Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 07. decembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Audi Q7 - luxus aj do terénu

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 22.11.2006

Ešte na autosalóne vo Frankfurte v roku 2005 ukázala nemecká automobilka Audi svoj nový model Q 7. Trvalo potom skoro pol roka, kým obohatil automobilový trh s výrokom, že koneene stvorili pohon všetkých kolies - quattro, auto.
Audi Q7 - luxus aj do terénu
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Ešte na autosalóne vo Frankfurte v roku 2005 ukázala nemecká automobilka Audi svoj nový model Q 7. Trvalo potom skoro pol roka, kým obohatil automobilový trh s výrokom, že koneene stvorili pohon všetkých kolies - quattro, auto.

EXTERIÉR
Audi Q 7 je auto, ktoré zaujme nielen svojou mohutnosťou, ale aj prepracovanými jemnými detailami, ktoré jednoznačne patria k tejto značke. Tradične na prednej časti dominuje jednodielna chromovaná maska a prižmúrené svetlomety. Zaujímavá je aj členitá predná kapota. Tento celok radí Q7-"ku" k ostatným modelom značky Audi. V porovnaní s nimi má však veľmi natiahnutý predný nárazník. Vedľa mriežky chladiča sa tiahnu tak trochu úzke smerovky. Mohutnosť prednej časti auta ešte zvýrazoujú hmlové svetlá umiestnené úplne v spodnej časti nárazníka, čím sa zvyšuje ich náchylnosť na rozbitie.

"Oslava mohutnosti" Audi Q7 pokračuje nielen na bočných líniách, ktoré pôsobia veľmi majestátne, ale aj na zadných partiách auta, práve tie dotvárajú pocit majestátnosti.

INTERIÉR
Zatlačením mikrospínača na kufrových dverách sa samočinne za pomoci elektromotorov zdvihnú piate masívne dvere. Samotný kufor má už v základe veľký objem 775 l. Jeho nakladacia hrana je však dosť vysoko, aj tu však pomáha elektronika , ktorá ho dokáže o pár centimetrov znížiť. Rovná plocha batožinového priestoru ukrýva ešte tretí rad sedadiel. Pokiaľ však potrebujete využiť Q7 ako dodávku, žiadny problém, po sklopení druhého radu sedadiel sa otvorí priestor s objemom úctyhodných 2035 l. Uchytiť predmety v batožinovom priestore pomáhajú popruhy a teleskopické držiaky pohybujúce sa na koľajničkách. Aj kei musíme povedať, že od Audi Q7 sme očakávali predovšetkým skvelé jazdné vlastnosti a patričný komfort, svojou variabilitou nás príjemne prekvapil.

Takmer kráľovský priestor ponúka táto "Audina" dospelej posádke nielen na predných sedadlách, ale aj v druhom rade. V treťom sa hlavne tí vyšší budú cítiť dosť stiesnene. O cestovný komfort sa okrem pneumatického podvozku starajú aj veľmi dobré sedadlá. Bohato dimenzované sedačky príjemne obopnú telo a v zákrutách, kde pocítite odstredivú silu ho držia vo vzpriamenej polohe a nie je to pritom na úkor pohodlia. Sedáky sú dostatočne dlhé a bez problémov podopierajú stehná, takže aj po dlhej ceste nevystúpite z auta unavení. Zatiaľ čo priestorová koncepcia Q7 ponúka v rámci značky niečo úplne nové, prístrojová doska a rozmiestnenie ovládačov žiadnu zásadnú novinku neprináša. Podobá sa tej, ktorú nájdeme aj v modeli vyššej strednej triedy Audi A6. Príbuzenský vzťah s A6 prezrádza aj samotná prístrojovka a stredový tunel. Medzi ovládačmi sa veľmi rýchlo zorientujete a hoci sa zdá, že je tlačidiel v okolí páky automatickej prevodovky a centrálneho otočného ovládača systému MMI príliš veľa, už po pár kilometroch jazdy za volantom tohto auta vám bude všetko úplne jasné. So systémom MMI vám nehrozí, že zablúdite v zložitých štruktúrach menu, je skutočne prehľadný. Veľmi dobre sú čitateľné aj údaje na prístrojovej doske, k čomu prispieva jednoduchá grafika a dostatočne veľký centrálny displej. Na obrazovke umiestnenej v hornej časti palubnej dosky môžeme okrem údajov zo systému MMI sledovať aj dianie za autom pri cúvaní, ktoré zachytáva kamera umiestnená nad ŠPZ.

Vysoký posed, veľké čelné sklo a bohaté presklenie bočných partií ponúka veľmi dobrý výhľad z auta, len smerom dozadu je to trochu horšie. Tento problém však spoľahlivo rieši parkovacia kamera.

MOTOR
Na rozhýbanie veľkej Audi Q7 zvolili výrobcovia naftový trojlitrový šesťvalec s označením TDI, s výkonom 171 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Po naštartovaní nás zaujala kultivovanosť motora a boli sme zvedaví, ako si poradí s hmotnosťou vysoko cez dve tony. Boli sme opäť príjemne prekvapení. Aj kei má auto vysokú hmotnosť, akceleruje naozaj svižne. Výrazný turboefekt známy zo štvorvalcov je definitívne preč. Jednotka postupne naberá na sile od tých najnižších otáčok a najlepšie výkony predvádza v rozmedzí 2000 - 3200 ot/min. Aj kei Q7 dokáže naozaj vystreliť z miesta, nie je to také, ako kei si presadnete do A6 vybavenej rovnakým agregátom. Vysoká hmotnosť začne mierne vadiť. Pokiaľ zrýchľujete na rýchlosť 100 - 120km/h, má motor dostatok elánu. Akonáhle savšak prehupnete cez "nepredpisových" 150 a ešte by ste chceli zrýchliť, prekvapí vás vlažná reakcia na zošliapnutie plynového pedálu. Kombinovaná spotreba nám vychádzala v rozmedzí od 10 do 14 litrov na 100 km podľa toho, či sme jazdili v miernom teréne v meste, alebo mimo mesta. Pribrziovanie, rozbiehanie či už v meste alebo v teréne sa na spotrebe okamžite prejaví. Pokiaľ sa však pohráte s plynovým pedálom, v meste sa dostanete na hodnotu 12 l a pokiaľ jazdíte predpisovo aj na diaľnici, prekvapí vás spotreba pod desať litrov.

Audi Q7 stojí na podvozku s nezávislým zavesením predných kolies, nápravou s dvojitými priečnymi ramenami a tak isto vyzerá aj zadná náprava. Kľúčovú úlohu v tomto aute predstavuje pohon všetkých kolies - quattro, s delením krútiaceho momentu v pomere 40:60, v prospech zadnej nápravy. Podvozok s touto koncepciou je v základnej výbave každej Q 7. Za dokonalý komfort a možnosť ľubovoľného nastavenia tuhosti podvozku a svetlej výšky, čo výrazne ovplyvouje chovanie auta pri jazde na diaľnici, ale aj v teréne, si musíte priplatiť.

Jazdné vlastnosti ťažkej Q7 výrazne ovplyvnili aj 20" palcové kolesá s nízko profilovými pneumatikami, ktoré na aute vyzerali naozaj dobre, ale hlavne výborne držali na ceste. Práve tieto kolesá v spojení s dynamickým modom pneumatického podvozku, prispeli k tomu, že sa auto aj pri rýchlych prejazdoch ostrými zákrutami chovalo ako osobné auto. Automatická šesť stupoová predovka Tiptronic so športovým programom pracuje v tomto aute presne podľa očakávania, hladko mení prevodové stupne, "snaží sa vás pochopiť" a neváha pri podraiovaní. Prevodovka veľmi dobre reaguje na kickdown a dobre zvláda aj jazdu v teréne, kde sa našej (testovanej) Q7 veľmi nepáčilo aj viaka spomínaným pneumatikám. Môžeme však povedať, že nás Audi Q7 v teréne nesklamalo. Offroad mód, ktorý zvýši svetlú výšku o 25 mm, dovoľuje bezproblémové prechádzanie ľahkým terénom. V ťažších terénoch sa dá autu zvýšiť svetlá výška o 60mm - lift mód. Pokiaľ však nemáte skúsenosti pri jazde v takýchto terénoch, môže sa vám veľmi ľahko stať, že s týmto autom zapadnete a dostanete sa do nepríjemnej situácie. Z bezpečnostných prvkov v Q7 treba ešte spomenúť systém Audi side assist, ktorý kontroluje priestor za autom a blikaním diód vo vonkajšom spätnom zrkadle upozorní vodiča na auto v takzvanom mŕtvom uhle.

ZÁVER
Audi Q7 poskytne svojmu majiteľovi presne to, čo od takéhoto auta očakáva, luxus, komfort a pocit bezpečia vyplývajúci z mohutnej karosérie a majestátnych rozmerov. To všetko dostanete v Q7, naviac "zabalené" do elegantného kabáta Audi. K tomu ešte bonus v podobe technicky vyspelého systému quattro. Ak teda máte pripravené najmenej dva milióny slovenských korún na luxusné SUV, v Audi Q7 zrejme nájdete, čo hľadáte.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Audi Q7 3.0 TDI quattro tiptronic DPF

Motor:
Šesťvalcový dieselový vidlicový motor, preplňovaný turbodúchadlom, s technológiou common-rail druhej generácie, štvorventilová technika, po dva vačkové hriadele v hlave valcov (DOHC), Objem 2967 ccm, Maximálny výkon 171kW (233 k) pri 4000 ot. min, Maximálny krútiaci moment 500 Nm pri 1750 - 2750 ot. min

Prevodové ústrojenstvo:
Stály pohon všetkých kolies quattro s asymetrickým dynamickým rozdeľovaním krútiaceho momentu, so samosvorným medzinápravovým diferenciálom Torsen. Hydraulický menič krútiaceho momentu s premostením priameho záberu. 6-stupňový tiptronic s dynamickým programom riadenia DSP a športovým programom

Podvozok:
Predná náprava - nezávislé zavesenie kolies, náprava s dvojitými priečnymi ramenami, s riadením uloženým vzadu. Zadná náprava - nezávislé zavesenie kolies, náprava s dvojitými priečnymi ramenami s rozdelenou hornou rovinou ramien a vodiacou tyčou umiestnenou vzadu. Dvojokruhová brzdová sústava s diagonálnym členením, antiblokovací systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBV, elektronickým uzáverom diferenciálu EDS, protišmykovým zariadením ASR, elektronickým stabilizačným programom ESP, vnútorne chladené kotúčové brzdy vpredu a vzadu. Riadenie hydrostatické hrebeňové s variabilným prevodom, priemer otáčania cca 12 m.

Prevádzkové vlastnosti:
Zrýchlenie 0 - 100 km/h - 9,1s. Maximálna rýchlosť 216 km/h. Spotreba podľa výrobcu (mesto / mimo mesta / kombinovaná) 14,6 / 8,3 / 10,5

Rozmery a hmotnosti:
Celkové rozmery dĺžka, šírka, výška 5086,1983,1737 mm. Rázvor náprav 3002 mm. Rozchod (vpredu / vzadu) 1651/1651 mm. Svetlá výška 204,8 mm (239,8 s pneumatickým pružením). Pohotovostná / celková hmotnosť 2325 / 3120 kg. Batožinový priestor 775 / 2035 L. Objem palivovej nádrže 100 L.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Example okrem Grape festivalu vystúpi napríklad aj na festivaloch Rock Im Park, V festival, Benicassim, T In The Park, Isle Of Wight alebo českom Rock For People.
pred 7 rokmi
Predseda poslaneckého klubu KDH Pavol Hrušovský sa do 15. mája vyjadrí, či bude kandidovať za prezidenta SR.
pred 7 rokmi
Rockové superstars Nickelback oznámili, že sa vrátia do Európy vďaka turné s názvom The Hits Tour, na ktoré vycestujú v jeseni 2013.
pred 8 rokmi
Joey Tempest a štvorica jeho spoluhráčov využili dobu retro-návratov a s nemalou odozvou zo strany fanúšikov si opätovne podmaňujú Európu.
pred 4 rokmi
Pokrývač Tomáš Šidlo: Stavte na kvalitu keramických škridiel TONDACH
pred 7 rokmi
Podľa najnovšej štúdie sa počet týchto slonov počas uplynulej dekády znížil až o 62 percent.
pred 5 rokmi
Okrem zavárania existuje mnoho spôsobov konzervovania potravín. Medzi najčastejšie patrí sušenie. Ak sušíme pri teplote cca 42 stupňov, zachovávame v potrave všetky enzýmy a vitamíny.
pred 7 rokmi
Smer-SD si od opozície za zablokovanie schôdze vyslúžil piskot, búchanie po stoloch a výkriky hanba.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT