Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 24. mája 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Alfa Romeo 166 2.4 JTD Sportronic

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.10.2004

Kozmetickou zmenou prednej fazóny vlajková loď automobilky Alfa Romeo umne zamaskovala svoj vek a získala tak väčšiu vážnosť.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD Sportronic
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Kozmetickou zmenou prednej fazóny vlajková loď automobilky Alfa Romeo umne zamaskovala svoj vek a získala tak väčšiu vážnosť. Jej roky si preto uvedomíte až po nastúpení do interiéru. Napríklad palubná doska viditeľne nepatrí medzi najmladšie, hoci je prehľadná a vyrobená z hodnotne pôsobiacich materiálov. Odslúžené roky nezaprú ani výplne dverí a stredová konzola. A tak najviac radosti nám interiér spôsobil svojou bohatou výbavou (vrátane koženého čalúnenia) a perfektnými prednými sedadlami, ktoré si zaslúžia absolutórium za veľkosť, vynikajúci tvar a optimálnu tuhosť sedákov i operadiel. Na zadných sedadlách sa tiež sedí veľmi príjemne, k čomu prispieva lavica tvarovo pripomínajúca dve pohodlné kreslá.

Batožinový priestor objemu 490 l má veľký nakladací otvor ale jeho imidž kladného hrdinu kazí vysoká nakladacia hrana. Navyše rátať nemôžete ani so sklápaním zadného operadla, čo by vám aspoň čiastočne vynahradil chýbajúci otvor na prestrčenie lyží. Z nedostatkov spomeňme neexistujúce tlačidlo alebo tiahlo na uvoľnenie veka batožinového priestoru z miesta vodiča. Otvárať sa dá len tlačidlom v kľúči čo znamená, že vždy musíte najprv vypnúť motor a vystúpiť, lebo na signál vysielaný z kľúča zasunutého v zapaľovaní veko nereaguje.

Výhrady sme mali aj k bixenónovým reflektorom, ktoré svietili priveľmi nízko - akoby im chýbala automatická regulácia výšky svetelných lúčov. Naopak plnými dúškami sme si užívali vynikajúco tvarovaný trojramenný športový volant známy z modelov GTA ako aj veľmi presné a najmä kľudné riadenie. Prenos rázov a vibrácií do riadenia, ktorý sme často kritizovali v menších modeloch Alfa Romeo 147, 156 a Fiat Stilo nami testovaná vlajková loď nepozná. Jej jazdné vlastnosti sú vydarenou kombináciou agilného a bezpečného správania so solídnym komfortom pérovania. Napriek 17-palcovým nízkoprofilovým pneumatikám si vozidlo zachováva komfort pruženia na vysokej úrovni. Cez nerovnosti sa preplaví ako luxusný koráb, ale v ostro prechádzaných zákrutách dodržuje vopred zvolenú stopu a vďaka spomínanému presnému riadeniu vozidlo bleskurýchlo reaguje aj na najmenšie pohyby volantom. Horšie je to už s priveľmi malým natočením predných kolies, ktoré komplikuje manévrovanie s vozidlom v obmedzenom priestore.

Dva najdôležitejšie dôvody, pre ktoré sme vlastne inovovanú Alfu 166 testovali, sa ukrývaju pod prednou kapotou. Sú nimi 2,4-litrový turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva Common Rail najnovšej generácie a nová 5-stupňová automatická prevodovka. Už samotný zvuk naftového 20-ventilového päťvalca Multijet prudko zrýchli tep každého zarytého fanúšika "športových sŕdc". Konštruktéri si totiž veľmi dali záležať na tom, aby aj ich naftové motory dokázali svojím jedinečným zvukovým zafarbením chytiť rovnako za srdce ako známe benziňáky Twinspark či očarujúci 3,2-litrový šesťvalec. Nádherná hudba päťvalcového orchestra je však len jednou z predností nového naftového svalnáča 2,4 JTD. O jeho kvalitách vás viac presvedčí mimoriadne vyspelá kultúra chodu, priaznivo nízka spotreba 7,8 l nafty na 100 km a v neposlednom rade výkon 129 kW/175 k pri 4000 ot/min a najmä vysoký krútiaci moment, ktorý hoci bol kvôli 5-stupňovej automatickej prevodovke znížený z 385 na 330 Nm, udeľuje 1,5 t vážiacej limuzíne rýdzo športový charakter.

Z 0 na 100 km/h s ním Alfa 166 šprintuje za 8,9 s a ručička tachometra sa zastaví na hodnote 218 km/h. Športovejšie založeným vodičom by som však namiesto 5-stupňového automatu odporúčal 6-stupňový manuál, lebo pri sekvenčnom radení prevodovka Sportronic reaguje na pokyny vodiča so značným časovým oneskorením. Automatický režim je oveľa presvedčivejší a preto sme ho využívali častejšie. Pomerne rýchlo sa dokáže prispôsobiť jazdnému štýlu vodiča. Sám si vie dokonca aj podradiť (navyše s medziplynom) a motorom tak krásne pribrzdiť.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Šiesty ročník obľúbeného východoslovenského festivalu prináša niekoľko veľkých zmien.
pred 7 rokmi
Turistom pomohli v 275 prípadoch. Spolupracovali aj pri procesných úkonoch so zadržanými slovenskými občanmi v Šibeniku, Poreči či Crikvenici
pred 7 rokmi
Od 15. do 20. októbra budú mať žiaci z vybraných materských a základných škôl možnosť bližšie spoznať jednotlivé chute a význam zdravého stravovania.
pred 8 rokmi
Samsung predstavuje Samsung Omnia W, prvý inteligentný telefón, ktorý využíva poslednú verziu Microsoft Windows Phone 7.5 Mango.
pred 9 rokmi
David Guetta je momentálne kráľom diskoték a jeho album One Love ašpiruje na titul najlepšej tanečnej platne posledného obdobia.
pred 8 rokmi
Občianske združenie CML Life upozorňuje na to, že sa o chronickej myelocytovej leukémii šíria rôzne mýty
pred 7 rokmi
Škótsky spevák a skladateľ Midge Ure (59) sa preslávil hlavne ako líder skupiny Ultravox, ktorá patrila medzi najpopulárnejšie skupiny 80-tych rokov.
pred 3 rokmi
Na Blu ray vychádza piaty diel Terminátora s podtitulom Genisys.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT