Býk zo
Sant´Agata Bolognese sa zbavil strechy
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Ultimatívne kupé Aventador LP 770-4 patrí v histórii automobilky Lamborghini medzi úspešne typy. To bol zrejme aj dôvod, že sa svetoznáma automobilka rozhodla po 1 300 vyrobených kusov kupé predstaviť prevedenie bez strechy, resp. s odnímateľným strešným dielom. Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, ktoré je podľa tvrdenia tvorcov najneobyčajnejším sériovým „Lambom“, sa predáva za 300.000 eur (bez DPH).
Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster prináša koncepciu vozidla, ktorá spája extrémny výkon, rafinovaný dizajn a nezabudnuteľný pôžitok z jazdy do dokonalej syntézy.
Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster najvýraznejšou odlišnosť v porovnaní s kupé je dvojdielny, kompletne z uhlíkových vlákien zhotovený strešný diel, tzv. hardtop. Každá polovica strechy s geometrickým profilom, ktorá váži iba 6 kilogramov, sa dá jednoducho a rýchlo odmontovať a uložiť do batožinového priestoru.
Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster
Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster očaruje aj výraznými dizajnovými novinkami v oblasti strechy a interiéru. Tak napr. zadné strešné stĺpiky majú nový tvar a svojou konštrukciou zaručujú ochranu pri prípadnom prevrátení vozidla pri súčasnom optimálnom ventilovaní vetraní motorového priestoru. Aj zakrytovanie motora roadsteru je na rozdiel od kupé jasne ohraničené. Jeho centrálnym prvkom sú dve „chrbtice“, ktoré sú po vnútornej strane lemované priehľadným hexagonálnym otvorom, ktoré slúžia na chladenie motoru a súčasne ho chránia pre dažďom. Okrem to umožňujú priamy pohľad na potentný vidlicový dvanásťvalec V12. Elektricky ovládaným zadným sklom, ktorým je vybavené
LP 700-4 Roadster, sa dá ovplyvňovať nielen prúdenie vzduchu v interiéri, ale aj ovládať intenzitu vnímania zvuku motora.
Pohľad do interiéru Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster.
Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster ponúka špičkové výkonové parametre: zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za rovné 3,0 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 350 km/h. Samozrejmosťou, je vypínanie jedného radu valcov motoru V12, ktorým sa zlepšuje efektívnosť pri nízkom zaťažení a rýchlostiach do 135 km/h. Inovatívny systém Stop&Start je naproti tomu vybavený tzv. Supercaps ako akumulátor energie, ktorý zabezpečuje extrémne rýchle naštartovanie motora.