Limuzína Suzuki Kizashi existuje aj v prevedení s poháňanými všetkými kolesami.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Limuzína Suzuki Kizashi existuje aj v prevedení s poháňanými všetkými kolesami. Je to prvý pokus japonského špecialistu na malé a terénne automobily preniknúť do strednej triedy. A Suzuki Kizashi 4x4 má čo ponúknuť: je to dynamická limuzína, ktorá sa nezľakne ani ťažkých zimných podmienok. Pohon na všetky štyri kolesá je kombinovaný bezstupňovou automatickou prevodovkou.
Suzuki Kizashi 4x4 sa vzhľadom neodlišuje od svojho súrodenca s poháňanými iba prednými kolesami. Okrem vonkajších rozmerov 4 650 x 1 820 x 1 470 mm (dĺžka x šírka x výška) si sedan zachováva aj variabilitu a objem batožinového priestoru (461 litrov). Rovnaké platí aj pre motor – štvorvalec 2,4 l s výkonom 131 kW / 178 k pri 6 500 ot/min. a krútiacim momentom 230 Nm pri 4 000 ot/min., ktorý spĺňa kritéria normy Euro 5.
Čo prezrádza model s poháňanými všetkými kolesami je radiaca páka bezstupňovej prevodovky CVT na stredovej konzole – prednokolky sú vybavené šesťstupňovou mechanickou prevodovkou. Aj páčky pod volantom, ktorými sa dá voliť šesť simulovaných prevodových stupňov nájdeme iba u
Suzuki Kizashi 4x4.
Hoci má
Suzuki Kizashi 4x4 poháňané všetky štyri kolesá, neznamená to, že ich má poháňané permanentne. Pri normálnych podmienkach je poháňaná iba predná naprava. Až keď vodič tlačidlom na ľavej strane pod volantom aktivuje pohon 4x4, elektromagnetická lamelová spojka delí krútiaci moment motora najprv na kolesá prednej napravy a keď senzory inteligentného pohonu 4x4 (i-AWD) zaregistrujú preklz, pripojí aj kolesá zadnej napravy
Kombinácia pohonu štyroch kolies a prevodovky CVT sa u
Suzuki Kizashi 4x4 s celkovou hmotnosťou 1 700 kg prejavila znížením dynamických parametrov: maximálna rýchlosť klesla z 215 km/h pri modeli s poháňanou iba prednou napravou na 205 km/h u štvorkolky; zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 8,8 sekundy (predný pohon 7,8 sekundy). Spotreba je 8,3 l na 100 km (emisie CO2 191 g/km).