Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Audi Sportscar Experience - Výnimočný deň

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.09.2008

Podobné dni vždy začínajú rovnako. Ráno o pol šiestej, keď zazvoní budík je odporná tma, chladno a zväčša aj prší.
Audi Sportscar Experience - Výnimočný deň
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Podobné dni vždy začínajú rovnako. Ráno o pol šiestej, keď zazvoní budík je odporná tma, chladno a zväčša aj prší. Nič nenasvedčuje v optimistickejšiu predpoveď a navyše netečie ani teplá voda. Cesta na maďarský klenot – Hungaroring nepatrí medzi najkratšie. Kým k hlavnému mestu sa dostanete celkom rýchlo, prejsť centrom trvá skoro rovnako, ako samotná cesta z Bratislavy. Na naše šťastie pár dní dozadu odovzdali nový obchvat – ten však pripomína slovenské odovzdávanie a tak namiesto prejazdnej dvojprúdovky stojíme v zácpe na polo-dokončenom obchvate. My sa ale nevzdávame a po vyše troch hodinách prechádzame bránou maďarského okruhu.

Tu Audi už po niekoľkýkrát pripravilo pre svojich klientov, alebo aj potenciálnych záujemcov špeciálny jednodňový tréning na tom najlepšom, čo značka v súčasnosti ponúka. Samozrejme, pod dohľadom zdatných inštruktorov. Tentokrát nás tu čaká bývalý nemecký Rallye jazdec Jochi Kleint a ďalej Sepp Haider, Hansgunther Muller a Jerry Ahlin. Všetci pôsobia kľudne a vyrovnane, nejde predsa o ich prvú akciu. Nie je to ani naša prvá skúsenosť s nimi, pod Jochiho dohľadom sme sa šmýkali v Audi R8 už na Lausitz-ringu v Nemecku, ako aj po ľadovej ploche rakúskeho Saalbachu na ostňami vybavenými novými limuzínami A4. Je až obdivuhodné, ako dokážu trpezlivo vysvetľovať dokolečka tie isté rady toľkým jazdcom a aj napriek našim, či ich mnohým chýbam v tejto snahe vytrvať. Klobúk dolu.

Dnes nás ale nečaká o nič ľahší oriešok. V depe totiž stojí za sebou v dvoch radoch flotila tréningových audín TTS, R8 a RS6. 272 koní, 420 koní a nakoniec 580 koní. Naša skupinka pozostáva zo zákazníkov značky, ako aj viacerých novinárov a tak sa pomaly po krátkom teoretickom trápení netrpezlivo rozbiehame k autám. Inštruktori si okruh rozdelili na štyri úseky a na nich sa počas doobedia striedajú skupinky po piatich autách. 5X Audi TTS, 5X Audi R8, 5X Audi RS6 a nakoniec opäť 5X Audi R8. Okrem rozdielnych výkonov tu máme jednu spoločnú vlastnosť. Pohon Quattro – s názvom rovnakým – no v každom aute s opačným prístupom. Kým TTS má silu rozdelenú 50 na 50, R8 posiela 90 percent dozadu a iba 10 dopredu. No a RS6 – tá začína pri 60 percentách vzadu v 40tich vpredu. Nie sú to žiadne pevné hodnoty – tie si upravujú autá podľa svojich potrieb.

Po ukážkach samozrejme sledujeme našich inštruktorov a pod ich dohľadom sa snažíme opakovať ideálnu trasu, vštepiť si ich rady a vyťažiť z áut maximum. Neznie to práve najzábavnejšie, no dávať pozor sa oplatí.

Najviac to oceníme popoludní, kedy pekné hostesky s úsmevom rozdávajú prilby. Bez nich nás na celú trať nepustia. Niet sa čo čudovať – hodnota našich vozidiel presahuje niekoľko miliónov eur. O našich životoch ani nehovoríme. Poobede sa po prvýkrát na okruh vydávame v Audi TTS. Namiesto obľúbeného manuálu tu síce máme iba prevodovku DSG, no ten zvuk pri každom preradení má niečo do seba. Jej rýchlosť taktiež. Oveľa viac sa nám ale páči, ak si jednotlivé rýchlosti môžeme voliť sami.

TTS sa nenechá zahanbiť a na okruhu nasadzuje slušné tempo. Najmä na rovinkách sa zvuky linúce zo zadnej časti krásne hodia do pocitov, ktoré vodičovi sprostredkováva tvrdý podvozok a prepĺňaný motor , ktorý tétečko posiela od zákruty k zákrute s obrovským nadšením. S autom sme mimoriadne spokojní, no po pár kolečkách nasleduje povinná výmena.

Tentokrát sadáme za volant Audi R8. Prvé dojmy sú ohromujúce. Zvuk naštartovaných piatich vozidiel buráca po celej pitlane a my sa rozbiehame. Už po prvých rovinkách a zákrutách obdivujeme, čo v R8-ičke dokáže atmosférická V8 z modelu RS4. Nikto by jej nehádal 420 koní, pretože pružnosť motora je na akýchkoľvek otáčkach bravúrna. Niektoré zákruty spočiatku prechádzam na druhom prevodovom stupni, no zakrátko zisťujeme, že dvojku vôbec nepotrebujeme. Tam, kde sme okruhom uháňali 130-140 kilometrovou rýchlosťou na TTSku a volantom korigovali zadnú nápravu, tam ide R8 170kmh s absolútnym kľudom. Jedno či po rovine, alebo v zákrute. Za apexom pomaly na plyn a pri výjazde plný.. R8 vyráža vpred priam absurdne a jej limity sú neskutočné. Ide o naozaj výnimočný stroj. Obzvlášť s manuálnou prevodovkou, aj keď príplatkový R-tronic je taktiež dobrý, najmä tu na okruhu, kedy sa hodí, ak nemusíme skladať ruky z volantu. Navyše – v športovom režime rovnako ako dobrý manuál jednoducho nepreradí, ani pokiaľ dosiahnete maximálnych otáčok.

Pomaly až s ľútosťou sadáme po ďalších kolách do RS6. Úplne inú cieľovú skupinu cítiť okamžite. Hlboké sedadlá padnú dobre, no tie v R8 boli lepšie a prítomný luxusnejší pocit na okruhu veľa nezaváži. Po prvých metroch vnímame obrovskú silu, ktorá vás neustále tlačí do sedadiel, no v každej aj tej najkratšej zákrute aj obrovskú hmotnosť. A s ňou nemáme problémy iba my. Keramické brzdy našich špeciálov tiež nie, no ESP áno. To v každej zákrute bliká toľkokrát, až máme pocit z malej diskotéky. Nemôžeme ho však vypnúť, pravidlá sú jasné. Bezpečnosť nadovšetko. Pokiaľ ide o zážitok z okruhu, RS6 sa tu aspoň so zapnutým ESP necíti najlepšie. Väčšinu času bojuje s fyzikou a žiari hlavne na rovinkách, kde jeho prepĺňaný desaťvalec ženie rýchlomer k vysokým rýchlostiam, najvyšším z našich skupiniek. Čo sa týka ale radosti z jazdy, plynulosti a rýchlosti v zákrutách, voči R8 tento kombík nemá šancu. Presadnutie na posledné jazdy do opäť natankovaných a čakajúcich R8ičiek preto pôsobí na pomaly unavené telo ako balzam a s obrovskou chuťou sa vrháme do už takmer známych zákrut. Pocity z tohto okruhu popíšeme v tejto forme iba ťažko, sú naozaj neopakovateľné.

Na Hungaroringu sme mali tú možnosť sledovať aj Formulu 1, dnešný zážitok však Formulu prekonáva stonásobne. Nielen z hľadiska nových skúseností, ktoré sú na nezaplatenie, podobný motoristický zážitok vskutku treba zažiť. Audi ho pre všetkých, ktorí sa oň zaujímajú ponúka za cenu niekoľko desiatok tisíc korún. Jednoznačne to však stojí za to a svedčia o tom najmä tváre účastníkov preberajúcich si certifikáty o absolvovaní. My tieto slová môžeme iba podčiarknuť. Tento zážitok môžeme kľudne označiť slovom výnimočný. Aby sme ale nezabudli – svoj leví podiel na tom majú aj autá. Audi R8 je naozaj vynikajúce auto. Miera jeho priľnavosti a výkonov leží tak vysoko, ako sa málokto z jeho majiteľov dostane. Jeho výkony môžeme nazvať takmer superšportovými. RS6 sme jazdili už aj na bežných cestách , kde svoj talent predvádza o niečo lepšie ako na okruhu. Tam sa jednoducho so svojou váhou nehodí. A nakoniec TTS – ktorého kvality sme ocenili už viackrát, dnes opäť prekvapil. Hlavne v momente, kedy v porovnaní s ostatnými autami (aj keď o zhruba dva milióny korún drahšími – teda 66 183.80 EUR ) dokázal na okruhu výborne zabaviť a poskytnúť svojím majiteľom aj veľmi slušné výkony za priam výhodnú cenu. Tak či onak, ak budete mať možnosť a autá patria medzi vaše najväčšie vášne – podobný zážitok si nesmiete nechať nikdy ujsť.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Kapela NO NAME si pred časom splnila ďalší muzikantský sen – zahrali svoje skladby v akustickej verzii na koncerte, ktorý odvysielala hudobná televízia Očko.
pred 3 rokmi
Lenka Dusilová & Baromantika vlani na Dušičky slávnostne pokrstili nový album V hodině smrti pred vypredaným Divadlom Archa.
pred 6 rokmi
Vrcholom programu tanečného stanu Top Trance bolo predstavenie Martina Solveiga.
pred 6 rokmi
Viedenský Kunsthaus vzdáva rozsiahlou retrospektívou hold 89-ročnému fotografovi a maliarovi Saulovi Leiterovi.
pred 6 rokmi
Keďže názov Sugababes v súčasnosti stále používajú Heidi Range, Amelle Berrabah a Jade Ewen, pôvodná trojica sa na scénu vráti pod novým názvom Mutya Keisha Siobhan.
pred 5 rokmi
Tento rok je pre Oldřicha Říhu, frontmana kapely katapult výročným hneď z niekoľkých dôvodov. Okrem toho, že oslávi 65. narodeniny, je to aj neuveriteľné polstoročie, čo sa upísal muzike.
pred 6 rokmi
"Čokoľvek by Marika nahrala, by bolo veľkým prekvapením, ktoré by nás všetkých potešilo," uviedol Miro Žbirka.
pred 7 rokmi
Jesenné obdobie je ťažkou skúškou pre tráviaci systém väčšiny ľudí, a to nielen kvôli zmene počasia, ale najmä pre všetky gurmánske podujatia, ktoré so sebou prináša.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT