Superšportové auto na objednávku je tu! Exkluzivita dosiahla novú úroveň!
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Každý Nissan GT-R Egoist vzniká na mieru svojmu majiteľovi bez akýchkoľvek kompromisov. Prichádza tak vrcholný prejav umenia GT-R.
Pre tých, ktorým nestačí 530 koní pod kapotou, jeden z najlepších podvozkov s pohonom štyroch kolies na svete a jedinečný pôžitok z výnimočnosti superšportu, má Nissan prichystanú ponuku, ktorá sa nedá odmietnuť: Egoist - vrcholné prevedenie slávneho modelu GT-R, vyrábaného na mieru každému majiteľovi s použitím výhradne tých najkvalitnejších materiálov.
Táto exkluzívna verzia vymyslená samotným „otcom" GT-R, hlavným konštruktérom Kazutoshim Mizunom, sa môže pochváliť ručne spracovaným interiérom čalúneným výhradne najkvalitnejšou kožou s audiosystémom Bose, nastaveným na mieru presne podľa rozmerov majiteľov a ďalšími prvkami, ktoré odkazujú na starobylé japonské druhy umenia.
Prepracovaný 3,8litrový vidlicový šesťvalec s dvojitým preplňovaním poskytuje viac výkonu i krútiaceho momentu. Výkon narástol zo 485 na 530 k a krútiaci moment z 588 na 612 Nm. Bonusom sú nižšie emisie a lepšia spotreba paliva. Vylepšená aerodynamika zvýšila prítlak o 10 percent, zatiaľ čo zmeny na podvozku a tlmičoch spresnili riadenie a vyladili správanie auta počas jazdy.
Egoist však posúva GT-R na dosiaľ nevídanú úroveň luxusu, exkluzivity a nevšednosti. Väčšina pozornosti sa sústredila na kabínu, ktorá rozmaznáva cestujúcich celokoženým interiérom vyrábaným spoločnosťou Seton Leather v Nemecku.
Nejedná sa o obyčajnú kožu. Spoločnosť Seton je popredným dodávateľom úzkej skupiny výrobcov superšportov a luxusných vozidiel. Jej koža je uprednostňovaná pre svoju vysokú kvalitu a konzistentný vzhľad daný spôsobom starostlivosti o dobytok.
Koža teraz vládne celému interiéru. Nechýba na základniach predných sedadiel, okolo praciek bezpečnostných pásov, na A- i B- stĺpikoch, v okolí stredovej konzoly alebo na tuneli prevodovky. Koža obklopuje aj vnútorné steny držiakov na nápoje a zakrýva prahové lišty dverí. Pôsobivé prešívanie potom dáva vyniknúť vizuálnym kontrastom medzi plochami.
Kožené čalúnenie Seton vhodne dopĺňa materiál pripomínajúci semiš, ktorý pokrýva strop, slnečné clony, kryt batožinového priestoru a spodnú časť dverných panelov.
Ďalšou ukážkou precíznosti a časovej náročnosti výroby verzie GT-R Egoist je emblém na volante. „Bežný" GT-R má emblém lakovaný emailom. To je síce elegantné, ale sériovú výrobu to nezaprie. Modelu Egoist prichádza na výpomoc starobylé japonské umenie. Písmená vznikajú ručne tradičným dekoratívnym postupom známym pod názvom
„urushi".
ručne vyrábaný volant starou japonskou techikou urushi
Konkrétna metóda použitá pri GT-R sa nazýva
maki-e. Táto zručnosť sa učí výhradne v prefektúre Ishikawa, ktorá je domovom GT-R a nie je ju možné praktikovať, pokým remeselník nezíska úradnú licenciu.
Výroba každého emblému pre unikátny model GT-R je zverená jedinému človeku, pánovi Kubotovi z dielne Goshikiya. Nanesenie vrstiev laku tak, aby na embléme s jedinečným prevedením vznikol dojem farebnej hĺbky, trvá mnoho dní. Každý kus je tým pádom unikát.
Podobná pozornosť bola venovaná detailom pri vývoji audiosystému na objednávku. Popredný výrobca zvukových aparatúr Bose skonštruoval systém s 11 reproduktormi, úplne novým spínaným zosilňovačom a 9palcovým basovým reproduktorom, ktorý ako vôbec prvý na svete využíva montáž z uhlíkového kompozitu.
Základňa s vysokou tuhosťou a tlmiacou schopnosťou zvyšuje kvalitu zvuku reproduktorov bez nárastu hmotnosti.
Pri ladení systému k dokonalej spokojnosti majiteľa ide však Bose ešte o krok ďalej. Budúci majiteľ je v priebehu spracovania objednávky presne zmeraný a je určená jeho ideálna pozícia pri riadení. Výrobca potom na základe výšky, dĺžky paží a požadovaného uhlu operadla zabezpečí optimálne umiestnenie reproduktorov v záujme dosiahnutia najvyššej kvality zvuku. Tak vyzerá skutočný audiosystém šitý na mieru.
Výbavu modelu Egoist završujú doplnky známe z verzie
Spec-V uvedenej v roku 2010. Patria medzi ne aj špeciálne šesťlúčové kované zliatinové disky kolies
RAYS - v prípade modelu Egoist v jedinečnom prevedení
„Blue Sword" - a karbónový zadný spojler.
Na výber sú aj rôzne odtiene karosérie. Niektoré z nich sa objavujú aj u iných modelov GT-R... ale Egoist je jediným Nissanom GT-R, ktorý sa dá objednať v novom exkluzívnom odtieni vytvorenom špeciálne pre toto vozidlo: bielej Ultimate Opal.
“Maximálna rýchlosť je 315 km/h.
„
Aj keď Egoist nie je tak ostro športovo ladený ako limitovaná séria Spec-V, zostáva jedným z najlepších superšportov súčasnosti. Zvýšený výkon a krútiaci moment sa postarajú o prekonanie méty 100 km/h v skvelom čase 3,046 sekundy. Maximálna rýchlosť je 315 km/h.
Kombinácia modernej elektroniky vrátane režimu
„R Start" pre rozjazdy v pretekárskom štýle a šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky ovládanej magnéziovými páčkami pod volantom sa stará o to, že výkon je jednoducho k dispozícii vždy, keď to podmienky dovoľujú.
Podvozok ponúka bezkonkurenčnú trakciu a jazdné vlastnosti. Model 2011 prináša vďaka prepracovaným pružinám a tlmičom ešte citlivejšiu odozvu pri jazde. Vyššia je aj účinnosť bŕzd. Rozmernejšie kotúče lepšie odolávajú vädnutiu pri dlhodobom silnom brzdení a svojim dielom prispievajú aj kované zliatinové disky, ktoré teraz obúvajú nové pneumatiky Dunlop navrhnuté špeciálne pre Nissan GT-R.
„Pre väčšinu z nás je GT-R superšport so špičkovým výkonom a schopnosťami - uznávaná ikona vyznačujúca sa prebytkom sily a skvelým dynamickým podvozkom. Teraz však prichádza GT-R pre tých, ktorí chcú ešte viac... vlastné GT-R na mieru využívajúce tie najkvalitnejšie materiály a postupy remeselného spracovania. Je to najexkluzívnejšie GT-R všetkých čias." Simon Thomas, senior viceprezident pre predaj a marketing, Nissan International SA
Nissan GT-R Egoist: interiér