Pohonná jednotka, odľahčená konštrukcia a jazdné zážitky.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Značka BMW i je synonymom pre vizionárske koncepty mobility a novú definíciu prémiovej kvality s dôrazným zameraním na udržateľnosť. Po svetovej premiére prvého sériovo vyrábaného modelu značky, BMW i3, je ďalším krokom BMW Group revolučná odpoveď na budúce výzvy osobnej mobility v segmente športových automobilov. Na francúzskej testovacej trati Miramas teraz značka BMW i predstavuje prototyp svojho druhého produkčného vozidla – BMW i8. Tento plug-in hybrid je najpokrokovejším športovým automobilom súčasnosti a rozširuje základnú filozofiu udržateľnosti BMW i do nového segmentu vozidiel.
BMW i8 je stelesnením pre BMW typickej radosti z jazdy v revolučnej a prevratnej podobe. Odráža sa to v jeho mimoriadne emotívnom dizajne, jazdných parametroch športového automobilu a hodnotách spotreby aj emisií pod úrovňou triedy malých vozidiel. Skombinovanie výnimočne ľahkej aerodynamickej karosérie s priekopníckou technológiou
BMW eDrive v podobe kompaktného benzínového turbomotora
BMW TwinPower Turbo s objemom 1,5 litra a inteligentným manažmentom energie, predstavuje ďalšie evolučné štádium stratégie
EfficientDynamics. Vďaka kabíne z plastu, vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP, karbón) stanovuje
BMW i8 nové štandardy vozidiel typu plug-in hybrid v oblasti nízkej hmotnosti. Dokáže jazdiť aj čisto na elektrický pohon, čo znamená nulové lokálne emisie. Zároveň však ponúka športovú dynamiku s predpokladaným zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.
BMW i8 vznikalo od samého počiatku ako športový
plug-in hybrid, s dôrazom na agilné jazdné vlastnosti a vynikajúcu efektivitu. Jeho charakteristická
BMW i LifeDrive architektúra je tým najlepším základom pre odľahčenú konštrukciu. Jej prvou hlavnou časťou je hliníkový modul Drive, do ktorého patrí spaľovací motor aj elektromotor, batéria, riadiaca elektronika a komponenty podvozka, spolu s nosnými štruktúrami a konštrukčnými prvkami na ochranu pri kolízii. Druhou hlavnou časťou je modul
Life, ktorý v zásade pozostáva z karbónovej štruktúry kabíny pre pasažierov s usporiadaním sedadiel 2+2. Táto architektúra okrem iného dáva
BMW i8 pozoruhodne nízke ťažisko a takmer dokonalý pomer rozloženia hmotnosti na nápravy 50:50, čo v oboch prípadoch prispieva k zlepšeniu jazdnej agility.
Plug-in hybridný systém
BMW i8 je špecifický pre tento model. Vývoj aj výroba sú vo vlastnej réžii BMW Group. Kompaktný trojvalcový benzínový motor
BMW TwinPower Turbo je tu skombinovaný s elektrickým pohonom a lítium-iónovou batériou, ktorá sa dá dobíjať z bežnej domácej zásuvky. Benzínový motor posiela svoj výkon 170 kW/231 k na zadné kolesá, elektrický motor s výkonom 96 kW/131 k poháňa prednú nápravu. Táto konfigurácia umožňuje jazdu čisto na elektrinu na vzdialenosť do 35 km, s maximálnou rýchlosťou 120 km/h. Pri aktivite oboch systémov disponuje vozidlo dokonalými jazdnými vlastnosťami vďaka pohonu všetkých kolies, mohutnej akcelerácii a dynamickému prerozdeľovaniu ťahu pri športových prejazdoch zákrut. Podľa kalkulácie na základe jazdného cyklu EU, platného pre hybridné automobily typu plug-in, bude priemerná spotreba
BMW i8 pri uvedení na trh menej než 2,5 l/100 km, s emisiami CO2 maximálne 59 g/km.