Exkluzívna pokroková technológia vyhradená pre 918 exemplárov
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Štuttgartská automobilka Porsche začala dňa 21.03.2011 predaj super športového kupé 918 Spyder s inovatívnym pohonom Plug-in-Hybrid. Po prekvapujúcej priaznivej odozve, ktorú vyvolalo predstavenie koncepčnej štúdie na ženevskom autosalóne 2011, vývoj sériového prevedenia beží na plné obrátky. Jedinečná hybridná technológia Porsche 918 Spyder sľubuje priemernú spotrebu len 3,0 litre na 100 km.
Jeho spaľovací motor V8 s výkonom 368 kW / 500 k je podporovaný dvojicou elektromotorov s súčtovým výkonom 160 kW / 218 k.
Porsche 918 Spyder sa dá už teraz objednať za cenu 768.026 eur vrátane dane. Aby sa zabezpečila exkluzivita 918 Spyder, dvojmiestne kupé vznikne maximálne v počte 918 kusov. Výroba 918 Spyder začne 18. septembra 2013 v Zuffenhausene; dodávky prvým zákazníkom sa uskutočnia v novembri 2013.
“...zrýchlenie z 0 na 100 km za 3,2 sekundy...
„
Sériový
Porsche 918 Spyder využíva dizajnové prvky Carrera GT, pretekárskeho špeciálu 917 a RS Spyder a je tvarovo veľmi spriaznený s koncepčnou štúdiou z roku 2010. Na rozdiel od štúdie bude sériové prevedenie monokok mať z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CfK) a odnímateľný strešný panel, ktorý sa dá ručne odložiť batožinového priestoru vpredu.
“...maximálna rýchlosť 320 km/h...
„
Porsche 918 Spyder bude poháňaný jedinečným systémom Plug-in-Hybrid, ktorý sa skladá z vysoko otáčkového osemvalca V8 s objemom viac ako štyri litre a výkonom viac ako 368 kW / 500 k. V strede vozidla inštalovaná hnacia jednotka vychádza z pretekárskeho motoru úspešného Porsche RS Spyder. Prenos hnacej sily na zadné kolesá zabezpečuje kompaktná sedemstupňová prevodovka s dvomi spojkami (PDK). Spaľovací motor je podporovaný dvomi elektromotormi – po jednom na prednej a zadnej naprave – so spoločným výkonom minimálne 160 kW / 218 k. Táto konfigurácia umožňuje inovatívny, variabilný pohon všetkých štyroch kolies s nezávislým delením hnacej sily na obidve napravy. Ako zásobník na elektrickú energiu slúžia kvapalinou chladené akumulátory typu Li-Ion, ktoré sa dajú nabíjať z klasickej elektrickej zástrčky 230 V a umožňujú dojazd na čisto elektrický pohon viac ako 25 kilometrov. Čas nabíjania je závislý od elektrickej siete a napr. v Nemecku trvá tri hodiny. Na skrátenie nabíjacieho času bude k dispozícii príplatkový rýchlo nabíjací agregát.
Predpokladaná kombinovaná spotreba paliva
Porsche 918 Spyder by nemala prekročiť 3,0 l/100 km, čo zodpovedá obsahu CO2 vo výfukových spalinách 70 g/km. Napriek tomu ponúka športové kupé jazdnú dynamiku na najvyššej úrovní: zrýchlenie z 0 na 100 km za 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 km/h. Elektromotory umožňujú dosiahnuť špičkovú rýchlosť 150 km/h.