Kompaktný crossover
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Audi allroad shooting brake predstavila ako svetovú novinku ingolstadtská automobilka na aktuálnom North American International Auto Show (NAIAS) v Detroite. Štúdia crossoveru s dvojdverovou karosériou ja navrhnutá pre maximálnu funkčnosť a využitie vo voľnom čase. Jej výkonný a úsporný hybridný pohon je súčasne novým druhom pohonu quattro – e-tron quattro.
Audi allroad shooting brake rozširuje dizajnovú reč značky so štyrmi kruhmi. Dizajn kompaktného vozidla s vonkajšími rozmermi 4 200 x 1 850 x 1 410 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom náprav 2 510 mm sa opiera o optické prvky budúcich športových typov s typickými prvkami modelov s pohonom všetkých kolies a karosériou shooting brake.
Audi Allroad Shooting Brake
Povrchové diely karosérie
Audi allroad shooting brake využívajú v maximálnej miere hliník a plasty vystužené uhlíkovými vláknami (CFK). Tmavošedé šedé obklady sú typickým prvkom modelov allroad a okrem ich prvotnej ochrannej funkcie aj opticky zmenšujú objem karosérie; lišty dynamický stúpajú smerom dozadu a spoločne s výraznými blatníkmi podčiarkujú charakter off-road. Jemné detaily
Audi allroad shooting brake naopak dokumentujú precíznosť, s akou je dizajn štúdie navrhnutý. V hranatých obkladoch bočných prahov sa nachádzajú hliníkové vložky. Základom 19 palcových kolies sú disky s obvodným ráfikov, ktorý je vyrobený z CFK.
Interiér Audi Allroad Shooting Brake.
Interiér
Audi allroad shooting brake sa orientuje na vodiča. Volant a združený digitálny prístroj sa nachádzajú priamom zornom poli. Displej TFT s uhlopriečkou 12,3 palca zobrazuje všetky dôležité informácie v 3D grafike a umožňuje zvoliť si rôzne režimy. Priamo pred vodičom je tzv. Powermeter hybridného pohonu a tachometer, v informačno-zábavnom móde dominujú témy ako navigačná karta, a v športovom móde je zase zvýraznený otáčkomer. Ďalším perspektívnym prvkom štúdie je Audi phone box, ktorý spája mobilný telefón vodiča s elektronikou vozidla.
Audi Allroad Shooting Brake
Hybridný pohon
Audi allroad shooting brake zabezpečuje trojica motorov, ktorých systémový výkon je 300 kW / 408 k a systémový krútiaci moment 650 Nm. Priečne vpredu zabudovaný benzínový štvorvalec 2,0 TFSI vyvinie maximálny výkon 215 kW / 292 k a mobilizuje krútiaci moment 380 Nm. Spaľovací motor spolupracuje s kompaktným elektromotorom (40 kW / 270 Nm), ktorý je integrovaný do šesťstupňovej prevodovky e-S tronic. Samostatne od týchto dvoch motorov je na zadnej náprave druhý elektromotor, tzv. E-Maschine s maximálny výkonom 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm, ktorý zabezpečuje pohon pri nízkych a stredných rýchlostiach (do 130 km/h). Okrem toho spolupracuje s motormi vpredu, ak Hybridmanagement rozhodne, že pohon všetkých kolies má zmysel. V takýchto situáciách, napr. na klzkej ceste alebo v ľahkom teréne, sa
Audi allroad shooting brake zmení na e-tron quattro.
Audi Allroad Shooting Brake
Štúdia
Audi allroad shooting brake s hmotnosťou približne 1 600 kg dokáže akcelerovať z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 250 km/h. Na 100 km si kompaktný crossover podľa normy ECE vystačí len 1,9 litrov paliva (45 g CO2 /km) a má dojazd je až 820 km.