Sezóna rallye 2014 naberá v prípade automobilky Opel konkrétne kontúry: v súčasnosti športové oddelenie rüsselsheimskej automobilky testuje súťažnú verziu typu Adam, ktorá je upravená podľa pravidiel R2 Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA). Cieľom je získať homologáciu pre súťažná verzia označená ako Opel Adam R2 v priebehu novembra 2013 a tým aj jeho nasadenie na medzinárodnej úrovni začiatkom budúceho roka. Svetová premiéra súťažného vozidla je naplánovaná na ADAC Rallye Deutschland (22. - 25.08.2013), deviateho dielu FIA WRC. Tu sa Opel Adam R2 označený ako vozidlo 00 tak prvý raz začlení do poľa elitných súťažných špeciálov.
Testovací program pre Opel Adam R2 je rozsiahly. Súťažné vozidlo najprv absolvuje 150 kilometrov dlhú skúšobnú jazdu. Cieľom je overiť jazdné vlastnosti a ovládanie ako aj otestovať motor, brzdy a nový systém chladenia predných bŕzd. Pritom sa vykoná prvé ladenie trojnásobne nastaviteľných tlmičov s ohľadom na účasť v nemeckej rallye.
Pozrite si ako sa jazdí s rally verziou Opel Adam R2.
„Celkovo sme s výsledkami testov veľmi spokojní. Prvé skutočné jazdy prebehli bez problémov,“ zdôraznil Dietmar Metrich, programový manažér Opel. „Motor už predtým odjazdil 550 kilometrov. Ďalšie komponenty sme majú za sebou testy v dĺžke viac ako 3 000 kilometroch. Skúšky budú prebiehať až do konca roka, potom môže Adam získať homologácia pre triedu R2.“
Verím, že Česká televízia niekedy popri iných vydávaných titulov zo svojho archívu siahne aj po tomto štvordielnom filme a vydá ho aspoň na DVD. Dvadsať rokov od premiéry na to bola skvelá príležitosť, žiaľ, nedočkali sme sa.
Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska v decembri urobila projekt Včasná diagnostika zrakových porúch v materských školách, ktorý priniesol zaujímavé výsledky.
Princíp silikónových náramkov je založený na tom, že ľudské telo je sústavou množstva elektrochemických procesov, ideálnou frekvenciou ľudského tela je 7,8 Hz.