Nové RS je zatiaľ najvydarenejším TT všetkých čias a sami sme neverili tomu, keď nám na konci dňa svietila priemerná spotreba 9.9 litra na 100. Dobrá práca.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Predaj použivanych nahradnych autodielov
Ponúkame: poradenskú činnosť,kreatívnu archite...





20 129.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 2 033...
126 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 78.09 m2
101.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 14 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Žiadať o občiansky preukaz už nemusia ľudia podávať len v mieste trvalého bydliska. Príde poštou.
pred 10 rokmi
Je späť.
pred 5 rokmi
Za odchádzajúcim letom ostalo ešte pár videoklipov, ktorým sme sa nestihli venovať, ale určite si zaslúžia aspoň malú pozornosť...
pred 6 rokmi
Cieľom sondy je kométa 67P/Churyumov-Gerasimenko, ku ktorej doletí na jeseň a následne na jej povrch spustí pristávací modul Philae.
pred 14 rokmi
Pred časom sa mi náhodne do rúk dostalo DVD s jednoduchým názvom Sexit. Priznám sa, keď som ho vkladal do prehrávača, neočakával som nič svetoborného.
pred 8 rokmi
Skupina OK Band oslavuje 30 rokov existencie najsilnejšou zostavou svojich hitov na jednom CD.
pred 6 rokmi
V Bratislave dnes udeľovali prekladateľom a vydavateľstvám ceny Literárneho fondu za preklad - Ceny Mateja Bela za rok 2012 a Ceny Jána Hollého za rok 2012.
pred 7 rokmi
Spevák sa zo skúseností, ktoré v Eurovízii získal, teší a plánuje ich čo najlepšie zúročiť.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT