Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Alfa Romeo - MiTo

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.10.2008

Talianská Alfa nikdy nepatrila medzi moje srdcovky a na modely tejto značky som vždy pozeral tak trošku podozrievavo.
Alfa Romeo - MiTo
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Talianská Alfa nikdy nepatrila medzi moje srdcovky a na modely tejto značky som vždy pozeral tak trošku podozrievavo. Krása ich áut je nepopierateľná – aspoň pri niektorých modeloch– no obavy z povestnej spoľahlivosti južanských divochov ma vždy dostatočne odradili. MiTo to malo u mňa o niečo ľahšie. Taliani vždy vedeli ako na malé autá a už prvé fotky ma mimoriadne navnadili. Technika z už dlhší čas vyrábaného Grande Punta by mala mať všetky muchy vychytané a tak som netrpezlivo očakával prvé predstavenie.

Slovenské zastúpenie stiahlo do jedného miesta takmer všetky dostupné autá a tak nás hneď na privítanie čakalo asi osem malých trpaslíkov. Krásnych trpaslíkov, ktorým žiadna popoluška nechýbala, kľúče čakali pekne v zapalovaní. MiTo vyzeralo dobre už na prvých fotkách a rovnako pôsobí aj dnes, čo nie je vždy také jednoznačné. Automobilky rady uberajú z konceptov všetko pekné, no MiTo patrí medzi svetlejšie výnimky. Jeho dizajn pôsobí vskutku vypracovane a na pomery dnešných automobilov v tomto segmente aj nadčasovo. Obliny striedajúce sa s jednoduchými geometrickými tvarmi sľubujú trvácnosť a lákajú všetky pohľady. Alfa sa odviazala aj pri kolesách a tak si MiTo môžete obuť od atraktívnych 16 palcových kolies až po nádherné 18palcové ráfiky z prvých štúdii. Pri nich by sme si už neboli istí komfortom, ale o tom neskôr.

Z vonku je teda všetko v poriadku a inak to nevyzerá ani z vnútra. Svoj punťácky pôvod auto zamaskovať nedokáže, no aj pre nižší posed sa v aute cítite dobre. Sedíte dosť nízko a keď si nastavíte sedadlo aj volant do ideálnej polohy, dôvera k autu rastie ešte výraznejšie. Už na prvý pohľad badáme pomenej úložných priestorov a lakťová opierka nám pri uchopení riadiacej páky skôr zavadzia. Rýchlo ju ale odklápame a štartujeme. Volič D.N.A., ktorý nájdeme pekne v dosahu hneď za riadiacou pákou presúvame do polohy Dynamic a ide sa.. Motor reaguje spontánne a srší charakterom. Ten zvýrazňuje vkusný hudobný sprievod od výfuku mierne akusticky nafukujúc objem pohonnej jednotky. Tou je v tomto prípade prepĺňaná jedna-štvorka s výkonom 155 koní a vcelku solídnym krútiacim momentom 230Nm pri 3000 otáčkach. Motor sa s radosťou nechá vytáčať a po chvíli na budíkoch skáču už riadne vysoké cifry. Volant by mohol byť o pol-čísla menší, no s kolesami je v dobrom spojení a riadenie je priame. Potešila by lepšia informovanosť, no tej sa možno časom dočkáme v nejakom ostrejšom modeli. MiTo GTA znie celkom príťažlivo, uvidíme ale, čo na to automobilka. Testované vozidlo jazdilo na príplatkových sedemnásťpalcových diskoch s nie práve najvyšším profilom a tak jazda s nimi v patrila medzi tie tuhšie. Nevadí, je to predsa Cuore Sportivo. Jazdili sme väčšinou po cestách mimo mesta, kde práve takýto podvozok oceníte aj vďaka stabilite, ktorú malému autu udeľuje. A s naším potentným motorom priam potrebuje. K tomuto autu teda nemáme žiadne výhrady. Už tradične bolo vybavené maximálnou možnou výbavou a ak vás aj možnosti jeho podvozka prestanú baviť, stačí prepnúť do Normálu a užívať si kľudnej jazdy a zoznámiť sa s ovládacími tlačidlami, ktorých v okolí vodiča nájdeme dostatok.

Druhý kúsok, tentokrát v bielej farbe ukrýva pod kapotou malý naftový zázrak s výkonom 120 koní. Tie určite cítiť, no krútiaci moment s hodnotou 320Nm už od 1750 otáčok cítiť ešte viac a subjektívne auto s týmto motorom pôsobí veľmi svižne, pričom benzínová turbínka vám príliš neutečie. Common-rail je jeho stredným menom a tak do auta nepreniká žiaden nepríjemný rachot a motor aj zvukovo ladí so zvyškom auta. Do otáčok síce letí o niečo pomalšie a s menej príťažlivým zvukom, ako jeho prepĺňaný benzínový brat, no to nie je žiadnym prekvapením. Potešujúci je ale fakt, že motor nestráca výkon tak prudko, ako niektoré iné naftové agregáty a pokiaľ podržíte plyn dlhšie, ani za hranicou 3500 otáčok nedôjde ku žiadnemu zvädnutiu. Pri jazde o niečo ťažší motor cítiť iba zľahka a jazdné vlastnosti nijak zásadne netrpia. Auto tak ostáva veľmi dobre ovládateľne a zábavné rovnako, ako jeho ľahší súrodenec.

Na výsledný dojem si ešte pár dní budeme musieť počkať. Nové MiTo sa ale do mesta pravdepodobne teší a snáď sa nám podarí vyskúšať aj najslabšiu motorizáciu, od ktorej osobne očakávam aj najlepšie predaje . V každom prípade, MiTo je dôležité a hlavne dobré auto. Značke by mohlo priniesť nových zákazníkov a pomôcť aj s pozitívnym image, ktorý po niektorých ranách z minulosti nie je práve v najlepšej kondícii.

Ak aj toto auto nejaké nedostatky má – odpustíte mu ich poľahky, stačí totiž jediný pohľad do tých nevinných očí z nádhernej Alfy 8c a MiTo vás jednoducho opäť dostane. A nemusíte si hneď kupovať úsporný naftový motor, ktorý je z použitých agregátov najdrahší. O štyridsaťtisíc korún lacnejšia a nie o toľko pažravejšia prepĺňaná jedna-štvorka ostáva našou jasnou voľbou. No a v neposlednm rade, ak vám ide iba o vzhľad - rovnakú parádu urobíte aj s najlacnejším agregátom, pri ktorom vám k dobru, alebo na lepšiu výbavy ostane ešte sto-štyridsaťtisíc korún (v porovnaní s naftovým motorom). So základnou cenou 449 900Sk (14 933, 94EUR) za túto najslabšiu 78-koňovú jedna-štvorku síce stále nepôjde o predajný trhák, no ak si porovnáme jeho bohatú výbavu a hlavne, dokonalý vzhľad – vôbec nejde o výstrel do tmy..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 3 rokmi
Tradičné a kultové retroautobusy sa na cesty Slovenskom vydali 1. júla a počas leta navštívili až 33 miest.
pred 5 rokmi
S použitím doteraz nezverejnených fotografií a záberov mapuje oscarový režisér Martin Scorsese život Georgea Harrisona v osobnom filme.
pred 6 rokmi
Expremiérka Iveta Radičová by chcela do konca roka vydať knihu svojich reflexií na politiku. Kniha má byť úvahou nad 21. storočím.
pred 6 rokmi
K symbolickým znameniam patria najmä vizuálne znaky či symboly, ktoré nesú nejaký význam, symboliku alebo posolstvo. Častokrát majú dlhú históriu, ich význam sa v priebehu rokov traduje.
pred 7 rokmi
Magická hlbočina (Le Grand Blue) francúzskeho režiséra Luca Bessona je vlastne akýsi kultový filmový román, zaznamenávajúci najdôležitejšie hodnoty v živote konkrétneho človeka.
pred 5 rokmi
Vlastník a prevádzkovateľ celosvetovo známeho zábavného parku si dával protizákonne preverovať potenciálnych záujemcov o prácu.
pred 5 rokmi
Pôvodne mala mať snímka režiséra Zacka Snydera premiéru v júli 2015.
pred 10 rokmi
Sympatická blondína je v súčasnosti v siedmom nebi.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT