Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 02. decembra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

MercedesBenz C 250 CDI BlueEFFICIENCY

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 29.01.2009

Väčšinu motoristov zaujímajú najmä novinky z motoristického sveta a tak keď sme sa dostali k tomuto autu medzi prvými.
MercedesBenz C 250 CDI BlueEFFICIENCY
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Väčšinu motoristov zaujímajú najmä novinky z motoristického sveta a tak keď sme sa dostali k tomuto autu medzi prvými, poponáhľali sme sa aj s recenziou, ktorá tak bude prvá po menšej dovolenkovej pauze v redakcii. Tento model – vybavený naftovou dva-dvojkou prišiel na náš trh tak trocha nenápadne, veď iba koncom decembra nás o jeho príchode informoval importér pomocou krátkej tlačovej správy, ktorá okrem nového agregátu zvýraznila najmä jeho priateľskosť k životnému prostrediu.

Môžete nám však veriť, že pri jeho kúpe a prvých kilometroch na odznak BlueEfficiency (aerodynamická optimalizácia, pneumatiky s nižším valivým odporom, účinná energetická správa) rýchlo zabudnete. Rozhodujúce sú totiž čísla. 205 koní a 500Nm hovoria všetko podstatné, len nie to, že ide o štvorvalcový motor, ktorý je takmer identický s modelmi 200 a 220CDI. Až na jednu maličkosť – dvojstupňové prepĺňanie pomocou dvoch turbín, čomu vďačí za svoje potentné parametre. Common-Rail štvrtej generácie už je samozrejmosťou, čo okrem plniaceho tlaku vo výške 2000barov sľubuje aj mimoriadne kultivovaný chod. K motoru navyše pekne napasovali manuálnu šesť-stupňovú prevodovku (vraj „športovú“), čo spolu s vypínateľným ESP sľubuje more radosti.

Neostáva iba pri sľuboch. Už prvé jazdy s novou triedou C dokázali, že pri jeho vývoji sa chlapci poriadne zapotili a svojej práce sa neštítili. Jeho podvozok vďaka zadnému náhonu zvláda výborne nielen pohyb v priamke, ale aj všetky rýchle, či pomalé zákruty. Tie ostrejšie navyše s citeľnou oporou v zadnej náprave, ktorej vybočeniu pri prílišnom entuziazme bráni moderné ESP poslednej generácie. Keďže nové C-éčko už na trhu máme nejaký ten čas, okrem modelu C200 Kompressor sme prevetrali aj naftovú 220, či 320CDI a tak máme s čím porovnávať. Interiér nájdeme bezo zmeny, ak nerátame koberčeky Prime Edition a nemáme k nemu postupom času takmer žiadne výhrady. Na to, že pod volantom po pravej strane okrem kľúčika v zapaľovaní nič iné nenájdeme sme si už zvykli a predpokladám, že najbližší facelift mierne omladí práve interiér.

Nový motor sa rýchlo zaradil aj sám a po niekoľkých dňoch jazdenia sa postavil na stupienok ideálneho kompromisu, ktorý okrem vynikajúcej spotreby ponúka aj more výkonu, ktorý niekedy nemáte pomaly ani kde využiť. Udávané zrýchlenie na stovku za sedem sekúnd postačí každému, no omnoho fascinujúcejšie je jeho pružné zrýchlenie, ktoré vďaka dvom turbám takmer nepozná turbodieru. Už na jednotku, či dvojku auto pôsobivo zrýchľuje, no ak nájdete dostatočné miesto na vychutnanie celého rozsahu otáčok (výkon prudko neopadá ani na hranici červeného poľa), budete veľmi spokojní.

Pokiaľ ste už jazdili s naftovými motormi tejto značky, s jeho zvukom nebudete mať žiaden problém. My sme možno príliš optimisticky očakávali o niečo málo tichší prejav najmä vo vyšších otáčkach, no naše auto malo v momente prevzatia najazdených iba zľahka cez tritisíc kilometrov, čo je takmer surový stav. Očakávame, že po správnom zábehu a určitom čase sa bude správať ešte lepšie, no napriek tomu aj naše prvé priemerné hodnoty boli výborné. S ľahkou nohou a pod taktovkou indikátoru preradenia (súčasť balíka BlueEfficiency) sa aj v meste dostanete bez najmenších problémov pod 7 litrov a na diaľnici dokonca hlboko pod 6.5 litra na sto kilometrov pri ustálených rýchlostiach. No ak zatúžite vyskúšať aj jeho potenciál, stále sa nemusíte báť o jeho dojazd. Aj s ťažšou nohou budete totiž jazdiť v rozmedzí 8 až 9 litrov na sto kilometrov, čo považujeme za rozumnú hodnotu a ak aj občas spomalíte, tisíc kilometrov na jednu nádrž nepredstavuje žiaden problém.

Otázne je, či na vystrájanie bude mať rozumný pohľad aj polícia. Nové C-éčko je totiž veľmi nadané vozidlo a aj keď stále platí, že pre jazdcov vyznávajúcich športovú jazdu bude lepšia modrobiela konkurencia, rozdiely medzi týmito vozidlami sa poriadne zmenšujú. Budete prekvapení, ako si C-éčko pekne drží stopu a koľko istoty pri tom aj poskytuje. A čisto subjektívne, na našich rozbitých cestách Mercedes pôsobí pri bežnej premávke uvoľnenejšie a komfortnejšie, pričom ani na mokre sa nemusíte báť prehnaných zásahov ESP. Preto sa môžete neraz prichytiť, ako prekračujete povolenú rýchlosť nielenže výrazne, ale hneď niekoľkonásobne. Nič výnimočné, ak máte pod pravou nohou 500Nm.

Naše auto pochádzalo z limitovanej edície Prime Edition, kam patrilo prvých 5000 kusov týchto vozidiel vybavených novým agregátom. K celkovej cene sme tak museli prirátať ešte 3480,75EUR (104 861,07Sk) za tento balíček, no za odmenu sme dostali v podstate zadarmo slušnú výbavu Avantgarde, ku ktorej vo výrobe doplnili Agility pack, PreSafe systém, ako aj metalízu a výkonnejšie Audio20. Výsledná suma testovaného auta tak nakoniec skončila na úrovni 40 370,75EUR (1216209,21SK), čo však vzhľadom na vynikajúci motor a pomerne slušnú výbavu nie je nijak závratná suma. Čo sa ešte oplatí spomenúť ako malé, no významné plus je určite kvalitný a dlhoročný záručný servis v cene vozidla, čo u nás ešte stále nie je zvykom ani pri prémiových vozidlách.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Všetky potraviny majú vplyv na náš organizmus, niektoré zlý, iné dobrý.
pred 9 rokmi
Pri príležitosti 100. výročia potopenia Titanicu sa do aukcie dostali aj kľúče od skladu, či listy, ktoré napísali pasažieri.
pred 8 rokmi
Laboratórna analýza potvrdila, že mäso považované za hovädziu sviečkovú bolo falšované bravčovým mäsom. Momentálne pokračujú kontroly v sklade a u distribútora v Bratislave a Košiciach.
pred 8 rokmi
Produkcia počítačov tak dosiahla najväčší prepad za posledných dvadsať rokov.
pred 10 rokmi
Novovytvorená forma antihmoty je najťažšia a najzložitejšia antiforma akú kedy kto vytvoril.
pred 5 rokmi
Queer Jane je prvým slovenským zástupcom na Szigete 2016.
pred 10 rokmi
Najúspešnejšie detské skladby z autorskej dielne Petra Nagya – všetky dostali podobu videoklipov.
pred 9 rokmi
Americká hudobná formácia R.E.M. ohlásila, že vydá výberovku svojich najväčších hitov. Spravila tak iba dva dni po tom, ako oznámila ukončenie svojej činnosti po 31 rokoch na scéne.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT