Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 09. júla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

3000 kilometrov s: Škoda Superb Combi 2.0TDi CR

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 10.03.2010

Autosalón v Ženeve je jedna z udalostí, ktoré si nemôžeme nechať utiecť.
3000 kilometrov s: Škoda Superb Combi 2.0TDi CR
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Autosalón v Ženeve je jedna z udalostí, ktoré si nemôžeme nechať utiecť. Nie je to vôbec blízko, 1100km približne, ak zarátame aj blúdenie za ubytovaním a tak sa vždy snažíme si cestu spríjemniť aspoň autom, ktorým sa tam vyberieme. Podmienky sú jasné. Auto musí byť pohodlné, priestranné a ak má naftový motor, je to ideálna kombinácia. Tento rok sme mali pri výbere šťastie a za naše auto musíme poďakovať ústretovej Škodovke, ktorá nám ponúkla Superb Combi s dvojlitrovým tédéíčkom a navyše aj déesgéčkom. Luxus.

Priestor Superbu oceníte už pri balení. Tej batožiny by pre dve osoby nebolo až tak veľa, keby sme neplánovali náš pobyt predĺžiť na 7dní a zobrať so sebou okrem počítačov a foťákov aj lyže. Aha, a ešte Pagiho. Fotografa a nášho dobrého kamaráta, ktorý prispel aj k ideálnemu rozloženiu váhy a tak sme nemali iba ťažší naftový motor vpredu, ale aj o niečo viac vzadu ťažšieho Pagiho. Napriek tomu – ako môžete vidieť aj na fotkách sme sa do auta bez problémov pomestili a stále ostávalo jedno luxusné miesto vzadu voľné. Ten, kto v Superbe nikdy nesedel, nepochopí. Ak sedíte vzadu, na vodiča musíte kričať, aby vás počul. Hluk nie je problém – skôr tá vzdialenosť. Pre ilustráciu je dobré sadnúť si aj dopredu a pozrieť sa na batožinový priestor, ktorý pripomína už prívesný vozík. Nie, naozaj nepreháňame, priestorovo ide o fantastické auto, najmä na dĺžku. Do šírky je Superb o trošku skromnejší, pre štyroch ľudí ale ide o stále obrovské miesto pre pobyt aj na dlhšie cesty.

Mne toto privilégium ale nebolo dopriate a tak som väčšinu cesty spoznával Superb Combi z miesta veliteľského, pri krútení kormidlom. Volant Superbu sa dobre drží, malinkou vadou sú tlačidlá pre ovládanie hlasitosti rádia a palubného počítača, ktoré tým, že vystupujú dosť z povrchu volantu, sa veľmi ľahko najmä pri parkovaní a rýchlom otáčaní volantu zvyknú zapojiť do tejto činnosti. To ale môžem s kľudným svedomím hodiť aj na moje nemotorné ruky. V každom prípade, cestovanie v Superbe je rozhodne nadštandardné. Dané je to priestorom okolo vás, dobrými sedadlami, ale tiež výbavou (rádio s CD a SD vstupmi padne vhod)a konečne aj adekvátnymi plastmi a povrchmi, ktorých sa dotýkate. Bledá farba sa sem veľmi hodí, no jej povesť je pravdivá a už po pár dňoch na dverách vidno malé stopy našich rúk. Ešte maličkosť – podsvietenie tlačidiel na stredovom paneli je zelenkavé, čo síce korešponduje s farbami značky, ale myslíme si, že ak by bolo biele – také ako na budíkoch s ukazovateľmi rýchlosti, autu by to dodalo ešte luxusnejší nádych.

Pocity spoza volantu nie sú nijak výrazné, ide predsa o veľkú limuzínu s dlhočizným rázvorom, z čoho vyplýva hneď niekoľko vecí. Tak za prvé, podvozok dobre tlmí nerovnosti väčšie i menšie, jazda je poddajná a príjemná. Za druhé, vozidlo pri vyšších rýchlostiach (nad 160-170kmh) mierne pláva a vyžaduje neustále pevnú ruku na volante a prípadné korekcie. Ďalšie informácie už cez volant nedostanete, o kvalite povrchu budete skôr počuť, ako ho cítiť. Naftový motor s výkonom 125kW (170koní) si veľmi dobre rozumel aj DSG prevodovkou, tá radila okamžite a veľmi intuitívne a niekedy skôr, ako by sme aj čakali. Určite jej prácu hodnotíme vysoko pozitívne, na dlhé cesty i časté poskakovanie v meste je výborná. Na diaľniciach sme si ale väčšinou preradili do manuálneho módu, aby zbytočne pri predbiehaní nepodraďovala a využívala krútiaci moment, ktorého má v zásobe dostatok. To platí ale pre väčšinu prevodoviek rovnako. Motor bol inak veľmi tichý a dostatočne výkonný aj pri plne naloženom aute, s jeho spotrebou to bolo rôznorodé. Pri plnom nasadení síce priemerná spotreba hovorila o 7ich litroch, avšak prvé tankovanie sme absolvovali tesne po prekonaní 600 kilometrov (nádrž je 60litrová). Pri pomalšej jazde mimo diaľnic a s iba 2 osobami na palube sme naopak dosiahli rekordnej spotreby 4.7litra na 100kilometrov, ktorú sa nám podarilo udržať pomerne dlho. V meste aj pri pomalšej jazde počítajte s priemerom okolo 6.5 litra a pri ceste nazad, kedy sme boli o jednu osobu ľahší nám vyšla 6.7, pričom na nádrž sme urobili približne 700 diaľničných kilometrov (pri rýchlostiach od 140 do170kmh). Predpokladáme, že spotreba môže ešte klesnúť po nabehaní viacerých kilometrov, no vplyv na ňu malo aj zaťaženie vozidla jednak posádkou, ale i výbavou, ktorá v našom prípade zahŕňala takmer všetky položky a navyše aj obrovskú panoramatickú strechu.

Superb Combi je výborné auto, ktoré ponúka priam absurdne veľa miesta, slušné jazdné vlastnosti a príjemné prostredie na život. 3000 kilometrov s týmto autom utiekli ako voda a zanechali v nás veľmi dobrý dojem. Pokiaľ sa vám zdá cena nášho konkrétneho auta privysoká (s príplatkovou výbavou sa vyšplhala až na 43 827EUR), stačí sa poobzerať v cenníku, v ktorom sa dajú nájsť aj prístupnejšie modely. Pre tých, ktorí budú s autom jazdiť väčšinou po meste bude postačovať aj najslabší motor s objemom 1.4litra, kultivovaný a veľmi tichý je aj motor s objemom 1.8litra, alebo ideálny stred – naftový dvojliter s výkonom 140koní. Nech už sa rozhodnete pre akýkoľvek motor – nezabudnite si priplatiť za automatické otváranie kufra. Ak vás totiž čaká častejšia manipulácia s batožinou, ide o nenahraditeľného pomocníka.
 
Vítame:
- Komfortné jazdné vlastnosti
- Kultivovaný naftový agregát
- Priestor, obrovský priestor
- Elektrické otváranie kufra

Chýba nám:
- Lepšia reálna spotreba
- Rýchlejšia navigácia a podpora viac ako 2GB SD kariet
- Viac odhlučnený podvozok
- Zaujímavejšia cenová politika




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Britská chlapčenská formácia JLS sa rozpadla. Jej členovia to oznámili na svojej oficiálnej webstránke.
pred 13 rokmi
Ak uvažujeme o počte opakovaní (čiže počte opakovaní cvičenia za sebou bez prerušenia), predpokladá sa práca so submaximálnym odporom.
pred 8 rokmi
Užívateľov vzdialeného prístupu do elektronických databáz Slovenskej lekárskej knižnice pribúda.
pred 5 rokmi
Ministerstvo zdravotníctva chce zaviesť ochranné prvky, ktoré nezvýšia cenu receptu pre lekára a zdravotnícke zariadenie
pred 8 rokmi
Príbeh osudovej a zakázanej lásky Fliegauf zasadil do veľmi blízkej budúcnosti, čo mu umožnilo rafinovane využiť aj prvky science fiction.
pred 8 rokmi
Politici budú hovoriť o rozdelení postov v NR SR i podpore zákonov.
pred 7 rokmi
Je to v podstate životopisný film o „komediantovi“ zo sedemdesiatych rokov minulého storočia, kedy už mal však niekoľko dekád života za sebou. Tú poslednú dekádu jeho trblietavého, no nie vždy ideálneho „prežívania“ približuje práve tento film.
pred 8 rokmi
Ocenené Dejiny slovenskej drámy 20. storočia prinášajú portréty známych i menej známych dramatikov, ktorí ovplyvnili vývoj slovenskej drámy.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT