Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 17. decembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Audi A5 Sportback - prvá jazda

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.09.2009

Audi A5 Sportback - prvá jazdaNecelé dva dni pred oficiálnou slovenskou premiérou sa nám podarilo získať tento kúsok na krátky redakčný test.
Audi A5 Sportback - prvá jazda
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Audi A5 Sportback - prvá jazdaNecelé dva dni pred oficiálnou slovenskou premiérou sa nám podarilo získať tento kúsok na krátky redakčný test. Vraj „iba“ s dvojlitrovým naftovým agregátom, my však s týmto označením nemôžeme súhlasiť. Dvojlitrový agregát bol po celý čas testu príjemným spoločníkom, ktorý si zapýtal veľmi skromný prísun paliva a posádku zbytočne neobťažoval. Viac sily? Určite by bolo fajn, no pre bežné potreby jedincov, či mladé rodiny bude plne dostačujúci. Toľko teda k motoru. Navyše, nájdeme ho aj pod kapotou takmer všetkých ostatných modelov Audi..

Pohľad na toto auto, teda Audi A5 Sportback a jeho existencia vyvoláva v našich hlavách množstvo otáznikov. Nemala á-päťka ostať iba športovým coupéčkom alebo kabrioletom? Načo sa Audi púšťa do takýchto experimentov. Nestačí im A4? Potrebuje niekto piate dvere v tejto triede? A vôbec, prečo nasilu zo športového coupé vytvárať rodinný päťdverák?

Exteriér nám dáva ihneď za pravdu. Možno sme mali auto v nesprávnej farbe, alebo iba na príliš krátku dobu, avšak predná, dravšia časť akoby nekorešpondovala so zadnou, mohutnejšou, kde sa ukrývajú najväčšie zmeny. Napriek tejto subjektívnej nevyváženosti, a to sme sa zhodli viacerí, auto pôsobí až prekvapivo luxusnejším dojmom, ako obyčajná A4 a nemyslíme si, že by za to mohli iba pôsobivé bezrámové okná.

A5 Sportback okrem páru dverí totiž získala aj inde. Konkrétne je to dôležitých 6 centimetrov rázvoru, čo ovplyvnilo nielen priestrannosť interiéru, ale aj jazdné vlastnosti Sportbacku. K tým sa ale ešte prepracujeme. Spomínané zmeny v interiéri pocítia samozrejme cestujúci na zadných sedadlách, kam sa po novom nastupuje pohodlnejšie, vlastným párom dverí. Sú možno krátke a Céčkový stĺpik sa nachádza nebezpečne blízko, no nastupuje sa dovnútra s prijateľným komfortom. Miesto vzadu je najlepšie v oblasti kolien, tam ho nájdete dostatok, obmedzovať bude iba zvažujúca sa strecha, ktorú budú cítiť už aj osoby s výškou nad 185 centimetrov. Práve ale vďaka priestoru v oblasti kolien im nič nebude brániť posunúť sa o niečo nižšie a vyhnúť sa tak kontaktu so strechou. To, že dozadu má zmysel pozývať iba dvoch dospelých, alebo tri menšie deti si asi hovoriť nemusíme.

Svoje výhody neukryjú ani piate dvere. Tie sprístupňujú objemnejší batožinový priestor (480 litrov oproti 455 litrov A5 coupé), zároveň ale prinášajú aj väčšiu variabilitu. Nielen zväčšenou nakladacou hranou, ale tiež schopnosťou Sportbacku sklopením zadných sedadiel poskytnúť naozaj štedrý úložný priestor, ktorému v našom aute bránila iba mreža úpravy N1. Áno, vieme si ju otvoriť a umožniť tak transport nižším a dlhším predmetom, no podobná mreža v aute tejto kategórie stále pôsobí nepatrične. V Audi by si mali vybaviť potrebné povolenia v čo najkratšej možnej dobe a umožniť tak klientom nakupovať N1tkové vozidlá aj bez tohto nepraktického spoločníka.

K sľúbeným jazdným vlastnostiam po niekoľkých desiatkach kilometrov môžeme povedať jediné. Dlhší rázvor á-päťke pridal mierne na kultivovanosti a samotnú jazdu o niečo spríjemnil. Na druhú stranu, dynamický podvozok, ktorý nájdeme v zozname štandardnej výbavy bude asi rovnaký, ako v prípade coupé, čo nás privádza k jedinej výraznejšej chybe tohto auta. Príplatkové disky s pneumatikami 245/40/R18 jej pomohli azda ešte viac vyniknúť, no jazda v tomto aute bola príliš závislá o d kvality povrchu a na našich horších cestách bola vyslovene tvrdá. Na rozbitom povrchu do interiéru prechádzali nielen neželané zvuky, ale aj otrasy, ktoré z inak luxusného pocitu uberali veľkou lyžicou. Veríme, že príplatkový Audi Drive Select spolu s jeho ďalšími nevyhnutnými príplatkami by tento problém dokázal vyriešiť, no myslíme si, že toto auto by si zaslúžilo viac komfortu už v základnej výbave a bez nutných investícii v hodnote približne 2000EUR.

Je nám to trochu ľúto, pretože inak má nová A5 Sportback naozaj množstvo dobrých stránok. Spomínaný priestor, dokonca istý stupeň praktickosti spolu s elegantnou karosériou sa v tomto aute spája s cenou, ktorá je dokonca o viac, ako 800 eur nižšia, ako v prípade coupé, čo vo finále robí z tohto auta veľmi zaujímavú kúpu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Roman Luknár sa objaví v najnovšom filme série Smrtonosná pasca. V snímke A Good Day To Die Hard stvárni postavu ruského oligarchu.
pred 7 rokmi
Laureátkou literárnej ceny Anasoft litera za pôvodnú slovenskú prozaickú knihu vydanú v uplynulom roku sa stala Monika Kompaníková s knihou Piata loď.
pred 4 rokmi
KDH opakovane prichádza do parlamentu s návrhom, aby počas nedieľ a štátnych sviatkov boli zatvorené obchody.
pred 7 rokmi
Zostavili sme rebríček najstrašidelnejších vecí na svete. Ktorej sa najviac bojíte vy?
pred 4 rokmi
V armáde ide o život, no v láske o prežitie.
pred 5 rokmi
Netuší, že spustením hodín, ktoré idú dozadu, spúšťa vlastne aj neobyčajný ľudský príbeh...
pred 3 rokmi
Skupina zverejnila ďalšie ukážky.
pred 3 rokmi
Konečne posmrtná kompilácia, ktorá je pre fanúšikov a nie pre vypočítavosť vydavateľa.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT