Peugeot 208 GTi, najtemperamentnejší model typového radu 208, mieri do prémiového segmentu, pričom združuje vlastnosti, ktorých synonymom je okrem výkonu aj komfort, viac účelovosť a priestrannosť.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Trojdverový Peugeot 208 GTi spočíva na podvozku s rozchodom kolies rozšíreným vpredu o 10 mm a vzadu o 20 mm. Karoséria je bez akýchkoľvek pochybností športová. Chrómovaná dvojitá koncovka výfuku lichobežníkového tvaru, prechádzajúca cez spodnú časť zadného nárazníka do lesklej čiernej farby, je inovatívnym dizajnérskym prvkom, zdôrazňujúcim výnimočnosť tohto modelu. Aerodynamicky pôsobiace chrómované lišty okien sú zakončené podpisom vyjadrujúcim úctu slávnemu modelu Peugeot 205 GTi. Ozdoba na zadných okienkach hrdo nesie logo GTi z lesklého chrómu zvýrazneného červenou farbou. Navyše karoséria je vybavené prvkami zvýrazňujúcimi minimálnu vzdialenosť medzi kolesami a karosériou. Spodná časť prednej časti so zvýrazneným spojlerom a rozšírené blatníky opticky naznačujú potenciál automobilu.
Mimoriadne očarujúci je svetelný „podpis“ prednej časti
Peugeotu 208 GTi viditeľný vo dne i v noci vďaka vylepšeným halogénovými svetlometmi vybavenými optickým káblom najnovšej generácie „flat-guide“. Precízne navrhnuté svetlomety s pravouhlou vnútornou štruktúrou využívajú technológiu LED v smerovkách a pri svetlách pre denné svietenie a spoločne s diaľkovými svetlami vytvárajú dojem dúhovky. Čierna lesklá mriežka je magnetom pre okoloidúcich svojimi ozdobnými prvkami z lesklého chrómu, ktoré sú trojrozmernou analógiou športovej šachovnice. Predná časť vozidla celkovo pôsobí technicky a zároveň veselo, prirodzene i sofistikovane.
Interiéru
Peugeotu 208 GTi jednoznačne dominujú športové sedadlá využívajúce kombináciu prírodnej kože Club a látky Maille Caro s dynamickou červenou linkou. Informácie o prevádzke vozidla sa zobrazujú na displeji head-up. prístrojový panel má farebnú matricu obklopenú ukazovateľmi s chrómovým rámom a červeným LED podsvietením. Biele ručičky na pozadí z brúseného hliníka s motívom šachovnice v čiernej lesklej farbe podčiarkujú športový imidž vodičovho pracoviska.
Výkonný benzínový štvorvalec 1,6 THP 200 k, ktorý ukrýva
Peugeot 208 GTi pod prednou kapotou, sa prejavuje prostredníctvom prepracovaného výfukového systému. Hneď po naštartovaní ho sprevádza typická uchu lahodiaca zvuková kulisa. Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 275 Nm a maximálnemu výkonu 147 kW / 200 k (analogicky 145 g CO2/km) poskytuje vozidlu zrýchlenie nula na 100 km/h za menej ako 7,0 sekúnd a vzdialenosť 1000 m s pevným štartom prekoná za 27 sekúnd.