Bentley mení stratégiu
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Automobilka Bentley predvedie v januári na North American International Auto Show v Detroite nové modely Continental GT V8 a GTC V8. Srdcom Bentley Continental GT V8 a GTC V8 je osemvalec 4,0 V8, ktorý kombinuje pozoruhodný pomer výkonu k obsahu CO2 vo výfukových plynoch s tradičnou výkonnosťou a krútiacim momentom vozidiel značky Bentley.
Nový hnací agregát redukuje spotrebu paliva a obsah CO2 vo výfukových spalinách o 40 percent v porovnaní so dvanásťvalcom W12 a spĺňa tak požiadavky stratégie automobilky
Bentley na ochranu životného prostredia. Najmodernejšia technika vrátane systému priameho vstrekovania paliva je doplnená vypínaním valcov, novou osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom na všetky štyri kolesá.
Bentley Continental GT V8
“Uvedením nového modelu automobilka Bentley plní sľub, že v rámci svojej stratégie ochrany životného prostredia vyvinie nový hnací agregát, ktorého spotreba a CO2 budú znížené o 40 percent v porovnaní s aktuálnymi modelmi.
„
Motor zaručuje maximálny výkon 373 kW / 507 k pri 6 000 ot/min. a špičkovú hodnotu krútiaceho momentu 660 Nm, ktorý je prakticky k dispozícii v celom rozsahu otáčok od 1 700 do 5 000 ot/min. V kombinácii s novou, tesne odstupňovanou osemstupňovou automatickou prevodovkou je schopné vozidlo vyvinúť maximálnu rýchlosť 290 km/h pri akcelerácii z 0 na 100 km/h za menej ako 5,0 sekúnd.
Súčasne nový
Bentley Continental GT V8 a
GTC V8 dosahuje vo svojej triede nielen vynikajúce hodnoty spotreby paliva, ale môže sa pochváliť aj nízkym obsahom CO2 vo výfukových plynoch. Výrobca z Crewe udáva, že na plnú nádrž dokáže nový model luxusného kupé (GT V8) či kabrioletu (GTC V8) prekonať viac ako 800 km. Kompletné a oficiálne údaje budú zverejnené začiatkom roku 2012.
Nový osemvalcový motor je vybavený moderným manažmentom motora s vypínaním valcov, ktorý pri potrebe nízkeho výkonu zaručuje nepozorovateľný prechod z V8 na V4.
Na zvýšenie účinnosti nového motora
Bentley Continental GT V8 a
GTC V8 je agregát vybavený systémom priameho vstrekovania paliva, ktoré pracuje s vysokým tlakom, ložiskami so zníženým odporom trenia, tepelným manažmentom motora a systémom rekuperácie, a inovatívnym usporiadaním turbodúchadiel.