Na stretnutí priaznivcov automobilov a značky Audi predstaví prémiová značka Audi technickú štúdiu
TT Ultra Quattro Concept.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Na stretnutí priaznivcov automobilov a značky Audi, ktoré sa bude konať 8. až 11. mája Reifnitzi (Kärnten) predstaví prémiová značka Audi technickú štúdiu TT Ultra Quattro Concept, ktorá spája minimálnu hmotnosť a maximálny športový imidž.
V
Audi TT Ultra Quattro Concept sa podarilo tvorcom vytvoriť vozidlo, ktorého celková hmotnosť je 1 111 kg a jeho dynamika je odvodená od osvedčeného štvorvalcového motora 2, 0 TFSI, ktorého maximálny výkon je 228 kW / 310 k a hodnota krútiaceho momentu dosahuje vrchol 400 Nm. Experimentálne kupé sa dokáže katapultovať z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy, teda o 1,3 sekundy rýchlejšie ako sériový model. Výkonovou hmotnosťou 2,65 kg/kW (3,6 kg/k) sa
Audi TT Ultra Quattro Concept radí medzi super športiaky, o čom svedčí aj maximálna rýchlosť 280 km/h.
Audi TT Ultra Quattro Concept
Audi TT Ultra Quattro Concept je dokonalou ukážkou, ako sa dá zredukovať hmotnosť, tak aby to nebolo príliš drahé pre sériovú produkciu. Odstránenie zadných sedadiel bolo najľahšou úlohou. Avšak
Audi Space Frame (ASF) sériového prevedenia
Audi TT je odľahčené o 43 kg. Spoločne s optimalizovaním ďalších dielov sa podarilo znížiť hmotnosť o ďalších 100 kg. V zadnej časti, v stredovom tuneli a stĺpikoch a streche našli uplatnenie plasty vystužené uhlíkovými vláknami. Sedadlá, ktoré pochádzajú z
Audi R8 GT, sú o 22 kg ľahšie vďaka škrupine, ktorá z plastu vystuženého sklenenými vláknami. Celková úspora hmotnosti je 300 kg.
Interiér Audi TT Ultra Quattro Concept.
Aby sa zlepšilo ovládanie
Audi TT Ultra Quattro Concept, ťažké diely boli presunutú do stredu vozidla. Napr. akumulátor typu
Li-Ion je uložený v interiéri za sedadlom vodiča. Kotúče bŕzd na prednej náprave sú vyrobené z keramického materiálu, ktorý sa vyznačuje tepelnou stabilitou, brzdové strmene sú z hliníka, výfuková sústava, ukončená centrálne umiestnenou koncovkou, je z titánu. Aj disky prispeli k zníženiu hmotnosti o 20 kg. Technickou zaujímavosťou sú vinuté pružiny, na ktorých výrobu sa použil plat vystužený uhlíkovými vláknami, čím sa usporilo ďalší kilogram.