Hnací elektromotor
Fordu Focus Electric má výkon 107 kW / 145 k. Maximálna rýchlosť je 137 km/h, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 11,4 sekundy.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Ford Focus Electric sa už v USA predáva jeden a pol roka a pre odbyt v Európe jeho výrobu zabezpečuje závod Ford v nemeckom Saarlouis. Srdcom elektromobilu Ford Focus Electric sú dva bloky akumulátorov typu Li-Ion s kapacitou 23 kWh, ktorých celková hmotnosť je cca 300 kg. Akumulátory sú v závislosti od teploty chladené kvapalinou alebo ohrievané, čím je zabezpečená ich optimálna pracovná teplota a tým aj optimálny dojazd vozidla.
Hnací elektromotor
Fordu Focus Electric má výkon 107 kW / 145 k a disponuje maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. Maximálna rýchlosť je 137 km/h, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 11,4 sekundy; dojazd elektromobilu na jedno nabitie je 160 km. Zaťaženie elektromobilu s hmotnosťou 1,7 t a objemom batožinového priestoru 237 litrov, je obmedzené na maximálne 385 kg.
Akumulátory
Fordu Focus Electric sa počas jazdy nabíjajú rekuperačným brzdením. To znamená, že elektromobil využíva v priemere až 95 percent kinetickej energie, ktorá sa rekuperačným brzdením premení na elektrickú energiu. Pritom technológia
Brems-Coach zabezpečuje, že pri súčasne rovnomernom brzdení sa akumulátory viac nabíjajú, čo pozitívne vplýva na dojazd.
Nabitie vybitých akumulátorov
Fordu Focus Electric trvá cez dodávaný kábel zo štandardnej zástrčky 220 V (10 A) jedenásť hodín a dá sa skrátiť stacionárnym nabíjacím boxom 16 A na šesť až sedem hodín. Inštaláciu stacionárneho nabíjacieho boxu v Nemecku vykonáva
Schneider Electric. Alternatívne sa akumulátory môžu nabíjať aj cez verejne dostupné stacionárne nabíjacie stojany 16 A. K tomu je však potrebný špeciálny kábel. Pri nabíjaní 32 A sa skráti nabíjací čas na tri až štyri hodiny.
Ford Focus Electric sa v Nemecku predáva za cenu od 39 900 eur; elektromobil môžu formou leasingu získať aj živnostníci za mesačnú splátku 555 eur.