Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. februára 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Alfa Romeo - MiTo

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.10.2008

Talianská Alfa nikdy nepatrila medzi moje srdcovky a na modely tejto značky som vždy pozeral tak trošku podozrievavo.
Alfa Romeo - MiTo
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Talianská Alfa nikdy nepatrila medzi moje srdcovky a na modely tejto značky som vždy pozeral tak trošku podozrievavo. Krása ich áut je nepopierateľná – aspoň pri niektorých modeloch– no obavy z povestnej spoľahlivosti južanských divochov ma vždy dostatočne odradili. MiTo to malo u mňa o niečo ľahšie. Taliani vždy vedeli ako na malé autá a už prvé fotky ma mimoriadne navnadili. Technika z už dlhší čas vyrábaného Grande Punta by mala mať všetky muchy vychytané a tak som netrpezlivo očakával prvé predstavenie.

Slovenské zastúpenie stiahlo do jedného miesta takmer všetky dostupné autá a tak nás hneď na privítanie čakalo asi osem malých trpaslíkov. Krásnych trpaslíkov, ktorým žiadna popoluška nechýbala, kľúče čakali pekne v zapalovaní. MiTo vyzeralo dobre už na prvých fotkách a rovnako pôsobí aj dnes, čo nie je vždy také jednoznačné. Automobilky rady uberajú z konceptov všetko pekné, no MiTo patrí medzi svetlejšie výnimky. Jeho dizajn pôsobí vskutku vypracovane a na pomery dnešných automobilov v tomto segmente aj nadčasovo. Obliny striedajúce sa s jednoduchými geometrickými tvarmi sľubujú trvácnosť a lákajú všetky pohľady. Alfa sa odviazala aj pri kolesách a tak si MiTo môžete obuť od atraktívnych 16 palcových kolies až po nádherné 18palcové ráfiky z prvých štúdii. Pri nich by sme si už neboli istí komfortom, ale o tom neskôr.

Z vonku je teda všetko v poriadku a inak to nevyzerá ani z vnútra. Svoj punťácky pôvod auto zamaskovať nedokáže, no aj pre nižší posed sa v aute cítite dobre. Sedíte dosť nízko a keď si nastavíte sedadlo aj volant do ideálnej polohy, dôvera k autu rastie ešte výraznejšie. Už na prvý pohľad badáme pomenej úložných priestorov a lakťová opierka nám pri uchopení riadiacej páky skôr zavadzia. Rýchlo ju ale odklápame a štartujeme. Volič D.N.A., ktorý nájdeme pekne v dosahu hneď za riadiacou pákou presúvame do polohy Dynamic a ide sa.. Motor reaguje spontánne a srší charakterom. Ten zvýrazňuje vkusný hudobný sprievod od výfuku mierne akusticky nafukujúc objem pohonnej jednotky. Tou je v tomto prípade prepĺňaná jedna-štvorka s výkonom 155 koní a vcelku solídnym krútiacim momentom 230Nm pri 3000 otáčkach. Motor sa s radosťou nechá vytáčať a po chvíli na budíkoch skáču už riadne vysoké cifry. Volant by mohol byť o pol-čísla menší, no s kolesami je v dobrom spojení a riadenie je priame. Potešila by lepšia informovanosť, no tej sa možno časom dočkáme v nejakom ostrejšom modeli. MiTo GTA znie celkom príťažlivo, uvidíme ale, čo na to automobilka. Testované vozidlo jazdilo na príplatkových sedemnásťpalcových diskoch s nie práve najvyšším profilom a tak jazda s nimi v patrila medzi tie tuhšie. Nevadí, je to predsa Cuore Sportivo. Jazdili sme väčšinou po cestách mimo mesta, kde práve takýto podvozok oceníte aj vďaka stabilite, ktorú malému autu udeľuje. A s naším potentným motorom priam potrebuje. K tomuto autu teda nemáme žiadne výhrady. Už tradične bolo vybavené maximálnou možnou výbavou a ak vás aj možnosti jeho podvozka prestanú baviť, stačí prepnúť do Normálu a užívať si kľudnej jazdy a zoznámiť sa s ovládacími tlačidlami, ktorých v okolí vodiča nájdeme dostatok.

Druhý kúsok, tentokrát v bielej farbe ukrýva pod kapotou malý naftový zázrak s výkonom 120 koní. Tie určite cítiť, no krútiaci moment s hodnotou 320Nm už od 1750 otáčok cítiť ešte viac a subjektívne auto s týmto motorom pôsobí veľmi svižne, pričom benzínová turbínka vám príliš neutečie. Common-rail je jeho stredným menom a tak do auta nepreniká žiaden nepríjemný rachot a motor aj zvukovo ladí so zvyškom auta. Do otáčok síce letí o niečo pomalšie a s menej príťažlivým zvukom, ako jeho prepĺňaný benzínový brat, no to nie je žiadnym prekvapením. Potešujúci je ale fakt, že motor nestráca výkon tak prudko, ako niektoré iné naftové agregáty a pokiaľ podržíte plyn dlhšie, ani za hranicou 3500 otáčok nedôjde ku žiadnemu zvädnutiu. Pri jazde o niečo ťažší motor cítiť iba zľahka a jazdné vlastnosti nijak zásadne netrpia. Auto tak ostáva veľmi dobre ovládateľne a zábavné rovnako, ako jeho ľahší súrodenec.

Na výsledný dojem si ešte pár dní budeme musieť počkať. Nové MiTo sa ale do mesta pravdepodobne teší a snáď sa nám podarí vyskúšať aj najslabšiu motorizáciu, od ktorej osobne očakávam aj najlepšie predaje . V každom prípade, MiTo je dôležité a hlavne dobré auto. Značke by mohlo priniesť nových zákazníkov a pomôcť aj s pozitívnym image, ktorý po niektorých ranách z minulosti nie je práve v najlepšej kondícii.

Ak aj toto auto nejaké nedostatky má – odpustíte mu ich poľahky, stačí totiž jediný pohľad do tých nevinných očí z nádhernej Alfy 8c a MiTo vás jednoducho opäť dostane. A nemusíte si hneď kupovať úsporný naftový motor, ktorý je z použitých agregátov najdrahší. O štyridsaťtisíc korún lacnejšia a nie o toľko pažravejšia prepĺňaná jedna-štvorka ostáva našou jasnou voľbou. No a v neposlednm rade, ak vám ide iba o vzhľad - rovnakú parádu urobíte aj s najlacnejším agregátom, pri ktorom vám k dobru, alebo na lepšiu výbavy ostane ešte sto-štyridsaťtisíc korún (v porovnaní s naftovým motorom). So základnou cenou 449 900Sk (14 933, 94EUR) za túto najslabšiu 78-koňovú jedna-štvorku síce stále nepôjde o predajný trhák, no ak si porovnáme jeho bohatú výbavu a hlavne, dokonalý vzhľad – vôbec nejde o výstrel do tmy..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Softvér za 1,3 milióna eur zaradia do výučby od akademického roka 2012/2013
pred 5 rokmi
Prvý hraný film oceňovaného dokumentaristu Jara Vojteka autenticky zobrazuje pokrivené rodinné vzťahy aj fakt, že s najbližšími sme si najbližší, aj keď to niekedy nezvládame.
pred 5 rokmi
Túto Agathu Christie ste zaručene ešte nečítali. Pretože je absolútne nová a podľa Washington Postu vynikajúco evokuje štýl samotnej Agathy Christie.
pred 5 rokmi
Rapper Fetty Wap oslavuje aktuálne na európskom kontinente úspech so skladbou Trap Queen.
pred 11 rokmi
Leto je ideálnym obdobím na spomienky. Uvoľnená letná atmosféra je fantastickou príležitosťou pozrieť sa na hudobnú tvorbu...
pred 7 rokmi
Ničivé otrasy zasiahli v máji región Emilia-Romagna, kde po sebe zanechali 27 mŕtvych a obrovské materiálne škody.
pred 7 rokmi
Britský herec svojho mladšieho kolegu vychválil vo svojej najnovšej knihe Bond on Bond.
pred 6 rokmi
Zvuková stopa, ktorú nahral tím z University of Salford v Inchindownských tuneloch neďaleko škótskeho mesta Invergordon, mala 112 sekúnd

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT