Ferrari vylepšil typ 458 Italia zväčšeným výkonom motora, zlepšenou aerodynamikou a zníženou hmotnosťou. Nový typ s označením Ferrari 458 Speciale predstavila maranellská automobilka na prebiehajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom (IAA 2013).
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Medzi technické inovácie, ktoré sú základom nového typu Ferrari 458 Speciale, sa radí aj aktívna aerodynamika, ktorá sa neskôr stane súčasťou nových typov zhrnúť vozidiel z Maranella.
Okrem toho má
458 Speciale zvýšený výkon osemvalcového motora 4,5 l V8 z 425 kW / 570 na 451 kW / 605 k. Tieto čísla však naznačujú aj skutočnosť, že je sériový osemvalec s najvyšší litrovým výkonom 100 kW/l, resp. 135 k/l. Oveľa presvedčivejšie sú však dynamické parametre novinky – zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne Ferrari 458 Speciale za 3,0 sekundy, rýchlosť 200 km/h dosiahne za 9,1 sekundy..
Zlepšenie dynamických parametrov motora sa dosiahlo okrem iného aj elektronickou cestou:
Ferrari 458 Speciale je prvým, sériovým automobilom, ktorý je vybavený systémom SSC (Side Slip Angle Control). Tento systém vyhodnocuje bočný preklz (pri driftovaní), ktorý porovnáva s potenciálnou ideálnou líniou a na základe toho rozdelí krútiaci moment medzi hnacími kolesami. Systém prispieva nielen k optimalizácii jazdných vlastnosti v hraničných oblastiach, ale systém SSC prispieva k zvýšenému pôžitku za volantom. Ako ďalšie opatrenie na zlepšenie jazdných vlastnosti je potrebné menovať úplne nové pneumatiky Michelin-Pilot-Sport-Cup2, ktoré boli vyvinuté práve pre tento typ vozidla.
Karoséria
Ferrari 458 Speciale vznikla v úzkej spolupráci s dizajnérskym štúdiou Pininfarina. Špecialisti na prúdenie kabát kupé vybavili adaptívnymi a pohyblivými aerodynamickými prvkami v prednej a zadnej časti tak, že vozidlo, ktorého hmotnosť sa podarilo znížiť o 80 kg na 1 290 kg, má minimálny odpor vzduchu.