Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 09. decembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Audi Q5 - komu je Q7 veľké..

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.07.2008

Tomu bude Q5 tak akurát. Na nové SUV od Audi sa istotne teší veľká skupina zákazníkov a jeho oficiálne predstavenie sme si preto nemhli nechať ujsť.
Audi Q5 - komu je Q7 veľké..
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Tomu bude Q5 tak akurát. Na nové SUV od Audi sa istotne teší veľká skupina zákazníkov a jeho oficiálne predstavenie sme si preto nemhli nechať ujsť. Naše prvé postrehy z novej Q5 sú však veľmi pozitívne. A niet sa čo čudovať, v Ingolstadte jednoducho vyrobili opäť raz auto, ktoré je dizajnovo akceptovateľné a pre veľkú skupinu aj príťažlivé (my však vnútorne kričíme po zmene, podobnosť jednotlivých modelov by si zaslúžila už aj trošku osvieženia), do vnútra zabudovali jeden zo svojich kvalitne postavených interiérov a na pohon použili zopár vybraných motorov, ktoré ponúkajú aj v ostatných modeloch.

Náš prvý dojem bol samozrejme čisto vizuálny – Q5ka vyzera veľmi kompaktne a tak trochu pripomína zvýšený A3 sportback – teda aspoň na prvý pohľad. Ak podídete bližšie, všimnete si, ako šikovne jednotlivé línie zakrývajú skutočnú veľkosť auta. Testované autá boli všetky vybavené minimálne 19-palcovými kolesami a tak sme bohužiaľ nevideli auto na sériových 17-palcových kolesách, no aj tie 19tky vyzerali tak – že menšie by už byť nemali. Počítajte teda vopred radšej aj s touto príplatkovou položkou.

O to silnejší bol dojem číslo dva - usadnutie za volant. Na kompaktnosť môžete zvnútra zabudnúť. Dostatok miesta má vodič, spolujazdec, ako aj cestujúci na zadných sedadlách. Ideálne však dvaja dospelí, alebo tri deti. A hneď za nimi aj kufor – už v základnom obsadení poskytuje 540 litrov, ktoré veľmi radi zaplníte. Ak sa máli – stačí pozaťahovať za pár páčiek a uvoľniť tak priestor ďalším 1020 litrom. Príjemné je aj prostredie. Ako sme spomínali na začiatku, interiér v ničom nevybáča zo zavedenej tradície a na dotyk aj na pohľad je veľmi dobre postavený, materiály sú kvalitné, všetky verzie sú už od základu vybavené veľkým centrálnym displejom. Doňho si budete môcť priobjednať aj novú navigáciu, ktorá zobrazuje mapy v 3D, dokonca aj s jednotlivými budovami. Ak ste už sedeli v hociktorom inom Audi – zorientujete sa veľmi rýchlo, všetko je na svojom mieste. Samozrejme, v závislosti od výbavy. Tu ma napadá jedna maličkosť – sériové auto má v interiéri aj dostatok odkladacích a šikovných priestorov. Ak sa ale rozbehnete s príplatkovou výbavou (CD menič, zabudovaný telefón), paradoxne o niektoré z týchto priestorov prídete. Nebojte sa, aj tak stále zostane dostatok priestoru, kam odložiť mobilný telefón, peňaženku, či veľkú fľašku s pitím a množstvo iných drobností.

Ako Q5 jazdí? Audi si postavilo vysoké ciele, aby auto jazdilo výborne na cestách, ako aj ostalo použiteľné pre menší terén. Veď uznajte, výsledné „soft off-road“ hodnoty nie sú zlé - brodivosť 500mm, svetlá výška 200mm, nájazdový uhol 25 stupňov, prejazd 14,6, max stúpavosť 31 stupňov. Čísla sú to pekné, no myslím si, že o ich overenie sa v skutočnom svete nepokúsi veľa budúcich majiteľov, ak teda vôbec niekto. Audi Q5 bude predovšetkým vozidlom na bežné cesty, ktorého maximálnym terénnym využitím budú obrubníky, či zabahnená, alebo zasnežená cesta. Vtedy sa zíde aj pohon všetkých štyrok kolies Quattro – ktorým sú všetky vozidlá štandardne vybavené. Jeho nastavenie je identické s tým, ktoré sa objavilo v A5 aj novej A4 – 60% na zadnú nápravu, 40% dopredu. V prípade potreby vie systém dozadu preniesť až 85 percent, či 65 percent na prednú nápravu. A keď už sme pri výkone, prvými agregátmi v Q5 budú motory 2.0 TDi 170 koní (Common-rail), benzínový 2.0TFSI s prepracovaným výkonom 211 koní, výborný 3.0TDI s výkonom 240 koní a nakonic príde aj benzínový šesťvalec 3.2 FSI a výkonom 275 koní.

Naše testovacie trasy viedli bohužiaľ iba po kvalitných cestách a tak jediné dojmy máme práve z nich. A tam bolo všetko v poriadku. Je síce cítiť značne pritvrdený podvozok, ten bol však pre zachovanie jazdných vlastností očakávateľný. Žiadne väčšie výčitky sme nezaznamenali ani v zákrutách, pohyby karosérie má vozidlo pod kontrolou aj vďaka spomínanej tuhosti a vo väčšine ostrejších situáciách zostáva bezpečne nedotáčavé. Zaujímavejšou novinkou je prevodovka S-tronic. Tá je k dispozícii pri motoroch 3.0Tdi a 2.0TFSi dokonca štadnardne. Ide o systém dvojspojkovej prevodovky, ktorá prvú, väčšiu spojku používa pre rýchlosti 1, 3, 5 a 7 a druhú - menšiu - pre zvyšné rýchlosti. Obe sú po celý čas aktívne, pričom iba jedna je naraz spojená s motorom. Ak teda napríklad akcelerujete na druhý rýchlostný stupeň, trojka už je pripravená v druhej spojke a ich preradenie tak prebieha takmer bez prerušenia sily, či povšimnutia. Tento systém je zároveň aj celkom úsporný pre motor a tak by svojou spotrebou nemal výrazne prekračovať manuálne radenie. V skutočnosti by mohol byť niekedy aj úspornejší. Pokiaľ ale ide o samotnú spotrebu jednotlivých motorov – na tú si budeme musieť počkať až do poriadneho testu v našich podmienkach a pri možnosti dlhšej jazdy. A rovnako aj na celkový dojem, i keď ten prvý – je veľmi dobrý.

No a nebolo by to Audi, keby ste si auto nemohli vybaviť takpovediac až nemysliteľnou výbavou a tak si do auta môžete obejdnať skutočne všetko to, po čom túžite. Od výborného hudobného systému od spoločnosti Bang & Olufsen až po dvadsaťpalcové chrómované kolesá. Je to skutočne iba na vás. Otázku ceny vyriešili v Audi hravo. Cena základnej, no väčšej Q7 začína dosť vysoko a tak mali v Audi dostatok priestoru na pohyb. Našťastie to ale príliš neprehnali a tak základná cena začína na hranici 38 300 EUR, čo je iba tesne nad najchudobnejším modelom Audi A6 Avant so základným motorom. S Q5 síce máte o niečo menší vnútorný priestor, no v cene získate aj veľmi dobrý pohon všetkých štyroch kolies Quattro.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Edícia The Essential vydavateľstva Sony Music mapuje to najlepšie od vybraných interpretov z vydavateľského katalógu.
pred 8 rokmi
Vedci na základe satelitných snímok zistili, že z ľadovca v Sulzbergerovom zálive sa vplyvom cunami odlomili kryhy s celkovou rozlohou 125 štvorcových kilometrov.
pred 6 rokmi
Forrest Gump je úprimný, čo na srdci to na jazyku, je dobrosrdečný, milý a jeho život je jednoducho plný neuveriteľných zhôd okolností, ktoré svojim spôsobom menia dejiny ľudstva.
pred 7 rokmi
Strana rómskej únie Slovenska chce zároveň presadiť rómske pracovné agentúry, ktoré by pôsobili pri úradoch práce a sociálnych vecí.
pred 8 rokmi
Bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger zverejnil fotografiu z nakrúcania pokračovania akčného filmu The Expendables (2010) v Bulharsku.
pred 8 rokmi
Homosexualita bola v Rusku ešte za čias Sovietskeho zväzu ilegálna, dekriminalizoval ju až v roku 1993 prezident Boris Jeľcin.
pred 6 rokmi
Veľkolepá show Robbieho Wiiliamsa z estónskeho Tallinu, ktorú kiná v celej Európe vysielali naživo 20. augusta sa stretla s obrovským ohlasom a pre veľký záujem fanúšikov speváka sa spevák a jeho tím rozhodli pre reprízu.
pred 7 rokmi
Opoziční poslanci odmietajú, že Smer-SD novelizuje zákon o sudcoch prostredníctvom pozmeňujúceho návrhu k novele zákona o advokácii.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT