Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Alfa Romeo - MiTo

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.10.2008

Talianská Alfa nikdy nepatrila medzi moje srdcovky a na modely tejto značky som vždy pozeral tak trošku podozrievavo.
Alfa Romeo - MiTo
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Talianská Alfa nikdy nepatrila medzi moje srdcovky a na modely tejto značky som vždy pozeral tak trošku podozrievavo. Krása ich áut je nepopierateľná – aspoň pri niektorých modeloch– no obavy z povestnej spoľahlivosti južanských divochov ma vždy dostatočne odradili. MiTo to malo u mňa o niečo ľahšie. Taliani vždy vedeli ako na malé autá a už prvé fotky ma mimoriadne navnadili. Technika z už dlhší čas vyrábaného Grande Punta by mala mať všetky muchy vychytané a tak som netrpezlivo očakával prvé predstavenie.

Slovenské zastúpenie stiahlo do jedného miesta takmer všetky dostupné autá a tak nás hneď na privítanie čakalo asi osem malých trpaslíkov. Krásnych trpaslíkov, ktorým žiadna popoluška nechýbala, kľúče čakali pekne v zapalovaní. MiTo vyzeralo dobre už na prvých fotkách a rovnako pôsobí aj dnes, čo nie je vždy také jednoznačné. Automobilky rady uberajú z konceptov všetko pekné, no MiTo patrí medzi svetlejšie výnimky. Jeho dizajn pôsobí vskutku vypracovane a na pomery dnešných automobilov v tomto segmente aj nadčasovo. Obliny striedajúce sa s jednoduchými geometrickými tvarmi sľubujú trvácnosť a lákajú všetky pohľady. Alfa sa odviazala aj pri kolesách a tak si MiTo môžete obuť od atraktívnych 16 palcových kolies až po nádherné 18palcové ráfiky z prvých štúdii. Pri nich by sme si už neboli istí komfortom, ale o tom neskôr.

Z vonku je teda všetko v poriadku a inak to nevyzerá ani z vnútra. Svoj punťácky pôvod auto zamaskovať nedokáže, no aj pre nižší posed sa v aute cítite dobre. Sedíte dosť nízko a keď si nastavíte sedadlo aj volant do ideálnej polohy, dôvera k autu rastie ešte výraznejšie. Už na prvý pohľad badáme pomenej úložných priestorov a lakťová opierka nám pri uchopení riadiacej páky skôr zavadzia. Rýchlo ju ale odklápame a štartujeme. Volič D.N.A., ktorý nájdeme pekne v dosahu hneď za riadiacou pákou presúvame do polohy Dynamic a ide sa.. Motor reaguje spontánne a srší charakterom. Ten zvýrazňuje vkusný hudobný sprievod od výfuku mierne akusticky nafukujúc objem pohonnej jednotky. Tou je v tomto prípade prepĺňaná jedna-štvorka s výkonom 155 koní a vcelku solídnym krútiacim momentom 230Nm pri 3000 otáčkach. Motor sa s radosťou nechá vytáčať a po chvíli na budíkoch skáču už riadne vysoké cifry. Volant by mohol byť o pol-čísla menší, no s kolesami je v dobrom spojení a riadenie je priame. Potešila by lepšia informovanosť, no tej sa možno časom dočkáme v nejakom ostrejšom modeli. MiTo GTA znie celkom príťažlivo, uvidíme ale, čo na to automobilka. Testované vozidlo jazdilo na príplatkových sedemnásťpalcových diskoch s nie práve najvyšším profilom a tak jazda s nimi v patrila medzi tie tuhšie. Nevadí, je to predsa Cuore Sportivo. Jazdili sme väčšinou po cestách mimo mesta, kde práve takýto podvozok oceníte aj vďaka stabilite, ktorú malému autu udeľuje. A s naším potentným motorom priam potrebuje. K tomuto autu teda nemáme žiadne výhrady. Už tradične bolo vybavené maximálnou možnou výbavou a ak vás aj možnosti jeho podvozka prestanú baviť, stačí prepnúť do Normálu a užívať si kľudnej jazdy a zoznámiť sa s ovládacími tlačidlami, ktorých v okolí vodiča nájdeme dostatok.

Druhý kúsok, tentokrát v bielej farbe ukrýva pod kapotou malý naftový zázrak s výkonom 120 koní. Tie určite cítiť, no krútiaci moment s hodnotou 320Nm už od 1750 otáčok cítiť ešte viac a subjektívne auto s týmto motorom pôsobí veľmi svižne, pričom benzínová turbínka vám príliš neutečie. Common-rail je jeho stredným menom a tak do auta nepreniká žiaden nepríjemný rachot a motor aj zvukovo ladí so zvyškom auta. Do otáčok síce letí o niečo pomalšie a s menej príťažlivým zvukom, ako jeho prepĺňaný benzínový brat, no to nie je žiadnym prekvapením. Potešujúci je ale fakt, že motor nestráca výkon tak prudko, ako niektoré iné naftové agregáty a pokiaľ podržíte plyn dlhšie, ani za hranicou 3500 otáčok nedôjde ku žiadnemu zvädnutiu. Pri jazde o niečo ťažší motor cítiť iba zľahka a jazdné vlastnosti nijak zásadne netrpia. Auto tak ostáva veľmi dobre ovládateľne a zábavné rovnako, ako jeho ľahší súrodenec.

Na výsledný dojem si ešte pár dní budeme musieť počkať. Nové MiTo sa ale do mesta pravdepodobne teší a snáď sa nám podarí vyskúšať aj najslabšiu motorizáciu, od ktorej osobne očakávam aj najlepšie predaje . V každom prípade, MiTo je dôležité a hlavne dobré auto. Značke by mohlo priniesť nových zákazníkov a pomôcť aj s pozitívnym image, ktorý po niektorých ranách z minulosti nie je práve v najlepšej kondícii.

Ak aj toto auto nejaké nedostatky má – odpustíte mu ich poľahky, stačí totiž jediný pohľad do tých nevinných očí z nádhernej Alfy 8c a MiTo vás jednoducho opäť dostane. A nemusíte si hneď kupovať úsporný naftový motor, ktorý je z použitých agregátov najdrahší. O štyridsaťtisíc korún lacnejšia a nie o toľko pažravejšia prepĺňaná jedna-štvorka ostáva našou jasnou voľbou. No a v neposlednm rade, ak vám ide iba o vzhľad - rovnakú parádu urobíte aj s najlacnejším agregátom, pri ktorom vám k dobru, alebo na lepšiu výbavy ostane ešte sto-štyridsaťtisíc korún (v porovnaní s naftovým motorom). So základnou cenou 449 900Sk (14 933, 94EUR) za túto najslabšiu 78-koňovú jedna-štvorku síce stále nepôjde o predajný trhák, no ak si porovnáme jeho bohatú výbavu a hlavne, dokonalý vzhľad – vôbec nejde o výstrel do tmy..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Perá, Tašky, Dáždniky, Textil, Tričká, šiltovky...
Ekologicky nezávadný webhosting, registrácia do...



Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...


158 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 58.40 m2
2 520.00 € /mesiac
Na prenájom výrobný priestor, rozloha 420 m2
800.00 € /mesiac
Na prenájom rodinný dom, rozloha 100 m2, novost...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Mimoriadne precízna produkcia, odvaha riskovať, nezameniteľný hlas a prekvapivé spojenia v celkovom zvuku robia z albumu The Origin Of Love jedno z najväčších prekvapení tohtoročnej hudobnej jesene.
pred 4 rokmi
Fanúšikovia Empire Of The Sun museli byť poriadne trpezliví. Austrálske duo si totiž medzi svojim debutovým albumom a jeho nasledovníkom nechalo päťročný odstup.
pred 5 rokmi
Francúzska verejnosť je síce celkovo rozdelená, no tesná väčšina opýtaných sa vyjadrila za odchod Spojeného kráľovstva z bloku po minulotýždňovom prelomovom prejave britského premiéra.
pred 5 rokmi
Predmety slovenský jazyk a literatúra a slovenský jazyk a slovenská literatúra si neúspešní maturanti písomne zopakujú 3. septembra, cudzie jazyky 4. septembra, matematiku a maďarský jazyk a literatúru 5. septembra.
pred 5 rokmi
Jeho priaznivci si videoklip môžu pozrieť len tak, že si ho stiahnu z webstránky 3rdeyegirl.com za poplatok 1,77 amerického dolára (v prepočte zhruba 1,32 eura).
pred 6 rokmi
Prvýkrát v histórii prekročil hranicu jednej miliardy v apríli tohto roka.
pred 5 rokmi
Autor Ján Lacika sa už dlhé roky venuje krajinárskej fotografii, tvorbe máp a písaniu populárno-náučnej a turistickej literatúry.
pred 5 rokmi
Švajčiarsko patrí k najbohatším krajinám Európy, no svojim obyvateľom neposkytuje len vysokú životnú úroven, ale aj unikátne prírodné a kultúrne bohatstvo.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT