Špeciálny model k 30. výročiu Pandy 4x4
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Novým modelom Antartica oslávi turínska automobilka Fiat na 65. medzinárodnej automobilovej výstave vo Frankfurte nad Mohanom (IAA, 10. – 22.09.2013) 30. výročie predstavenia Pandy 4x4.
Dodnes opustilo výrobné linky v troch generáciách a početných špeciálnych modelov viac ako 400.000 kusov štvorkolky
Fiat Panda 4x4, ktorá je už 30 rokov výnimočným typom v triede kompaktných automobilov. Pri príležitosti tohto jubilea uvádza talianska automobilka na trh
Fiat Panda 4x4 Antartica.
Fiat Panda 4x4 Antartica je ľahko rozpoznateľná na prvý pohľad vďaka svojmu dvojfarebnej karosérii: bielej s čiernou strechou. Ďalšími nápadnými znakmi sú 15 palcové disky z hliníkovej zliatiny s diamantovo-šedým finišom, oranžové stredové krytky diskov a v rovnakej farbe telesá vonkajších spätných zrkadiel, hmlové svetlá, tónované sklá ako aj špeciálny štítok na stĺpikoch B.
Výrazný vzhľad
Fiatu Panda 4x4 Antartica pokračuje aj v interiéri: poťahy sedadiel kombinujú kontrastné farebné odtiene šedú s oranžovou. Do sériovej výbavy špeciálneho modelu patria aj asymetricky delené a sklápateľné zadné sedadlá (60/40) a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.
Fiatu Panda 4x4 Antartica bude k dispozícii s dvomi motormi, obidva so sériovo montovaným systémom štart-stop. Milovníci zážihových agregátov sa rozhodnú pre preplňovaný dvojvalec TwinAir (63 kW / 85 k). Alternatívou k benzínovému motoru je preplňovaný 1,3 16V Multijet, ktorého maximálny výkon je 55 kW / 75 k.
Fiat Panda 4x4 Antartica ponúka rovnakú technológiu ako základný model Fiat Panda 4x4, ktorý už získal početné ocenenia, ako napr. titul „SUV of the Year 2012“ britským kultovým magazínom „Top Gear“. Základom pohonu 4x4 sú dva diferenciály a elektronicky riadené delenie krútiaceho momentu (Torque-on-Demand). Prednosti tohto systému je automatická funkčnosť a bez údržbová prevádzka.
Okrem toho
Fiat Panda 4x4 Antartica je sériovo vybavená elektronickým stabilizačným systémom ESP, do ktorého je integrovaná elektronická uzávierka diferenciálu ELD (Electronic Locking Differential), a ktorá sa dá aktivovať tlačidlom do rýchlosti 50 km/h. Ak napr. hrozí pri rozjazde na klzkom povrchu (sneh, ľad, blato a pod.) pretáčanie jedného kolesá, elektronika pribrzďuje toho koleso a zabezpečí prenos krútiaceho momentu na kolesá, ktoré tak sa nepretáčajú.