Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. januára 2021, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Audi S8 - Roninov sen

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.06.2007

Myslím, že nikomu z čitateľov v posledných rokoch neušiel akčný film Ronin s Robertom De Niro a Jeanom Renom vo vedľajších úlohách. Ak sa čudujete nad slovíčkom vedľajších, film ste pravdepodobne nevideli. Tú hlavnú totiž zohralo tmavé Audi S8, ktoré
Audi S8 - Roninov sen
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Myslím, že nikomu z čitateľov v posledných rokoch neušiel akčný film Ronin s Robertom De Niro a Jeanom Renom vo vedľajších úlohách. Ak sa čudujete nad slovíčkom vedľajších, film ste pravdepodobne nevideli. Tú hlavnú totiž zohralo tmavé Audi S8, ktoré sa objavilo v jednej z tých lepších filmových naháňačiek síce iba na krátku chvíľu, no rozhodne nie len pre okrasu. Väčšina z nás si dodnes pamätá úžasný zvuk, obratnosť, ako aj zrýchlenie tohto auta, ktoré v sérií síce poskytovalo „iba“ 265kW výkonu, no vo filme samozrejme prešlo miernymi vylepšeniami. Film natočený v roku 1998 sa druhej časti dodnes nedočkal, no Audi sa rozhodlo nezaháľať a do sveta smelo vypustilo ďalšiu generáciu tejto superlimuzíny.

Prečo sa však uspokojiť s osemvalcom a jeho dnes už nie veľmi výnimočným výkonom, keď aj menší súrodenec Audi S6 disponuje agregátom určeným pre Lamborghini Gallardo? Táto otázka prišla zbytočná asi nielen mne a tak si mierne upravený desať valec s objemom 5.2 litra a vstrekovaním FSI našiel cestu aj do novej S8-ičky. Namiesto 435 koní ale dostanete koní rovno 450 a taktiež aj mierne väčšiu nádrž, ktorá má objem 90 litrov a príjemne tak predlžuje intervaly medzi čerpacími stanicami. Výkonnostný rozdiel predstavuje síce iba jednu cennú stotinku v zrýchlení z nuly na sto kilometrov v hodine, teraz trvajúce iba 5.1 sekundy, no maximálna rýchlosť ostala rovnako limitovaná na 250kmh (pri jazde sa však ručička tachometra vyšplhá až tesne pod číslicu 280km/h, čo však môže byť spôsobené aj jej miernou odchýlkou).

Ako teda hneď na začiatku ospravedlniť vyše 700 000 korunový rozdiel v cene? Veľmi jednoducho. Okrem samotnej veľkosti auta, batožinového priestoru (546 litrov oproti 500 v Audi S6) a najmä vnútorného priestoru ide predovšetkým o luxus. Kým príplatková výbava k Audi S6 má podľa lokálneho dealera iba dve strany, zoznam príplatkovej výbavy Audi S8 ma dokonca strany tri. Ehm. Možno sa to nezdá veľa, no malými písmenkami sa tam zmestilo riadne veľa položiek. Veď príplatková výbava v testovacom vozidle na výšila základnú cenu o takmer 1.2 milióna korún. Tými najdôležitejšími, ktoré ale v Audi S6 nenájdeme určite sú predovšetkým adaptívny vzduchový podvozok (séria), 20 palcové kolesá (séria), keramické brzdy za 325 700 korún a exkluzívny audio systém od Bang&Olufsen za 244 200Sk. Aj keď posledné dve menované dohromady predstavujú položku vyššiu ako pol milióna korún (približne suma, za ktorú sa predáva jeden malý nový Golf), tieto položky by som zaradil do kategórie povinných. Obzvlášť keramické brzdy dávajú jazde nový rozmer. Neunaví ich ani opakované brzdenie z maximálnej rýchlosti a pocit brzdenia, ktorý vám takmer od krví mozog pri každom prudkom brzdení jednoducho stojí za všetkú bezpečnosť, ktorá ich sprevádza. No a audio systém Bang&Olufsen je kapitola sama o sebe. Okrem nezanedbateľnej dizajnovej stránky (kovové mriežky reproduktorov, ako aj vysúvacie výškové repráčiky dostanú každého) musím uznať, že hrá naozaj výborne. Či už počúvate obľúbené CD, alebo rádio, zvuková reprodukcia je výnimočne verná a pôsobivá. To však jednoducho treba počuť na vlastné..

Auto sme si teda nakonfigurovali a poďme rýchlo jazdiť. Teda.. poďme rýchlo jazdiť – ale opatrne.. a pomaly. To auto je veľké. Majestátne a budí rešpekt. To sú asi prvé veci, ktoré ma napadli, keď som ho zbadal. Zvyšok však išiel omnoho ľahšie. Pristúpite k vozidlu, dotknete sa kľučky, tá automaticky odomkne dvere(kľúč máte stále vo vrecku), sadnete si (ak dvere nezavriete poriadne, samé sa dovrú vďaka príplatkovej výbave), stlačíte tlačidlo start a vzdychnete si. Desaťvalec je desaťvalec. Aj keď oproti S6tke je jeho prejav mierne utlmený, stále si budete vedomý jeho sily už od voľnobehu. Horšie to bude s nastavením sedadiel – približne sto malých tlačidiel totiž ovláda takmer všetky možné opierky, či spúšťa príplatkovú masáž. Ale toto bola rozhodne príjemná starosť.. Zostávajú už len spätné zrkadielka, volant a môžeme pomaly vyraziť. Ešte nastavíme svetlá na automatiku, veď palubovku predsa dobre poznáme z iných modelov značky(akurát kvalita materiálov a rozmiestnenie niektorých ovládačov sa líši), volič automatickej prevodovky presunieme do polohy D a smelo vyrážame.

Ľahkosť, s ktorou sa vozidlo posúva po cestách je ohromujúca. Aj napriek relatívne veľkej karosérií – je si treba ale uvedomiť, že oproti konkurencií vďaka využitiu hliníka celkom prijateľne ľahkej, má tento model iba o 30 kilogramov vyššiu pohotovostnú hmotnosť ako model S6. To má samozrejme dobrý vplyv na celkovú jazdnú dynamiku, ktorá je navyše umocnená vzduchovým pružením a pôsobí oproti menšiemu modelu komfortnejšie. Až do momentu, kedy sa systém automaticky alebo manuálne (v závislosti od rýchlosti) neprepne do režimu Dynamic. Vtedy auto razom stvrdne a prenáša šoférovi až premieru informácií o nekvalite našich ciest. Na druhej strane však eliminuje náklony a prináša opäť vyššiu mieru priľnavosti. Po meste je však úplne zbytočný a preto si najčastejšie vychutnávam práve jeho komfortné nastavenie, pri ktorom, aj napriek obrovskému výkonu motora, sa stále dá jazdiť pomaly a plavne, ako s ozajstnou limuzínou. Len ten pocit 450-ich koní pod pravým potníkom mi to moc často nedovolí.. A ten zvuk.. ktorý pri plnej akcelerácií znie podobne, ako rev super športov (najmä mimo vozidla alebo v tuneloch - vnútrajšok je predsa len komfortne utlmený).. je neskutočným lákadlom.

O rozumné využitie celého výkonu sa stará pohon všetkých kolies quattro, pričom na zadnú nápravu posiela v základnom nastavení 60 percent a 40 percent sily dopredu, no v prípade potreby vie tieto hodnoty aj okamžite zmeniť a poslať 85 percent dozadu, či 65 dopredu. Tak, ako sa ale hovorí, fyziku oklamať nemožno a ani napriek pneumatickému pruženiu hmotnosť veľkoobjemového desať valca nezmizne, čo sa prejavuje najmä pri vyšších rýchlostiach v úzkych zákrutách alebo na klzkom povrchu. K tomu sa však väčšina bežných vodičov dostane iba málokedy a aj vtedy tu bdie inteligentné ESP spolu s ďalšími elektronickými ochrancami. Nadanosti tohto auta tak môže a bude využívať takmer každý lepší vodič, čo robí z polohy D veľmi často iba tranzitnú stanicu. Či už k polohe S(sport), alebo radšej manuálnej voľbe prevodov (aj keď prevodovka si bude sem tam podraďovať a preraďovať podľa otáčok stále sama), silný motor si jednoducho pýta rozhodnú ruku. A aj nohu. Možno by si však zaslúžil ale aj schopnejšiu a hlavne rýchlejšiu prevodovku..

Popri samotnej jazde však máme aj iné potreby. A S8ička najčastejšie potreby paliva. Ešte že existuje jeho ukazateľ a palubný počítač. Teda, možno aj bohužiaľ. Jeho hodnoty totiž dokážu šokovať celkom často. Pri normálnej (rozumej pomalej a plavne) jazde v meste a okolí sa síce motor darí udržať na hranici 15tich litrov na sto kilometrov, no pri akomkoľvek inom jazdnom štýle nastávajú vážnejšie problémy. Cifry sa len striedajú.. 16, 17, 19, 24 atď, atď... a peňaženka usedavo narieka. Teda, aspoň novinárska. Klientelu, ktorá si kúpi toto auto či už v základnej cene (3.706.500.-SK), alebo podobne vybavené, ako naše testovacie vozidlo v hodnote 4.938.000,-SK, tento problém asi trápiť veľmi nebude. Teda, okrem pravidelných zastávok na pumpe..

Čo povedať na záver. Tým, ktorí na to majú a vozidlo si kúpia práve kvôli jeho dynamickým vlastnostiam sa čudovať nemožno. Ale tí, ktorí čakajú od vozidla predovšetkým veľkú a pohodlnú limuzínu by som odporučil vyskúšať základný dieselový trojliter, ktorý aj s týmto vozidlom vie riadne zacvičiť. Navyše, za rozhodne nižšiu cenu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Pri predsavzatiach môžete postupovať rovnako ako pri uzatváraní zmluvy. Zmluva stanovuje záväzok alebo povinnosť, ktorá pomáha dodať rozhodnutiu vážnosť.
pred 7 rokmi
Strhujúce predstavenie svetoznámeho Baletu Borisa Eifmana z Petrohradu.
pred 8 rokmi
Juhokórejský rapper sa tak stal vôbec prvým K-popovým interpretom na vrchole britského singlového rebríčka.
pred 9 rokmi
Táto duchárska estetika starého romantického mýtu, ktorý platí a hotovo, je suverénnou ukážkou toho, že aj remaky sú svojbytným umeleckým druhom, a ako také si zaslúžia byť rešpektované.
pred 9 rokmi
Spoločnosť AT Computers sa stala autorizovaným distribútorom SkinZone a svoju ponuku príslušenstva rozšírila o skiny a ochranné fólie ScreenShield.
pred 8 rokmi
Iva Bittová odohrá 11. apríla koncert v Bratislave. Jej vystúpenie bude otváracím koncertom prvého ročníka bratislavského mestského festivalu Cherchez La Femme.
pred 9 rokmi
Štvorčlenná formácia bude na letisku v Piešťanoch okrem koncertu aj nakrúcať dokument o fungovaní festivalov na celom svete.
pred 8 rokmi
Exkluzívny výber toho najlepšieho z tvorby Jaromíra Nohavicu z poslednej dekády minulého storočia k jeho životnému jubileu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT