BMW odhaľuje
BMW i3 Concept Coupé, mimoriadne svižnú a emotívnu verziu svojho konceptu udržateľnej prémiovej mobility s nulovými miestnymi emisiami.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Štúdia predstavená na Los Angeles Auto Show 2012 vznikla paralelne s pokračujúcim vývojom prvého plne elektrického sériového modelu značky BMW i. Sofistikovaný, čistý a otvorený dizajn BMW i3 Concept Coupé predstavuje priekopnícku formu mestskej mobility, ktorá nesie hodnoty udržateľnosti v balíku základných charakteristík svojho prémiového profilu. Navyše tento trojdverový model uplatňuje dizajnové charakteristiky, vytvorené špeciálne pre modely BMW i, s nezameniteľným citom pre dynamiku a radosť z jazdy.
Vizuálna sila karbónovej karosérie je umocnená graciózne splývajúcou strešnou líniou kupé a novou dizajnovou interpretáciou „stream flow“ (línia prúdenia), vytvorenou pre modely
BMW i, ktorú môžete vidieť na tvarovaní bočných okien, slúžiacom aj na zvýraznenie aerodynamických kvalít. V interiéri je zmysel pre priestrannosť, typický pre BMW i, kombinovaný s atmosférou exkluzívneho salónika na dvoch samostatných zadných sedadlách.
BMW i3 Concept Coupé zároveň ašpiruje na titul prvého plne zosieťovaného elektrického automobilu. Vďaka inovatívnym funkciám
BMW ConnectedDrive, ktoré boli navrhnuté pre použitie v sériových automobiloch, bolo ovládanie navigačného systému ako aj prenos informácií medzi vozidlom, vonkajším svetom a vodičovým smartfónom, špecificky prispôsobené požiadavkám elektrickej mobility.
Dojazd vozidla s čisto elektrickým pohonom výrazne závisí od štýlu jazdy, presne ako spotreba paliva pri automobiloch s konvenčným pohonom.
BMW i3 Concept Coupé sa dôsledne zameriava na dynamiku, dosiahnuteľnú výlučne elektrickým pohonom BMW eDrive. Tak ako
BMW i3 Concept, aj Coupé využíva elektrický motor z vlastného vývoja BMW Group s maximálnym výkonom 125 kW/170 k, najvyšším krútiacim momentom 250 Nm, jednostupňovou prevodovkou a pohonom zadnej nápravy. Elektromotor čerpá energiu z lítium-iónových článkov, uložených pod podlahou. Umiestnenie batérie práve tu je ďalším cenným príspevkom k senzačne agilnému handlingu vozidla.
Strmý sklon čelného skla, zasahujúceho výrazne dopredu a línia strechy, jemne splývajúca do zadných partií, sú určujúcimi prvkami siluety BMW i3 Concept Coupé.
Architektúra
ifeDrive, typická pre vozidlá
BMW i, je dokonalým základom pre uplatnenie pohonu BMW eDrive, blížiaceho sa do štádia sériovej produkcie, vo vozidle s novým charakterom. Priestor pre pasažierov tvorí modul Life, vyrobený z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami (CFRP, karbón). Keďže karbón je mimoriadne ľahký a zároveň pevný, otvára nové konštrukčné aj dizajnové možnosti a disponuje správnym potenciálom pre uplatnenie nezameniteľného a nenapodobniteľného charakteru
BMW i v širokom spektre variantov. V rámci horizontálneho členenia spočíva modul Life nad modulom Drive, ktorý obsahuje komponenty pohonu, podvozka a uskladnenia energie, spolu s nosnými a nárazovými štruktúrami . Modul Drive je z väčšej časti zhotovený z hliníka.
Elegantná športová farebná schéma s odtieňmi svetlej sivej odráža udržateľný charakter prírodných materiálov.
BMW i3 Concept Coupé s dĺžkou 3964 mm, šírkou 1768 mm a výškou 1555 mm disponuje neprehliadnuteľnými proporciami. Pri priamom porovnaní s
BMW i3 Concept má nová štúdia robustnejší a nižší vzhľad, od prvého momentu zdôrazňujúci vyššiu agilitu. Rázvor má nezmenených 2570 mm štandardného i3.